صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸
کد خبر : 90669

صندوق سرمایه گذاری بخشی صنعت سیمان در راه بازار سرمایه

صندوق سرمایه گذاری بخشی صنعت سیمان در راه بازار سرمایه
پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری بخشی صنعت سیمان ، آهک و گچ از روز شنبه ۱۱شهریورماه آغاز و تا پایان روز سه شنبه ۱۴شهریور ماه ادامه می‌یابد.

پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری بخشی صنعت سیمان ، آهک و گچ از روز شنبه 11شهریورماه آغاز و تا پایان روز سه شنبه 14شهریور ماه ادامه می‌یابد.

به گزارش صدای بورس؛ بر اساس اطلاعیه پذیره نویسی صندوق سرمایه‌گذاری بخشی ثروت پویا؛ تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری قابل انتشار 200.000.000 واحد ، تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری ممتاز 2.000.000 واحد و تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری عادی قابل پذیره‌نویسی 198.000.000 واحد است. همچنین مبلغ اسمی هر واحد 10,000 ريال اعلام شده است.

در این اطلاعیه آمده است؛ عرضه به قیمت ثابت 10.000 ریال تعیین شده  و پذیره‌نویسی واحدها از طریق کارگزاری‌های عضو بورس اوراق بهادار تهران انجام می‌‌شود.

شرکت سبدگردان ثروت پویا (سهامی خاص) دارنده تعداد 1.980.000 واحد ممتاز 10.000 ریالی معادل 99% کل واحدهای سرمایه‌گذاری ممتاز و محمد مهدی جمشیدیان دارنده تعداد 20.000 واحد ممتاز 10.000 ریالی معادل 1% کل واحدهای سرمایه‌گذاری ممتاز به عنوان موسسان این صندوق است.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است؛ این شرکت در تاریخ 28/02/1400 تحت شماره ثبت 577905 و شناسه ملّی 14010032370 در اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری تهران به ثبت رسیده و در تاریخ 05/03/1400 تحت شماره 11846 نزد سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان نهاد مالی ثبت شده است .همچنین از تاریخ یاد شده مشمول مقررات، آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها وبخشنامه‌های مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار است.

صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی ثروت پویا به مدیریت شرکت سبدگردان ثروت پویا تحت شماره 11954 نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت شده و در تاریخ 26/12/1400 فعالیت خود را در بازار سرمایه آغاز کرده است. دارایی‌های تحت مدیریت این صندوق بالغ بر 9.000 میلیارد ریال است.

متولی این صندوق موسسه حسابرسی ارقام نگر آریا (حسابداران رسمی) است که در تاریخ 13/11/1383 تحت شماره 17755 در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری تهران به ثبت رسیده و عضو جامعه حسابداران رسمی ایران و معتمد سازمان بورس و اوراق بهادار است.

حسابرس صندوق نیز موسسه حسابرسی کاربرد تحقیق (حسابداران رسمی)  است که در تاریخ 20/12/1372 تحت شماره 508 در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری اصفهان به ثبت رسیده و  عضو جامعه حسابداران رسمی ایران و معتمد سازمان بورس و اوراق بهادار است.

براساس این اطلاعیه؛ خريد واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله مستلزم وجود کد معاملاتی فعال در سیستم شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه است و  هر سرمایه‌گذار حقیقی و حقوقی قادر است حداقل یک واحد سرمایه‌گذاری را (با سقف نامحدود) خریداری کند. البته ناگفته نماند  استفاده از کد خرید گروهی «ددد» ممنوع است.

صندوق ثروت پویا در یک نگاه

صندوق سرمایه‌گذاری بخشی ثروت پویا؛ از نوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی (در سهام) و قابل معامله در بورس اوراق بهادار تهران است که شرکت سبدگردان ثروت پویا (سهامی خاص) به عنوان مدیر صندوق، با هدف شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت سیمان، آهک و گچ اقدام به تأسیس صندوق بخشی کرده است.

براساس امیدنامه واساسنامه صندوق، حداقل 70 درصد از دارایی آن به سهام صنعت سیمان، آهک و گچ وحداکثر تا 30 درصد از منابع به سایر اوراق بهادار و سپرده‌های بانکی اختصاص داده می‌شود.

وظایف و تعهدات ارکان صندوق

آنطور که دراین اطلاعیه ذکر شده است؛ مجمع صندوق از اجتماع دارندگان واحدهای سرمایه‌گذاری ممتاز تشکیل شده و تشريفات دعوت، تشكيل و تصميم‌گيري آن در اساسنامه قيد شده است. این مجمع می‌تواند اساسنامه، اميدنامه، مؤسس، مدير، متولي، بازارگردان و حسابرس را تغييردهد. هر یک از دارندگان واحد‌های سرمایه‌گذاری ممتاز به ازای هر واحد سرمایه‌گذاری ممتاز از یک حق رأی در مجمع برخوردار خواهند بود.

همچنین مدیر به تأیید سازمان بورس و اوراق بهادار و طبق مقررات و مفاد اساسنامه توسط مجمع صندوق انتخاب می‌شود. برای انتخاب دارایی‌های صندوق، مدير حداقل سه نفر را به عنوان اعضاي «گروه مدیران سرمایه‌گذاری» معرفی می‌کند تا از طرف مدیر وظایف محوله را انجام دهند و می‌تواند در هر زمان اعضای گروه را تغيير دهد.

وظيفه اصلي متولي، نظارت مستمر بر اركان اداره‌كننده و اركان نظارتي صندوق در اجراي صحيح مقررات، اساسنامه، اميدنامه و رويه‌هاي صندوق به منظور حفظ منافع سرمايه‌گذاران و طرح موارد تخلف در مراجع رسيدگي و پيگيري موضوع است.

وظیفه بازارگردان نیز بازارگرداني واحدهاي سرمايه‌گذاري عادي صندوق طبق مقررات بازارگرداني و وظیفه کارگزاربازارگردان، بازارگرداني واحدهاي سرمايه‌گذاري عادي صندوق طبق درخواست بازارگردان و رعایت قوانین و مقررات، اصول، ضوابط واستاندارهای مربوط به حرفه کارگزاری است.

حسابرس نیز وظیفه دارد علاوه بر اطمینان از درستي ثبت و نگهداري حساب‌هاي صندوق ، گزارش‌های عملكرد و صورت‌هاي مالي صندوق در مقاطع زماني معين و اظهارنظر راجع به آنها را بررسی کند.

مزیت‌های صندوق سرمایه‌گذاری

در بخش پایانی این اطلاعیه علاوه بر مزیت‌های اختصاصی صنعت سیمان به مزایای عمومی صندوق نیز اشاره شده است.

براین اساس؛  بازده نقدی جذاب، جریانات نقد با کیفیت و سیاست تقسیم سود بالا؛ مصون بودن از ریسک نوسان قیمت محصول در بازارهای جهانی؛ تعادل عرضه و تقاضای محصولات در شرایط رکودی و پتانسیل رشد در صورت خروج از رکود؛ امکان تعدیل نرخ محصولات با تورم و توان جذب شوک‌های هزینه‌ای مانند رشد قیمت انرژی؛ نسبت قیمت بر عایدی (P/E) جذابتر از متوسط بازار؛ قیمت‌گذاری محصولات در چهارچوب شفاف بورس کالا از جمله مزیت‌های صنعت سیمان است.

مزایای عمومی صندوق سرمایه‌گذاری نیز به شرح زیر است:

مدیریت حرفه‌ای دارایی‌ها: به لطف حضور تحلیل‌گران و معامله‌گران حرفه‌ای

بازار سرمایه در تیم مدیریت سرمایه‌گذاری صندوق، ریسک و بازده به نحو مطلوبی کنترل

شده و مدیریت دارایی به گونه‌ای حرفه‌ای انجام می‌شود.

نقدشوندگی مناسب: بر خلاف سهام و سایر اوراق بهادار که ممکن است در بازه‌ای از زمان، برای فروش آن‌ها صف‌های سنگینی ایجاد شود و سهامداران نتوانند سرمایه خود را

نقد کنند، صندوق‌های سرمایه‌گذاری نقدشوندگی بالایی دارند و سرمایه‌گذاران هر صندوق به راحتی می‌توانند سرمایه خود را از صندوق خارج و به وجه نقد تبدیل کنند.

صرفه جویی در مقیاس: تمامی هزینه‌های مربوط به گردآوری و تحلیل اطلاعات مورد نیاز و همچنین دریافت سود سهام و اوراق کوپنی تحت مالکیت صندوق بین همه سرمایه‌گذاران صندوق تقسیم می‌شود. بر همین اساس، سرانه هزینه مربوط به هر سرمایه‌گذار کاهش پیدا می‌کند.

متنوع سازی: صندوق‌ها همواره تعداد زیادی از انواع اوراق بهادار را تحت مالکیت خود دارند و سبد دارایی‌های آن‌ها بسیار متنوع است. این موضوع باعث می‌شود که ریسک

سرمایه‌گذاری به نحو مطلوبی مدیریت شود.

سهولت سرمایهگذاری: سرمایه‌گذاری در صندوق ها نیاز به صرف زمان و دانش تخصصی بازار سرمایه ندارد و همه افراد جامعه می‌توانند به راحتی و از طریق حساب

کارگزاری خود به صورت آنلاین در صندوق سرمایه گذاری کنند.

سرمایهگذاری با منابع اندک: سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها را می‌توان گزینه‌ای مناسب برای سرمایه‌گذاری با پول کم در بازار سرمایه دانست. چرا که سرمایه‌گذاری در بورس با مبالغی در حدود چند هزار تومان نیز از طریق این صندوق‌ها امکان‌پذیر است. بر همین اساس، صندوق‌های سرمایه‌گذاری اولویت اصلی عمده افرادی است که به دنبال سرمایه‌گذاری با پول کم هستند.

معافیت مالیاتی: به استناد مفاد تبصره 1 ماده 7 «قانون توسعه‌ ابزارها و نهادهای مالی در راستای تسهیل اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی» بابت نقل و انتقال واحدهای سرمایه‌گذاری انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و صدور و ابطال آنها مالیاتی مطالبه نخواهد شد.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − دوازده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان