تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
کد خبر : 88874

ضد سرقت کردن پژو 405؛ با این 10 روش خودروتان را بیمه کنید!

ضد سرقت کردن پژو 405؛ با این 10 روش خودروتان را بیمه کنید!
خودرو یکی از کالاهای گران‌قیمتی است که در صورت آسیب دیدن یا به سرقت رفتن، مالک با مشکلات زیادی رو به رو می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم در مورد روش‌های ضد سرقت کردن پژو 405 با شما صحبت کنیم.

خودرو یکی از کالاهای گران‌قیمتی است که در صورت آسیب دیدن یا به سرقت رفتن، مالک با مشکلات زیادی رو به رو می‌شود. احتمالا بعد از بروز حوادثی مانند تصادفات یا سرقت وسایل نقلیه، افراد کمی می‌توانند خسارت به وجود آمده را جبران نمایند. به همین دلیل در این مقاله می‌خواهیم در مورد روش‌های ضد سرقت کردن پژو 405 با شما صحبت کنیم.

سرقت خودرو همیشه به صورت کامل اتفاق نمی‌افتد، به عبارتی سارقین به سرقت قطعات و وسایل موجود در خودرو تمایل بیشتری دارند. اما آیا روشی برای جلوگیری از سرقت وجود دارد؟ بله؛ هر چند این روش‌ها تضمینی نیستند، اما به شما کمک می‌کنند ریسک در معرض خطر قرار گرفتن را کاهش دهید و تا جای ممکن جوانب احتیاط را رعایت کنید. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا روش‌های ضد سرقت کردن خودرو پژو 405 را با هم بررسی کنیم.

بررسی وضعیت سرقت خودرو در ایران

همان‌طور که می‌دانید سرقت خودرو نیز دچار تحول شده‌است و سارقین از شیوه‌های پیشرفته‌ای برای سرقت خودرو استفاده می‌کنند. همین موضوع موجب نگرانی مالکین می‌شود. آمار سرقت خودرو در استان‌هایی مانند تهران، خراسان، البرز، اصفهان و خوزستان بیشتر از سایر نقاط ایران است. همچنین بر اساس گزارشات ارسالی از پلیس ناجا و راهنمایی و رانندگی بیشترین سرقت‌های اتفاق افتاده نیز برای خودروهایی مانند پراید و پژو 405 بوده‌است. نکته مهم این است که می‌توان با چند راهکار ساده احتمال سرقت رفتن خودرو را کاهش داد.

بررسی 10 روش برای جلوگیری از سرقت خودرو پژو 405

از پارکینگ و تعمیرگاه‌های معتبر خدمات بگیرید

از میان روش‌های سرقت خودرو راحت‌ترین کار، شکستن شیشه‌های خودرو پژو 405 است. معمولا برای شکستن شیشه از ابزاری به نام دیلم استفاده می‌شود و خودرو به طور کامل مورد سرقت قرار نمی‌گیرد، بلکه سارقین قطعات و لوازم خودرو را به سرقت می‌برند. غیرفعال کردن دزدگیر پژو 405 کار بسیار ساده‌ای برای سارقین است و از آن‌جایی که استفاده سراسری از سیستم‌های هوشمند ردیابی در ایران هنوز رواج نیافته، بهتر است روش‌های که در ادامه در مورد آن‌ها صحبت می‌کنیم با دقت بخوانید.

1.   پژو 405 را در مکان‌های تاریک و متروکه پارک نکنید

احتمال سرقت موفقیت آمیز در شب بیشتر از روز است. سارقان در شب با عملکرد بهتری می‌توانند فرآیند سرقت را انجام دهند و احتمال موفقیت آن‌ها نیز بیشتر است. بنابراین باید به خاطر داشته باشید که پژو 405 خود را در مکان‌های روشن پارک کنید. وقتی خودرو زیر نور باشد و محوطه پارک تاریک نباشد، احتمال به سرقت رفتن آن کمتر می‌شود.

بهترین مکان‌هایی که از آن‌ها برای پارک پژو 405 می‌توانید استفاده کنید، کوچه یا خیابانی است که دارای تردد زیاد و روشنایی مناسب است. اگر می‌خواهید بهتر عمل کنید خودروی خود را در مقابل بانک‌ها یا مکان‌هایی که دارای دوربین مداربسته است پارک کنید.

2.   عدم پارک پژو 405 در کنار خروجی‌ها

پارک خودرو در کنار خروجی‌ها باعث افزایش ریسک سرقت آن می‌شود. خروجی‌ها معمولا خلوت هستند و نور کمی دارند و سارق می‌تواند با خیال راحت به کار خود بپردازد.

3.   تهیه قفل پدال، قفل درب و مواردی از این دست برای افزایش امنیت خودرو

همان‌طور که می‌دانید ابزارهای زیادی برای افزایش امنیت خودروها تولید شده که کار سارقین را دشوار می‌کند. از میان وسایلی که برای افزایش امنیت پژو 405 مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌توان به انواع دزدگیرها، قفل‌های پیشرفته درب، پدال و فرمان، شیشه‌های با کیفیت و مواردی از این دست اشاره کرد.

4.   از قفل شدن درب خودرو اطمینان حاصل کنید

درب خودرو پژو 405 را با دقت قفل کنید

هنگام ترک کردن پژو 405 عجله نکنید و حتما قفل شدن درب‌های خودرو را کنترل کنید. یک سهل‌انگاری ساده می‌تواند خسارات جبران ناپذیری به شما وارد کند. قفل کردن صحیح درب‌ها یکی از روش‌های کارآمد برای جلوگیری از سرقت پژو 405 است.

5.   تاثیر دزدگیرهای با کیفیت در جلوگیری از سرقت خودرو

دزدگیر یکی از ابزارهایی است که برای ضدسرقت کردن خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما موضوع مهم در استفاده از دزدگیر، انتخاب یک مدل باکیفیت است که امنیت خودرو پژو 405 شما را تضمین کند.

6.   قرار دادن کلیدهای یدک در یک جای ایمن

افراد زیادی کلیدهای خود را فراموش می‌کنند، همین موضوع موجب می‌شود که کلیدهای یدک را جایی در دسترس خود قرار دهند. گاهی کلید خودرو در ماشین قرار دارد و درب خودرو بسته می‌شود، در چنین مواردی بسیار مهم است که کلیدهای زاپاس را جایی ایمن و در دسترس خود داشته باشید اما به هیچ وجه کلیدهای خودرو را در ماشین جا ساز نکنید. اولین کاری که سارقان می‌کنند، جست و جو خودرو برای یافتن کلید است.

8.   قفل درب خودروهای کارکرده را تعویض کنید

در صورتی که خودرو کارکرده‌ایی را خریداری می‌کنید، حتما در سریع‌ترین زمان ممکن قفل‌های درب و صندوق را تعویض کنید. گاهی سارقین همان فروشنده‌های خودروهای کارکرده هستند.

9.   از مراکز معتبر درخواست کمک کنید

در صورتی که در جاده و خیابان به مشکل خوردید و به کمک نیاز داشتید، حتما از مراکز معتبر درخواست کنید. به افراد غریبه اعتماد نکنید.

9.   در انتخاب کارواش و پارکینگ دقت کنید

گاهی افراد خودرو خود را به یک پارکینگ یا کارواش می‌برند و در آن‌جا سرقت اتفاق می‌افتد. در چنین مواردی احتمال سرقت رفتن کلیدهای یدکی بسیار زیاد است. بنابراین بهتر است برای دریافت خدمات این چنینی به مراکز قابل اعتماد بروید.

10.   از قرار دادن وسایل ارزشمند و قیمتی در خودرو خودداری کنید

هنگام پارک کردن خودرو و قرار دادن آن در پارکینگ‌های عمومی یا کنار خیابان، بهتر است وسایل گران قیمت خود را در جایی مخفی کنید و تا جایی که ممکن اصلا در خودرو قرار ندهید. کیف و کوله پشتی یا هر وسیله‌ای که توجه سارقان را به خود جلب می‌کند را در خودرو قرار ندهید. گاهی کیف شما حاوی هیچ چیز ارزشمندی نیست اما سارق این موضوع را نمی داند و با توجه به چیزی که می‌بیند، اقدام کرده و به شما خسارت می‌زند.

بهترین راهکار برای جلوگیری از سرقت خودرو چیست؟

در این مقاله روش‌های مختلف جلوگیری از سرقت کردن خودرو را با هم بررسی کردیم. اما بهترین روش برای جلوگیری سرقت کردن پژو 405 چیست؟

باید بگوییم بهترین راهکار برای جبران خسارت احتمالی سرقت خودرو خرید بیمه بدنه و تهیه پوشش سرقت بیمه بدنه است. بیمه بدنه یکی از بیمه‌نامه‌های اختیاری خودرو است که خسارات وارد شده به خودرو را جبران می‌کند. در این بیمه‌نامه، بیمه‌گزار می‌تواند با پرداخت یک مبلغ اضافی علاوه بر پوشش‌های اصلی بیمه پژو 405 برای تهیه پوشش‌های اضافی هم اقدام نماید. پوشش‌های اصلی بیمه بدنه شامل موارد زیر است:

  • آتش سوزی
  • برخورد صاعقه به خودرو
  • ایجاد خسارت به چرخ‌ها و قطعات خودرو
  • انفجار
  • سرقت کلی خودرو

علاوه بر پوشش‌های اصلی بیمه بدنه دارای یک سری پوشش‌های اضافی نیز است.

پوشش‌های اضافی بیمه بدنه به شرح زیر هستند:

  • پوشش شکستن شیشه
  • پوشش رنگ و مواد شیمیایی
  • پوشش بیمه بدنه و ترانزیت خودرو
  • سرقت لوازم خودرو

به یاد داشته باشید حتی با رعایت کردن تمام موارد امنیتی امکان به سرقت رفتن خودرو یا لوازم آن زیاد است. بنابراین بهتر است بیمه بدنه را خریداری کنید تا در کنار رعایت تمام موارد امنیتی با خیال راحت خودرو خود را پارک کنید و به کارهایتان برسید.

ضد سرقت کردن خودرو و رعایت موارد امنیتی

همان‌طور که گفتیم پژو ۴۰۵ خودرویی نسبتا قدیمی و کلاسیک محسوب می‌شود. دلیل این امر هم محصولات جدید خودرویی در بازار ایران است. بر همین اساس می‌توان گفت که رانندگی با پژو ۴۰۵ تجربه خوبی را در ذهن سرنشینان ثبت می‌کند. چرا که این خودرو سواری نسبتا نرمی دارد و از سیستم تعلیق مناسبی برخوردار است.

ضد سرقت کردن پژو 405 با استفاده از رعایت نکات ایمنی، تهیه ابزارهای ضد سرقت و خرید بیمه بدنه تا حد زیادی امکان پذیر می‌شود. در این مقاله 10 راهکار امنیتی را برای ضد سرقت کردن پژو 405 با شما در میان گذاشتیم. همچنین بیمه بدنه پژو 405 را نیز به شما معرفی کردیم. با انجام موارد امنیتی و خرید بیمه بدنه می‌توان میزان خسارت وارد شده ناشی از سرقت خودرو را تا حد زیادی کاهش داد. امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − یک =

سپرنیا دوشنبه , 6 آذر 1402 - 11:14

کدوم پوشش اضافی رو نخریم بهتره؟

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان