شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
کد خبر : 57764

طرح جایگزینی خودروهای فرسوده غیرتاکسی + جزئیات

طرح جایگزینی خودروهای فرسوده غیرتاکسی + جزئیات
سومین مرحله فروش خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از دیروز 16 شهریور آغاز شد که 50 درصد از خودروهای عرضه شده در این دوره سهمیه طرح جوانی جمعیت، 20 درصد خودروهای قرعه‌کشی به خودروهای فرسوده اختصاص می‌یابد و باقی مانده به متقاضیان عادی تعلق می‌گیرد.

به گزارش شهر بورس به نقل از فارس نیوز، ثبت نام سومین مرحله فروش خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به همراه طرح جایگزینی خودروهای فرسوده غیرتاکسی از دیروز 16 شهریور آغاز شد.

براین اساس متقاضیان خرید خودرو می‌توانند تا روز جمعه 18 شهریور‌ ‌به مدت 3 روز در سامانه https://sale.iranecar.com اقدام به ثبت‌نام کنند.

در این دوره از تخصیص خودرو از طریق سامانه یکپارچه اولین مرحله طرح جایگزینی خودروهای فرسوده نیز اجرایی می‌شود.


بیشتر بخوانید : ثبت نام سومین مرحله قرعه کشی خودرو در سامانه یکپارچه آغاز شد


براساس این گزارش: 50 درصد از خودروهای عرضه شده در این دوره سهمیه طرح جوانی جمعیت، 20 درصد خودروهای قرعه‌کشی به خودروهای فرسوده اختصاص می‌یابد و باقی مانده که 30 درصد از خودروهای عرضه شده است به متقاضیان عادی تعلق می‌گیرد.

به گفته سخنگوی وزارت صمت در سومین دوره قرعه‌کشی یکپارچه حدود 60 هزار خودرو عرضه می‌شود .

جزئیات نخستین مرحله فروش فوق‌العاده طرح جایگزینی خودروهای فرسوده غیرتاکسی در سامانه یکپارچه

به گزارش فارس ، ضوابط و شرایط اعلامی ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت برای استفاده از طرح جایگزینی خودروهای فرسوده در راستای اجرای بند (ف) تبصره (7) قانون بودجه سال 1401 به شرح ذیل است:

در اجرای بند (ف) تبصره (7) قانون بودجه سال 1401، مالکین خودروهای فرسوده که شرایط مندرج در آیین نامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و نیز آیین‌نامه موضوع ماده (8) قانون هوای پاک و اصلاحات بعدی آنها را دارا بوده و تمایل به شرکت در قرعه‌کشی از سبد فروش خودروهای تولید داخل دارند، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در سامانه یکپارچه فروش اقدام کنند.

متقاضیان مکلفند شناسه منحصر به فرد (VIN)، شماره شاسی و شماره موتور و نیز مشخصات فردی شامل نام، نام خانوادگی و کد ملی را در سامانه فروش ثبت کنند.

طرح جایگزینی خودروهای فرسوده غیرتاکسی

مالکان در صورت برنده شدن در قرعه‌کشی، موظفند در اسرع وقت به یکی از مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده موجود در سایت ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت مراجعه و فرآیند اسقاط خودروی خود را حداکثر ظرف دو ماه به پایان رسانند.

متقاضیان واجد شرایط که در قرعه‌کشی برنده شده باشند و خودروی خود را اسقاط کرده باشند، هیچ‌گونه ادعایی در خصوص صدور و نحوه استفاده از گواهی اسقاط صادره در سامانه ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت و ارزش آن نخواهند داشت.

متقاضیانی که در هر مرحله از فرآیند ثبت نام تا تحویل خودروی جدید حائز شرایط و ضوابط قانونی و ابلاغی در بخشنامه نباشند، در هر مرحله از فرآیند از ادامه فرآیند باز خواهند ماند و مجری طرح و خودروساز هیچگونه تعهدی در قبال آنان نخواهند داشت.

وزارت صمت در راستای اجرای بند (ف) تبصره (7) قانون بودجه سال 1401، موظف به اختصاص سهمیه لازم مندرج در قانون است که در این دوره عرضه خودرو 20% از ظرفیت را جهت جایگزینی خودروهای فرسوده اختصاص داده است و استعلامات لازم در خصوص شمولیت خودروی فرسوده از ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور صورت خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید : شاهین 50 میلیون زیر قیمت بازار در بورس کالا


لازم به ذکر است در صورتی که متقاضیان استفاده از این طرح، واجد شرایط تشخیص داده شوند باید فرایند اسقاط و ثبت نام در شرکت های خودروساز را مطابق قوانین،الزامات و مراحل اعلام شده توسط ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور و بخشنامه های شرکت های خودروساز انجام داده و ادامه فرآیند را از این دو مرجع پیگیری کنند.

این محدودیت ها شامل کلیه خودروهای قابل عرضه توسط شرکت های خودروسازی چه در طرح های قرعه کشی و چه طرح های خارج از قرعه کشی می شوند.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 + دوازده =

پراپ تریدینگ

کمان