شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
کد خبر : 6891

طرح‎‌‌‌‌‌‌‌های اقتصادی نباید دولت آتی را مقروض کند

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، حسین حسین‌زاده در گفت‌وگویی در رابطه با “طرح فروش نفت دولتی در داخل کشور” و اصلاح این طرح توسط مجلس که تبدیل به “فروش نقدی نفت” و “تعهد دولت به تحویل نفت” شده است، گفت: طرح فروش نفت دولتی در داخل کشور به معنای تحویل یک زمین سوخته به

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، حسین حسین‌زاده در گفت‌وگویی در رابطه با “طرح فروش نفت دولتی در داخل کشور” و اصلاح این طرح توسط مجلس که تبدیل به “فروش نقدی نفت” و “تعهد دولت به تحویل نفت” شده است، گفت: طرح فروش نفت دولتی در داخل کشور به معنای تحویل یک زمین سوخته به دولت بعدی است اما اگر سازوکار آن اصلاح شود و دولت به فروش نقدی نفت مبادرت ورزد این طرح می‌تواند برخی از مشکلات اقتصادی را حل کند.

نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت می‌خواهد در پی اجرای این طرح رقم بالای ریال را دریافت کند، اما سررسید آن برای 2 تا 5 سال آینده باشد که عملا دولت بعدی نمی‌تواند تصمیمی برای اداره کشور بگیرد و باید بدهی‌های دولت کنونی را بدهد.

وی معتقد است فروش نفت در داخل کشور و تبدیل آن به فرآورده، بدون تحت شعاع قرار دادن بازارهای وزارت نفت، اتفاق خوبی است اما اگر سلف باشد قابل دفاع نیست و نباید دولت آینده را مقروض کرد.

رئیس کمیته نفت و فرآورده‌های نفتی کمیسیون انرژی ادامه داد: پیش‌فروش نفت با هدف تأمین هزینه دولت انجام می‌شود چراکه دولت در سال پایانی به سر برده و تسویه حساب آن به گردن دولت آینده می‌افتد، آیا راهکار جبران کسری بودجه باید از طریق بدهکار کردن دولت آینده بگذرد؟

این نماینده مجلس با بیان اینکه طرح فوق باید در چارچوب قوانین اصلاح شود، گفت: دولت باید پیشنهاد خود را به صورت لایحه به مجلس ارائه کرده تا مسیر قانونی خود را طی کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اتخاذ چنین تصمیم مهمی در شورای اقتصادی سران قوا بدون در نظر گرفتن رأی مجلس مناسب نیست چراکه با تشکیل مجلس یازدهم امکان قانون‌گذاری کارآمد پس از کارشناسی‌های دقیق مهیا است.

منبع: خانه ملت

بیشتر بخوانید؛
پیش فروش نفت در هفته آینده ارتباطی با طرح گشایش اقتصادی دولت ندارد

 

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − نه =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان