شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
کد خبر : 78701

صندوق سهامی سرو به بازدهی ۱۰۰۰ درصدی رسید

صندوق سهامی سرو به بازدهی ۱۰۰۰ درصدی رسید
صندوق سهامی سرو بعد از گذشت ۳ سال و ۱۰ ماه از آغاز فعالیت به بازدهی بیش از۱۰۰۰ درصدی رسیده است که در مقایسه با شاخص کل بورس بازدهی بالاتری کسب کرده است.

صندوق سهامی سرو از صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت مشاور سرمایه‌گذاری ترنج است که در تیر سال ۱۳۹۸ آغاز به فعالیت کرده است و امروز پس از ۳ سال و ۱۰ ماه فعالیت ارزش واحد‌های این صندوق به ۱۱۹ هزار ریال معادل ۱۰۱۹ درصد بازدهی دست پیدا کرده است. به عبارتی سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون تومانی در این صندوق اکنون حدود ۱۰۱ میلیون تومان شده است.

صندوق سهامی همواره جزو برترین صندوق‌های ETF بازار سرمایه و بهترین ابزار سرمایه‌گذاری غیر مستقیم در سال‌های گذشته بوده است؛ دو شاخص بازدهی و حجم دارایی تحت مدیریت از مهمترین معیارهای بررسی عملکردی صندوق‌های سرمایه‌گذاری است.

بازدهی و بازدهی در مقایسه با شاخص صندوق سهامی سرو

بازدهی سالانه صندوق سهامی سرو ۵۷.۹ درصد،  شش ماهه ۶۶.۴۱ درصد و سه ماهه این صندوق ۳۳.۸۵ درصد می‌باشد، بازدهی  از ابتدای تاسیس نیز همانطور که اشاره شد ۱۰۱۹ درصد بوده است.

بازدهی صندوق سهامی سرو در مقایسه با شاخص کل بورس نیز قابل توجه است، این صندوق از ابتدای تاسیس تا کنون همواره بالاتر از شاخص کل بورس بازدهی داشته است. در حالی که شاخص کل بورس روز گذشته ۱۵ فروردین به سقف تاریخی خود رسید، صندوق سهامی سرو ۴ ماه پیش یعنی دی‌ماه ۱۴۰۱ از سقف تاریخی خود عبور کرد.

حجم دارایی تحت مدیریت صندوق سهامی سرو

حجم دارایی تحت مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری نشان از اعتماد سهامداران به عملکرد آن صندوق در بلند مدت دارد، در بازار سرمایه ایران تنها ۶ صندوق سهامی ETF داریم که بالای ۱۰ هزار میلیارد ریال دارایی تحت مدیریت دارد که سرو یکی از آنهاست، صندوق سهامی سرو هم اکنون ۱۰ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال دارایی تحت مدیریت دارد.

اهرم صندوق سهامی سرو

صندوق سهامی سرو از معدود صندوق‌های سهامی ETF است که قرارداد‌های اختیار معامله یا آپشن بر روی این صندوق‌ها فعال است، سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر با خرید اختیار خرید می‌توانند با پرداخت پول کمتر و استفاده از خاصیت اهرمیِ اختیار خرید نسبت به کسب بازدهی بیشتر در مقابل تحمل ریسک بیشتر اقدام کنند.

همچنین سرمایه‌گذارانِ ریسک‌گریز با خرید اختیار فروش می‌توانند خود را در مقابل ریزش‌های بازار، بیمه کنند. البته خاصیتی که بازار آپشن دارد این است که هر سرمایه‌گذار با ریسک پروفایل مشخص، می‌تواند یک استراتژی خاص را انتخاب کند و مطابق با آن به اتخاذ موقعیت بپردازد.

چگونه در صندوق سهامی سرو سرمایه‌گذاری کنیم؟

فعالیت در بورس به دانش و زمان بسیار برای تحلیل داده‌ها نیاز دارد. اما صندوق‌های سرمایه‌گذاری که در حقیقت مجموعه‌ای از سهام، اوراق مشارکت و سایر اوراق بهادار را در بر می‌گیرند، چنین محدودیتی ندارند و افراد می‌توانند با هر سطح از دانش و کمترین زمان ممکن در آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند. در نهایت اینکه صندوق‌های سرمایه‌گذاری با بازدهی معقول، ریسک کمتری را متوجه سرمایه معامله‌گران می‌کنند.

اگر واقعا بورس دوباره در مسیر خیزش طوفانی مشابه سال ۱۳۹۸ و اوایل ۱۳۹۹ باشد، می‌توان با سرمایه‌گذاری امن در صندوق‌های سرمایه‌گذاری، هم از این سود بهره برد و هم در صورت ریزش‌های گریزناپذیر بازار سهام، سرمایه را حفظ کرد. به همین خاطر است که در این شرایط، سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها توصیه می‌شود.

صندوق سهامی سرو همانطور که اشاره شد به صورت ETF یا قابل معامله است و می‌توان واحد‌های این صندوق را از سامانه‌ معاملاتی تمامی کارگزاری‌های بورسی با جستجوی نماد «سرو» خریداری کرد. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند از مشاوره رایگان کارشناسان مشاوره سرمایه‌گذاری ترنج با مراجعه به صفحه صندوق سهامی سرو بهره‌مند شوند.

 

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × یک =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان