شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
کد خبر : 10775

ظریف خطاب به همسایگان: ابتکار صلح هرمز هنوز روی میز است

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف در حساب کاربری خود در توییتر خطاب به همسایگان منطقه خلیج فارس نوشت: «همسایگان عزیز؛ چرا از ایالات متحده و سه کشور اروپایی می‌خواهید در مذاکرات با ایران حضور داشته باشید، در حالی که اولا، با

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف در حساب کاربری خود در توییتر خطاب به همسایگان منطقه خلیج فارس نوشت: «همسایگان عزیز؛ چرا از ایالات متحده و سه کشور اروپایی می‌خواهید در مذاکرات با ایران حضور داشته باشید، در حالی که اولا، با آن‌ها هیچ مذاکره‌ای در خصوص منطقه ما انجام نخواهد گرفت، چراکه آن‌ها، خود، مشکل منطقه ما هستند. ثانیا، ما می‌توانیم بدون دخالت خارجی‌ها به طور مستقیم با هم صحبت کنیم. ابتکار صلح هرمز (HOPE) هنوز روی میز است.»

ظریف ساعتی قبل هم در توییت دیگری در این خصوص نوشت: به نظر می‌رسد برخی کشورهای همسایه از غرب درخواست کرده‌اند که بخشی از روند مذاکره با ایران باشند. ما با غرب در خصوص منطقه مذاکره نمی‌کنیم. مشکل اصلی، مداخله‌های آنان است.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: در عین حال ما همیشه آماده مذاکره با همسایگان هستیم و طرح هایی همچون امنیت منطقه ۱۹۸۶، مجمع گفت و گوی منطقه ای ۲۰۱۶ و اقدام صلح هرمز ۲۰۱۹ بیانگر این موضوع است.

محمد جواد ظریف امروز همچنین در وزارت امور خارجه از فیصل مقداد وزیر امور خارجه میزبانی و با وی گفت و گو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه در توییت دیگری در این خصوص نوشت: «از میزبانی دوست قدیمی‌ام فیصل مقداد در اولین سفر خارجی‌اش به عنوان وزیر خارجه سوریه، خرسندم.»

وی در این توییت تمرکز بر گسترش روابط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و پیشرفت در مبارزه با تروریسم و تأکید بر پشتیبانی همه‌جانبه ایران از روند صلح آستانه را دستور کار گفت و گوهای خود با همتای سوری عنوان کرد.

فیصل مقداد در نخستین سفر خارجی بعد از انتصاب به این سمت روز گذشته وارد تهران شده است.

منبع: ایرنا

بیشتر بخوانید:
نوبخت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ادامه دارد

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × چهار =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان