شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
کد خبر : 69496

طلا بخریم یا ارزان می شود؟

طلا بخریم یا ارزان می شود؟
از روز گذشته، روند افزایشی قیمت طلا و سکه متوقف شده است، حالا سوالی که وجود دارد این است که طلا بخریم یا ارزان می شود؟

به گزارش شهر بورس، قیمت طلا و سکه در هفته جاری رکورد زد. قیمت سکه مرز 25 میلیون تومان را رد کرد و طلا هم به گرمی دو میلیون و 100 هزار تومان رسید. حال سوالی که وجود دارد این است که طلا بخریم یا ارزان می شود؟

اما قیمت‌ها امروز کمی نزولی بود و سکه به قیمت 23 میلیون و 450 هزار تومان رسید که نشان‌دهنده کاهش یک میلیون و 700 هزار تومانی آن طی یکی دو روز است.
قیمت دلار هم در بازار آزاد در حال کاهش است. قیمت دلار با کاهش حدود هزار تومانی به کانال 44 هزار تومان برگشت و همین نزول قیمت دلار بر سکه و طلا هم اثر گذاشت.

در هفته جاری هم دولت بر کاهش قیمت دلار و مدیریت بازار ارز تاکید کرده است. امروز هم رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد دولت وارد بازار آزاد می‌شود و مدیریت این بازار را در دست می‌گیرد. آیا از همه این موارد می‌توان نتیجه گرفت که قیمت دلار و پس از آن طلا و سکه کمتر می‌شود یا نه؟

دلار ارزان می‌شود؟

امروز محمدرضا فرزین رسما اعلام کرد که بانک مرکزی وارد بازار ارز شده و مدیریت بازار را در دست می‌گیرد. بسیاری معتقدند خط و نشان جدید بانک مرکزی بر بازار ارز تاثیر می‌گذارد و احتمالا دلار در چند روز آینده کمی ارزان می‌شود. اگرچه این کارشناسان معتقدند کاهش احتمالی قیمت دلار موقتی است و روند قبلی از سر گرفته می‌شود.

اما در صورت کاهش قیمت دلار، باید منتظر کاهش قیمت طلا و سکه باشیم. پس به نظر می‌رسد که مردم باید در خرید طلا و به خصوص طلای سرمایه‌ای با دقت و احتیاط بیشتری عمل کنند و در چند روز آینده مسیر قیمت دلار را رصد کنند تا بتوانند زمان درست ورود به بازار را تشخیص دهند.


بیشتربخوانید: هشدار به متقاضیان خرید ربع سکه از بورس


نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 + 10 =

پراپ تریدینگ

کمان