شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
کد خبر : 113322

صندوق سرمایه گذاری بازده صنعت بیمه پذیره نویسی می‌شود

صندوق سرمایه گذاری بازده صنعت بیمه پذیره نویسی می‌شود
با برگزاری نشست خبری و آیین اهدای لوح پذیره نویسی، صندوق سرمایه گذاری بازده صنعت بیمه در یک قدمی پذیره نویسی قرار گرفت.

به گزارش شهر بورس، بهنام چاووشی مدیرعامل سبدگردان بازده در نشست خبری پذیره نویسی صندوق سرمایه‌گذاری بخشی «بازده صنعت بیمه»، اظهار داشت: نزدیک به سه سال از فعالیت شرکت سبدگردان بازده می‌گذرد. در همین مدت در حوزه صندوق‌های سرمایه‌گذاری و اختصاصی فعالیت خوبی داشته باشد.

وی با معرفی صندوق‌های مختلف این شرکت، خاطرنشان کرد: صندوق جدید ما در صنعت بیمه تمرکز داشته و در این صنعت سرمایه‌گذاری خواهد کرد. صنعت بیمه جزو صنایعی است که بازدهی غیرمتعارفی نمی‌دهد.

چاووشی ادامه داد: با استراتژی که انتخاب کردیم از پتانسیل شرکت‌های بیمه استفاده خواهیم کرد. قرار نیست این صندوق سبد غیرفعال داشته باشد. هدف ما تعامل با شرکت‌ها و صندوق‌های مختلف است تا نقدشوندگی را افزایش بدهیم.

مدیرعامل سبدگردان بازده افزود: موضوع ابزارسازی یک نقطه قوت برای صندوق خواهد بود تا در آینده تعامل بیشتری بین بازار سرمایه و بیمه برقرار کنیم. از ظرفیت بازار مشتقه نیز در این صندوق استفاده خواهیم کرد تا از ابعاد مختلف صندوق را بزرگ کنیم.

وی به تشریح برنامه‌های صندوق سرمایه‌گذاری بخشی «بازده صنعت بیمه» پرداخت و گفت: اولویت ما، عملکرد صندوق و منتفع شدن سرمایه گذاران از این صندوق خواهد بود. همچنین رعایت مقررات و جذب منابع جدید دیگر اولویت‌های ما خواهد بود.

چاووشی در پاسخ به سوال خبرنگار شهر بورس درباره زمان و تعداد واحدهای پذیره نویسی، گفت: ۲۵۰ هزار واحد، سقف صندوق سرمایه گذاری در زمان پذیره نویسی خواهد بود. پذیره نویسی نیز به مدت سه روز انجام خواهد گرفت.

مدیرعامل سبدگردان بازده ادامه داد: پس از پایان پذیره نویسی، اقدامات لازم جهت بازگشایی را باید انجام بدهیم. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا بازگشایی صندوق در اسرع وقت انجام بگیرد. ان‌شاءالله این صندوق ظرف سه هفته بازگشایی خواهد شد.


بیشتربخوانید:مبلغ بیمه بیکاری تامین اجتماعی چقدر است؟


وی درباره احتمال افزایش سقف صندوق، گفت: طبق بررسی که از مقررات داشتیم، اگر پذیره نویسی به سقف خود برسد، بدون طی تشریفات قانونی تا صددرصد افزایش سقف می‌دهیم.

چاووشی از استفاده از بازارگردان در این صندوق خبر داد و یادآور شد: همانند سایر صندوق ها از بازارگردان استفاده خواهیم کرد که به این ترتیب، نقدشوندگی صندوق تامین می‌شود.

مدیرعامل سبدگردان بازده با اشاره به دارایی‌های صندوق بازده صنعت بیمه، خاطرنشان کرد: طبق امیدنامه مصوب سازمان بورس، حداقل ۷۰ درصد دارایی باید سهام شرکت‌های بیمه‌ای و حداکثر ۳۰ به یک سهم بیمه‌ای تعلق بگیرد.

وی افزود: حداکثر ۱۰ درصد به سهام سایر شرکت‌ها اختصاص خواهیم داد. با توجه به هدف صندوق، ما حداکثر استفاده را از فرصت‌های سرمایه گذاری خواهیم داشت.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 + 14 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان