شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
کد خبر : 45411
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای طلای جهانی صعودی شد بسته هستند

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

طلای جهانی صعودی شد

طلای جهانی صعودی شد

با توجه به افزایش تورم و نرخ اقلام ضروری در آمریکا، طلای جهانی نیز روند افزایشی به خود گرفت.

به گزارش شهر بورس، با انتشار آمار CPI آمریکا، تورم ایالات متحده به بالاترین سطح خود در بیش از سه دهه گذشته رسید. پس از این اتفاق، بازار طلا شاهد حرکت صعودی جدیدی شد و برخی از تحلیلگران به دنبال بازگشت به 1900 دلار در هر انس در کوتاه‌مدت هستند.

رسانه kitco در این مورد نوشته: تورم اینجاست و فقط بدتر خواهد شد. نگرانی عمده‌ای در مورد اقدامات محدود فدرال رزرو وجود دارد که می‌تواند برای جلوگیری از افزایش تورم انجام دهد. این ترس در میان سرمایه‌گذاران ایجاد شده که «فدرال رزرو کنترل اوضاع  را از دست بدهد.»

بیشتر بخوانید:
روند صعودی نرخ طلا و سکه/ دلار هم صعودی شد

آخرین داده‌های تورم به افزایش گسترده قیمت کالاهای مصرفی اشاره دارد. مواد غذایی 5.3 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت که  بزرگ‌ترین افزایش از ژانویه 2009 به حساب می‌آید و افزایش 6.1 درصدی قیمت بنزین بزرگ‌ترین افزایش آن از ماه مارس است.

افزایش تورم زمانی آغاز می‌شود که مصرف‌کنندگان آمریکایی خریدهای خود برای تعطیلات را آغاز کرده و برای روز شکرگزاری آماده می‌شوند.

افت نرخ بهره واقعی کمک زیادی به شکستن مقاومت هزار و 835 دلار کرد. به دنبال آخرین داده‌های شاخص قیمت مصرف کننده، بازده واقعی اوراق بهادار 10 ساله به پایین‌ترین سطح – 1.235 درصد رسید.

هم‌زمان با کاهش نرخ بازدهی واقعی، تفاوت بین نرخ بازده اوراق 10 ساله و اوراق محافظت شده از تورم خزانه‌داری به 2.64 درصد افزایش یافت.  این نشان می‌دهد که بازارهای اوراق قرضه با ریسک تورم بیشتری قیمت‌گذاری می‌کنند.

به اعتقاد هابرکورن این فقط شروع حرکت بالاتر طلا است. او گفت که هدف بعدی برای طلا بین یک هزار و 900 تا هزار و 920 دلار است. اگر قرار است طلا صعود کند، به دلیل ترس از تورم جدید است.

کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management، گفت که او همچنین منتظر افزایش قیمت طلا به هزار و 720 دلار است و این یک شکست قابل توجه برای طلا بود.

سیشینسکی افزود که طلا نه تنها سطح مقاومت قابل توجهی را شکست، بلکه این اتفاق در شرایطی رخ داد که شاخص دلار آمریکا بالاتر رفته است. شاخص دلار آمریکا در حال حاضر نزدیک به بالاترین سطح یک سال گذشته و بالای 94.50 واحد معامله می‌شود.

بیشتر بخوانید:
طلا؛ دارایی امن و پشتیبان محکم در برابر تورم/ زمان خرید سکه رسید؟

سیژینسکی گفت: اینکه طلا در زمانی که شاخص دلار آمریکا در حال افزایش است، گارد صعودی می­گیرد، به این معنی است که دارای مومنتوم برای حرکت به سمت اهداف بالاتر است.

شاخص استوکاستیک هفتگی طلا بالاتر از حد 80 درصد قرار گرفته است، به این معنی که علاقه به خرید ممکن است شروع به کاهش کند، اما در این مرحله هیچ نشانه‌ای از بازگشت نزولی دیده نمی‌شود و ممکن است تا چند هفته دیگر باقی بماند.

برخی از تحلیلگران خاطرنشان می‌کنند که مقاومت اولیه در 1870 دلار در وجود دارد.

گزارش از مهدی خوئینی

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان