شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۶
کد خبر : 74416

عرضه اولیه انتخاب بخریم یا نه؟

عرضه اولیه انتخاب بخریم یا نه؟
عرضه اولیه انتخاب روز یکشنبه 30 بهمن در دو مرحله انجام خواهد شد.

به گزارش شهر بورس، عرضه اولیه انتخاب در دو مرحله انجام خواهد شد و به هر کد بورسی 300 سهم تعلق خواهد گرفت.

پیش از این از ابتدای سال تاکنون ۱۷ شرکت انتقال داده‌های آسیاتک، حمل و نقل گهر ترابر سیرجان، فروسیلیسیم خمین، داروسازی دانا، سیمان آبیک، آهن و فولاد غدیر ایرانیان، فرانسوز یزد، تپسی، فولاد شاهرود، گلدیران، پخش رازی، سرمایه گذاری اقتصاد شهر طوبی، سوژمیران، صنایع فروآلیاژ ایران، سیمان اردستان، پنبه و دانه‌های روغنی خراسان وارد بازار بورس شده اند، آخرین و تازه‌ترین عرضه اولیه سال جاری شرکت سرمایه گذاری مسکن جنوب در نماد “ثجنوب” بود که با واگذاری ۱۵ درصد سهام روز سه شنبه ۱۱ بهمن ماه به عنوان هفدهمین شرکت جدید وارد بازار بورس تهران شد و اکنون گروه انتخاب الکترونیک آرمان نیز به عنوان هجدهمین شرکت جدید در آخرین روز بهمن ماه بورسی می‌شود.

عرضه اولیه انتخاب

عرضه اولیه سهام “انتخاب” به روش ترکیبی خواهد بود. یعنی در مرحله اول ۲.۵ درصد از سهام “انتخاب” جهت کشف قیمت به سرمایه گذاران واحد شرایط (صندوق‌های سرمایه گذاری) عرضه اولیه می‌شود، سپس همان روز در مرحله دوم ۱.۵ درصد دیگر به روش قیمت ثابت کشف شده به عموم سهامداران حقیقی و حقوقی تعلق خواهد گرفت.

جزئیات عرضه اولیه ۴ درصد سهام گروه انتخاب الکترونیک آرمان

جزئیات عرضه اولیه سهام شرکت گروه انتخاب الکترونیک آرمان به شرح زیر است:

– عرضه ۴۰۰ میلیون سهم معادل ۴ درصد سهام “انتخاب” در دو مرحله
– قیمت ارزش گذاری شده ۲۳۷۲۳ ریال
– مرحله اول شامل عرضه ۲.۵ درصد با حداکثر سهمیه ۵ میلیون سهمی در دامنه قیمتی ۱۹۰۰۰ تا ۱۴۳۳۴ ریالی به سهامداران واجد شرایط به روش ثبت سفارش
– مرحله دوم شامل عرضه ۱.۵ درصد سهام با حداکثر سهمیه ۳۰۰ سهمی به سهامداران حقیقی و حقوقی به روش قیمت ثابت کشف شده
– دو مرحله عرضه اولیه همان روز یکشنبه ۳۰ بهمن انجام می‌شود
– زمان دقیق ثبت سفارش خرید نیز همان روز عرضه توسط ناظر بازار اعلام می‌گردد.
– نقدینگی دقیق مورد نیاز برای خرید عرضه اولیه “انتخاب” نیز بعد از کشف قیمت در مرحله اول، قابل محاسبه می‌باشد


بیشتر بخوانید: جزئیات عرضه اولیه جدید فرابورس


در عرضه اولیه “انتخاب”، مشاور عرضه کارگزاری حافظ و متعهد خرید تامین سرمایه لوتوس پارسیان می‌باشد.

نقدینگی لازم برای خرید سهام انتخاب

سهمیه هر کد حقیقی و حقوقی ۳۰۰ سهم با قیمت کشف شده در دامنه یک هزار و ۴۳۳ تا مبلغ یک هزار و ۹۰۰ تومان خواهد بود؛ بنابراین برای شرکت در این عرضه اولیه حداکثر ۵۷۰ هزار تومان نقدینگی مورد نیاز است.

گروه انتخاب الکترونیک آرمان مالک برند‌های لوازم خانگی اسنوا، دوو و بُست است. تجدید ساختار این شرکت برای ورود به بازار سهام را از سال ۹۸ آغاز و طی آن ۱۱ شرکت فعال در زنجیره تولید لوازم‌خانگی بصورت عمودی ادغام شدند و گروه صنعتی انتخاب الکترونیک متولد شد.

گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان بزرگ‌ترین مجتمع تولیدکننده لوازم خانگی است که با در اختیار داشتن کامل‌ترین و فراگیرترین محصولات در سبد مصرفی خانوار به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه توسعه سرمایه‌گذاری انتخاب در ایران شناخته می‌شود.

در سال مالی گذشته، مجموع درآمد‌های عملیاتی گروه انتخاب ۱۶ هزار و ۵۳۳ میلیارد تومان بوده است. ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان سود خالص وجود دارد و سود خالص سال جاری حدود ۳ میلیارد تومان است.

سرمایه شرکت از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در ۱۳۷۰ به یک هزار میلیارد تومان رسیده است. در سال مالی ۱۴۰۰ سود خالص ۲۱۸۰ میلیارد تومان بوده است. از سوی دیگر شرکت توانسته تا خرداد ۱۴۰۱، ۱۴۱۰ میلیارد تومان سودسازی داشته باشد.
پیشبینی درآمد ۴۰ هزار میلیارد تومانی در سال مالی منتهی به ۳۰آذر ۱۴۰۱: در حال حاضر نسبت سود عملیاتی ۱۶درصد است که بعد از تسعیر هزینه‌ها نسبت سود خالص ۱۱ درصد میشود.

ارزش کل گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان، ۲۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و قیمت هر سهم ۲ هزار و ۳۷۲ تومان برآورد شده است. همچنین سال مالی هلدینگ انتخاب ۳۰ آذر ۱۴۰۱ است و صورت‌های مالی ۱۲ ماهه این مجموعه تا پایان بهمن منتشر خواهد شد.

سرمایه شرکت در بدو تاسیس ۱.۱ میلیون تومان بود که طی ۹ مرحله افزایش سرمایه به هزار میلیارد تومان رسیده است.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 3 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان