شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
کد خبر : 83422

طرح تولید کاتد مس در مجتمع مس سونگون افتتاح شد

طرح تولید کاتد مس در مجتمع مس سونگون افتتاح شد
سرپرست وزارت صمت در اولین روز از سفر ریاست جمهوری طرح تولید اولین کاتد مس در تاریخ مس آذربایجان را در مجتمع مس سونگون افتتاح کرد.
به گزارش شهر بورس، دکتر نیازی در آئین افتتاح و بهره برداری پروژه هیپ لیچینگ و تولید اولین کاتد مس آذربایجان با ابراز خرسندی از تحقق آرزوی مردم آذربایجان گفت: امیدواریم با توسعه برنامه‌ریزی‌های انجام شده؛ این معدن به قطب تولید خاورمیانه تبدیل شود و موجب ثروت افزایی مردم منطقه گردد، در این مجتمع تلاش شده موضوعات زیست محیطی با حساسیت‌های لازم انجام شود و برنامه توسعه با شتاب بیشتری پیگیری گردد.
دکتر رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران نیز در آئین افتتاح کاتد مس سونگون آذربایجان یادآوری کرد: با همت جهادی مدیر مجتمع مس سونگون آذربایجان و کارکنان خستگی ناپذیر این صنعت در سونگون در بازه‌ی زمانی کمتر از ۸ ماه؛ رویای دیرینه‌ی مردم آذربایجان عملیاتی و اجرایی شد.
رستمی ادامه داد: در این پروژه کاتدی با عیار ۹۹/۹۹٪ یعنی با خلوص گرید A تولید خواهد شد.
گفتنی ست؛ دکتر معبود عباس زاده مدیر مجتمع مس سونگون آذربایجان در این آئین تصریح کرد: در این پروژه ۱۲۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته و برای ۷۰۰ نفر از مردم آذربایجان بصورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌ ایجاد شده است.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو + 19 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان