شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
کد خبر : 69136

صندوق پالایشی یکم فروشنده سه درصد از سهام شتران شد

صندوق پالایشی یکم فروشنده سه درصد از سهام شتران شد
صندوق پالایشی یکم برنامه عرضه سه درصد از سهام شتران را داد تا در صورت معامله از ترکیب این شرکت بورسی خارج شود.

به گزارش شهر بورس، صندوق سرمایه گذاری پالایشی یکم که با عدم تقسیم سود در مجمع سالانه چهارشنبه دو هفته پیش، موجب انتقاد برخی فعالان بازارسرمایه شده، برنامه عرضه ۳ درصد از سهام پالایشگاه تهران داد تا در صورت معامله از ترکیب این شرکت بورسی خارج شود.

براساس به این گزارش، صندوق پالایشی شامل سهام چهار پالایشگاه تهران، تبریز، اصفهان و بندر عباس است که شهریور دو سال پیش به عنوان دومین صندوق قابل‌معامله دولتی (ETF) و با تخفیف ۳۰ درصدی توسط دولت روحانی، عرضه و واحدهای آن توسط مردم خریداری شد اما خریداران با زیان بیش از ۵۰ درصدی و حتی بیشتر، ذهنیت مثبتی به این صندوق ندارند!


بیشتربخوانید: شتران و حکشتی بازگشایی می شود


به هر حال مقرر شده ۸.۲۵ میلیارد سهم “شتران” به قیمت پایه هرسهم ۴ هزار و ۸۹۶ ریال و به ارزش تقریبی ۴ هزار میلیارد تومانی آن هم به صورت یک جا و نقد یکشنبه آینده ( ۸ بهمن) توسط کارگزاری تامین سرمایه نوین روانه میز فروش شود.

این درحالی است که بانک صادرات چهارشنبه این هفته ۵ بهمن برای دومین مرتبه و با کاهش قیمت هر سهم و ارزش، سهام بلوکی ۴ پالایشگاه بندرعباس، تهران، تبریز و اصفهان را روانه میز فروش خواهد کرد که قیمت فروش “شتران” حدود ۲۱۰ تومان بیشتر از قیمت فروش صندوق پالایشی است!

در این رویداد ۱.۷۲ درصد سهم پالایشگاه تهران (بیش از ۴.۷ میلیارد سهم) به قیمت پایه هر سهم ۷۰۰ تومان (در عرضه قبلی ۹۵۰ تومان) و ارزش ۳.۲ هزار میلیارد تومان است.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده − 8 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان