شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۹:۱۹
کد خبر : 7187

عرضه اولیه گدنا بخریم یا نه؟/ کوچکترین عرضه اولیه بازار سهام چقدر ارزنده است؟

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، امروز عرضه اولیه شرکت دنا آفرین فدک با نماد گدنا در فرابورس انجام می‌شود. شرکتی که ۶۰ میلیون سهم خود (معادل ۲۰ درصد) را از طریق ثبت سفارش عرضه خواهد کرد که از این میان تعداد سهام قابل عرضه به عموم ۵۱ میلیون سهم خواهد بود و ۹ میلیون

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، امروز عرضه اولیه شرکت دنا آفرین فدک با نماد گدنا در فرابورس انجام می‌شود.

شرکتی که ۶۰ میلیون سهم خود (معادل ۲۰ درصد) را از طریق ثبت سفارش عرضه خواهد کرد که از این میان تعداد سهام قابل عرضه به عموم ۵۱ میلیون سهم خواهد بود و ۹ میلیون مابقی سهمیه صندوق‌های سرمایه‎گذاری است.

بیشتر بخوانید:
یک عرضه اولیه جدید در راه است

معرفی شرکت

شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک در سال ۱۳۹۳ ثبت و در مهرماه ۹۸ در بازار دوم فرابورس ایران پذیرفته شد.

میزان سرمایه این شرکت ۳۰۰ میلیارد ریال بوده و دو شرکت دون هاوزر و ارزش آفرینان فدک با حدود ۵۰ درصد بزرگترین سهامداران این شرکت هستند.

این شرکت در سال ۹۷ از محل مطالبات و پرداخت نقدی سرمایه خود را از ۱۰ میلیون ریال به ۳۰۰ میلیارد ریال افزایش داده است.

روند تولید دنا که از زمستان سال ۱۳۹۴ آغاز شده بود، با شروع سال ۱۳۹۵ و اضافه‌شدن رام‌های جدید قطار فدک از حدود ۲۰ هزار وعده غذایی در ماه به حدود ۱۲۰ هزار وعده غذایی در شهریور همان سال رسید.

بیشتر بخوانید:
۳۳ شرکت بنیاد مستضعفان بورسی شدند

با این حال در مجموع در سال ۱۳۹۶ حدود ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار بسته غذایی در کترینگ دنا تولید شد که نسبت به سال ۹۵ رشدی ۶۵ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین در سال ۱۳۹۷ حدود ۶ میلیون و ۶۵۰ هزار بسته غذایی در شرکت تولید شد که ۱۴ درصد بیشتر از سال ۹۶ و ۹۰ درصد بیشتر از سال ۹۵ بیشتر بوده است.

بر اساس گزارش تجارت نیوز، در سال ۹۸ نیز میزان تولیدات با اندکی رشد به ۶ میلیون و ۸۳۱ هزار بسته غذایی رسید.

ظرفیت اسمی تولید کارخانه در هر شیفت معادل ۲۰ هزار بسته غذایی در روز است و در صورت نیاز و با اضافه کردن پرسنل مورد نیاز قابل افزایش به ۴۰ هزار بسته غذایی در روز است.

گدنا در پایان سال مالی ۱۳۹۸ توانسته در مجموع ۷۴۱ میلیارد و ۳۹۲ میلیون ریال درآمد داشته باشد که ۷۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

گدنا بخریم؟

امروز عرضه اولیه گدما که از ساعت ۱۳ تا ۱۷ روز سه‌شنبه ۲۸ مرداد ماه انجام خواهد شد، هر کد بورسی می‌تواند حداکثر ۲۰ سهم در بازه قیمتی ۵۸۰ تا ۶۰۰ تومانی سفارش دهد که حداکثر معادل ۱۲ هزار تومان خواهد بود.

بیشتر بخوانید:
تراکتور وارد بورس می‌شود

البته با فرض مشارکت بالای ۵ میلیون نفر در این عرضه، سهمیه احتمالی تخصیص داده شده به هر نفر حداکثر ۱۰ سهم خواهد بود که به ۶ هزار تومان نقدینگی نیاز خواهد داشت. با وجود اینکه این عرضه اولیه روز سه‌شنبه انجام می‌شود اما تخصیص سهام روز چهارشنبه صورت خواهد گرفت و شروع معاملات ثانویه از روز شنبه اول شهریور ماه خواهد بود.

با این حال قیمت پایین عرضه این نماد یکی از مهمترین ویژگی‌های آن است به طوری که در صورت عرضه حقوقی در روزهای ابتدایی می‌تواند این سهم را برای خریدهای ثانویه جذاب‌تر کند به طوری که تا پایان سال ارقام بالای ۱۵۰۰ تومان را به خود ببیند.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 1 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان