شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
کد خبر : 49363

طرح صیانت لغو شد؟

طرح صیانت لغو شد؟
در حالی که اجرای طرح صیانت حواشی مختلفی در روزهای اخیر داشته، نمایندگان مجلس با جمع‌کردن امضا به دنبال بررسی مجدد این طرح در صحن علنی هستند.

به گزارش شهر بورس، طرح صیانت سوم اسفندماه طی جلسه‌ای به یک‌باره تصویب‌شده و مخالف جمعی از نمایندگان و عموم مردم را در پی داشت. اما اخیراً اخباری منتشرشده که این سؤال را مطرح می‌کند که آیا طرح صیانت لغو شد؟

تعداد نمایندگان مخالف طرح صیانت تا امروز به حدود ۱۸۰ نماینده رسیده است و در حالی که مخالفان و موافقان در بسترهای مختلف از جمله پلتفرم‌های اجتماعی خارجی! در حال ابراز واکنش‌های تندوتیز نسبت به این موضوع هستند، زمزمه‌های طرح صیانت اثرات مخرب خود را بر فضای کسب‌وکارها گذاشته است.

در حالی این روزها با هر کاهش یا قطعی اینترنت کاربران احتمال اجرایی شدن طرح را می‌دهند که هیاهوهای موجود بین نمایندگان مجلس نشان می‌دهد ظاهراً در تصویب و اجرای طرح نیز اختلاف‌نظر وجود دارد.


بیشتر بخوانید: دستور جدید رئیس جمهور درباره بورس


جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس و از مخالفان طرح صیانت نیز اخیراً اعلام کرده بر اساس گزارش‌های مرکز پژوهش‌های مجلس، طرح صیانت با قانون اساسی مغایرت دارد. وی گفته تاکنون ۱۸۰ امضا جمع کردیم تا این طرح به صورت شفاف در صحن علنی مجلس دوباره بررسی شود.

امکان رد طرح صیانت وجود دارد

افشین کلاهی، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و همچنین تنها نماینده بخش خصوصی حاضر در جلسه تصویب طرح صیانت در گفتگو با تجارت‌نیوز عنوان کرد: وضعیتی که برای تصویب طرح صیانت به وجود آمده متداول نیست و تجربه زیادی نیز در مجلس در مورد آن وجود ندارد. اما طبق قوانین مجلس شورای اسلامی مصوبه کمیسیون مانند مصوبه مجلس است و هیئت‌رئیسه نمی‌تواند آن را رد کند.

طرح صیانت لغو شد؟

وی ادامه داد: تنها راه به جریان انداختن مجدد طرح همان جمع امضا است که نمایندگان مخالف طرح در حال انجام آن هستند. با توجه به جو انتقادی شدیدی که نسبت به تصویب طرح صیانت در بین مردم، رسانه‌ها، فضای مجازی و … وجود دارد امکان رد کلیات طرح در صورت بازگشت به مجلس بسیار بالاست. اعضای کمیسیون به عنوان افرادی که به دنبال تصویب طرح بودند پیش از این از طریق فشار به مجلس با این توجیه که این تصمیم حاکمیت است طرح را تصویب کردند اما مجدد نمی‌توانند این کار را تکرار کنند.

کلاهی تصریح کرد: اتفاقی که الان باید بیفتد این است که فشار مردم و رسانه‌ها در مورد مشکلاتی که این طرح به وجود خواهد آورد ادامه پیدا کند و طرح با جمع‌کردن امضا در مجلس دوباره به جریان بیفتد.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده + چهار =

پراپ تریدینگ

کمان