صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۲۶
کد خبر : 104533

طلای کم اجرت چیست؟ از کجا طلای بدون اجرت بخریم؟

طلای کم اجرت چیست؟ از کجا طلای بدون اجرت بخریم؟
شهر پلاس: در این مطلب خواهیم گفت طلای کم اجرت چیست و چگونه می‌توانید در هنگام خرید طلا اجرت کم‌تری بپردازید.

به گزارش شهر پلاس، در بازار ایران انواع مختلفی از طلا وجود دارد که به منظور استفاده زینتی، سرمایه گذاری و پس انداز از آن‌ها استفاده می‌شود. در هنگام خرید برخی از انواع طلا شما باید هزینه‌ای تحت عنوان اجرت طلا بپردازید. در این نوشته به شما خواهیم گفت طلای کم اجرت چیست و چه‌طور می‌توانید در هنگام خرید طلا اجرت کم‌تری بپردازید تا مقدار بیشتری طلا خریداری نمایید.

هم‌چنین در ادامه به بررسی نکات خرید طلای کم اجرت و سرمایه گذاری طلای کم اجرت می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

طلای کم اجرت چیست؟

اجرت ساخت دستمزدی است که طلا فروش برای طراحی، ساخت و پردازش یک قطعه طلا از خریدار، می‌گیرد. این اجرت معمولاُ ۷ درصد از قیمت کل طلا و مبلغی چشم‌گیر است. به طلایی که اجرت کم‌تری دارد طلای کم اجرت می‌گویند.

انواع طلای کم اجرت

انواع طلا در ایران که اجرت کمی دارند یا بدون اجرت هستند، عبارت‌اند از:

  • طلای دست دوم: که طلایی است که یک‌بار خریداری و استفاده شده و دوباره به ویترین طلا فروشی باز گشته است. این بار اگر شما خرید طلای دست دوم انجام دهید، اجرت بسیار کمتری بابت قطعه طلا خواهید پرداخت.
  • طلای آب شده: که به آن طلای بدون اجرت هم می‌گویند. این طلا حاصل ذوب طلاهای قدیمی، شکسته یا دست دوم است و به شکل قالب‌هایی خام استفاده می‌شود. طلای آب شده هیچ اجرتی ندارد و بهترین گزینه برای سرمایه گذاری و پس انداز است.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید این نوشته از سایت طلاین را بخوانید: طلای بدون اجرت چیست؟

طلای کم اجرت چیست؟ از کجا طلای بدون اجرت بخریم؟

قیمت طلای کم اجرت چگونه تعیین می‌شود؟

شاید از خود بپرسید قیمت طلای بدون اجرت چگونه محاسبه می‌شود؟ برای فهم این موضوع اولین نکته‌ای که باید به آن دقت شود اطلاع از قیمت روز طلا است. چرا که قیمت به دلیل نوسانات بازار و ارز و همچنین اوضاع سیاسی و اقتصادی متغیر است. می‌توانید قیمت طلا را از سایت طلاین به صورت لحظه‌ای مشاهده کنید: قیمت طلای ۲۴ عیار

هم‌چنین طبق قانون اتحادیه طلا و جواهرات طلایی که اجرت به آن تعلق نگیرد، مشمول ۹ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده نمی‌شود. ۷ درصد سود فروش هم از فرمول محاسبه حذف می‌شود و قیمت طلا به‌صورت گرمی حساب می‌شود.

نحوه حساب‌کردن قیمت طلای دست دوم به این صورت است که قیمت طلای ۱ گرم ۱۸ عیار را در وزن طلا ضرب کنید و سپس عدد به‌دست‌آمده در عدد ۷۵۰ ضرب و در آخر بر ۷۴۰ تقسیم کنید در این صورت قیمت طلای کم اجرت را تعیین می‌کنید.

طلای کم اجرت چیست؟ از کجا طلای بدون اجرت بخریم؟

کاربرد‌های طلای کم اجرت:

حالا که با طلای کم اجرت و طلای بدون اجرت (طلای آب شده) آشنا شدید، وقت آن است که کاربرد‌های آن را هم بدانید:

  • طلای دست دوم استفاده‌های زینتی دارد و با انتخاب گوشواره، گردنبند یا انگشتر دست دوم می‌توانید از آن به عنوان زیورآلات استفاده کنید. این طلا‌ها معمولاً ظاهر زیبایی دارند و تفاوت آن‌ها با طلای نو به چشم نمی‌آید.
  • طلای بدون اجرت یا آب شده معمولاً به قصد سرمایه گذاری خریداری می‌شود؛ چرا که هیچ گونه اجرتی ندارد و نقدینگی آن بسیار بالا است، یعنی در هر زمانی که خواستید می‌توانید آن را به طلا فروش‌ها بفروشید.
  • طلای کم اجرت را می‌توان به عنوان یک هدیه مناسب هم در نظر گرفت. می‌توانید به عنوان زیورآلات طلای دست دوم را هدیه دهید یا با استفاده از لیبرا کارت طلاین، طلای آب شده را به عنوان منبعی برای سرمایه گذاری به عزیزان خود هدیه دهید.

چرا طلای کم اجرت بخریم؟

تا به حال متوجه شدیم مهم‌ترین مزیت طلای کم اجرت یا بدون اجرت، نپرداختن هزینه‌ای اضافه به عنوان دستمزد ساخت یا اجرت به فروشنده طلا است. بیایید این سوال را با یک مثال جواب دهیم. فرض کنید قصد دارید با ۱۰ میلیون تومان طلا بخرید.

  • اگر به سراغ خرید طلای نو بروید: باید اجرت ساخت، مالیات ۹ درصدی، سود فروشنده را بپردازید و بعد به اندازه مبلغ باقی‌مانده طلا می‌خرید.
  • اگر به سراغ طلای دست دوم یا کم اجرت بروید: تنها سود فروشنده را می‌پردازید و بعد به اندازه مبلغ باقی‌مانده طلا می‌خرید.
  • اگر به سراغ خرید طلای آب شده بروید: هیچ اجرت، مالیات و سودی را به فروشنده نمی‌پردازید. پس دقیقا به اندازه ۱۰ میلیون تومان خود طلا می‌خرید.

با این اوصاف، بهترین پاسخ برای سوال برای سرمایه گذاری چی بخریم، قطعا طلای آب شده یا بدون اجرت است.

از کجا طلای کم اجرت بخریم؟

اگر می‌خواهید طلای دست دوم را به عنوان طلای کم اجرت خریداری کنید باید به سراغ طلا فروشی‌ها بروید و با مشورت با فروشنده، طلای خود را انتخاب کنید. اما اگر می‌خواهید طلای آب شده یا بدون اجرت بخرید دو راه پیش رو دارید:

  1. خرید طلای آب شده به صورت فیزیکی: می‌توانید به سراغ آبشده فروشی‌های تهران و شهرستان‌ها بروید و طلای خود را فیزیکی بخرید.
  2. خرید آنلاین طلای آب شده: می‌توانید به صورت آنلاین در طلای آب شده سرمایه گذاری کنید. برای این کار کافی است در سامانه‌ای معتبر مانند طلاین ثبت‌نام کنید.

مزیت خرید آنلاین طلای آب شده نسبت به خرید فیزیکی این است که لازم نیست نگران امنیت طلای خود باشید.

نکات خرید طلای کم اجرت

بازار طلا در ایران یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه گذاری و پس انداز است؛ اما باید نکات و ریزه‌کاری‌های آن را به خوبی بدانید. برای مثال اگر می‌خواهید خرید طلای کم اجرت را انجام دهید حتما این موارد را در یاد داشته باشید:

  • برای خرید حتما به طلا فروشی‌های تحت نظر اتحادیه طلا و جواهر مراجعه کنید. بهتر است پیش از خرید، مجوز‌های طلا فروشی را مشاهده کنید.
  • حتما در هنگام خرید فاکتور معتبر از فروشنده دریافت کنید. در فاکتور باید تاریخ، امضا و مهر فروشنده و نام و مشخصات طلایی که می‌خرید به صورت دقیق نوشته شود.
  • بهتر است از طلا فروش بخواهید محاسبه‌هایی که برای اعلام قیمت طلا انجام می‌دهد را به صورت شفاف برای شما بنویسد تا از آن‌ آگاه شوید.
  • بهتر است با روش‌های تشخیص طلای تقلبی و نو آشنا باشید تا مبادا طلای بی‌کیفیت یا تقلبی را خریداری کنید.
  • اگر طلای آب شده خریداری می‌کنید حتما به عیار آن توجه کنید. عیار طلا یکی از مواردی است که حتما باید در فاکتور قید شود.

توجه به این نکات باعث می‌شود طلای تقلبی نخرید و سود بیشتری داشته باشید.

سرمایه گذاری طلای کم اجرت

بهترین سرمایه گذاری در زمان تورم، طلای آب شده یا بدون اجرت است؛ این طلا با نقدینگی بسیار بالا به خرید و فروش می‌رسد و می‌توانید هر زمان که خواستید آن را بخرید یا بفروشید. به علاوه برخلاف روش‌های دیگر خرید طلا شما می‌توانید با مبالغ بسیار کم طلای آب شده بخرید و نیاز نیست چندین میلیون تومان پس انداز داشته باشید. هم‌چنین این طلا حباب ندارد و در زمان خرید آن نیاز به پرداخت مالیات و اجرت ساخت نیست.

برای سرمایه گذاری طلای کم اجرت باید به قیمت روز طلا توجه کنید و در زمانی مناسب مطابق با بودجه‌تان سرمایه گذاری را شروع کنید. طلا می‌تواند یکی از بهترین راه‌ها در برابر تورم زیاد اقتصادی باشد و ارزش پول شما را حفظ نماید.

طلای کم اجرت چیست؟ از کجا طلای بدون اجرت بخریم؟

خرید طلای بدون اجرت از طلاین

در این نوشته به شما توضیح دادیم طلای کم اجرت چیست. دیدید که طلای دست دوم اجرت بسیار کمی دارد و طلای آب شده هیچ اجرتی ندارد. حال بسته به نیاز‌های خود می‌توانید به سراغ یکی از این دو نوع طلا برای سرمایه گذاری، پس انداز یا استفاده زینتی بروید.

یکی از راه‌های خرید طلای آب شده آنلاین، استفاده از سامانه طلاین است. این سامانه با داشتن مجوز‌های رسمی مثل اینماد و با پشتیبانی دقیق در کنار شما است تا با کم‌ترین مبالغ هم بتوانید طلای آب شده را خریداری نمایید. شما حتی می‌توانید طلای خود را به صورت فیزیکی از طلاین دریافت کنید. پس اگر می‌خواهید به سراغ خرید طلای بدون اجرت بروید، سامانه طلاین را فراموش نکنید.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده − هشت =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان