تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
کد خبر : 90119

صندوق حفظ ارزش دماوند چیست؟

صندوق حفظ ارزش دماوند چیست؟
از چهارشنبه هفته گذشته، پذیره نویسی صندوق حفظ ارزش دماوند آغاز شده و تا چهارشنبه ادامه دارد، اما صندوق حفظ ارزش دماوند چیست؟

به گزارش شهر بورس، مهدی صالحی در پاسخ به این پرسش که «صندوق حفظ ارزش دماوند چیست؟»، اظهار داشت: توسعه صندوق‌ها و علاقه مندی به توسعه آنها موضوعی است که در دنیا امتحان خود را پس داده. در تمام دنیا هم بیشترین حجم معاملات روی آپشن‌ها انجام می‌شود زیرا آپشن‌ها خاصیت اهرمی دارند و افراد می‌توانند از طریق آپشن‌ها موقعیت خود را پوشش دهند.

وی ادامه داد: به دلیل نوسانات بازار، بسیاری تصور می‌کنند که آپشن‌ها ریسک بزرگی دارند. در صورتی که اگر با استراتژی پیش بروند، بازده‌ بسیار خوبی با ریسک‌های حداقلی به دست می آورند و این خوبی را دارند که بازارشان دو طرفه است.

مدیر مهندسی مالی و ریسک تامین سرمایه دماوند تصریح کرد: تمام این موضوعات باعث شده تا ایده صندوقی به ذهن ما برسد که متمرکز بر بازار مشتقات است. ما صندوق‌های موجود در دنیا را بررسی کردیم و متوجه شدیم صندوق‌های پوشش ریسک وجود دارد که در استراتژی‌های مختلفی طبقه بندی می‌شوند.


بیشتر بخوانید: صندوق حفظ ارزش دماوند؛ «با استراتژی برو جلو»


صالحی با اشاره به دلایل ایجاد صندوق حفظ ارزش، خاطرنشان کرد: خلایی به نام بازارگردانی در آپشن‌ها وجود داشت و فرصت آربیتاژ زیادی می‌داد. پس باید نهادی این خلاها را پر کرده و از فرصت‌ها استفاده کند.

وی افزود: همچنین افراد زیادی به دلیل عدم آشنایی ضررهای سنگینی را داشتند که به همین دلیل تصمیم گرفتیم سراغ صندوق سرمایه گذاری غیرمستقیم برویم و پیشنهاد آن را به سازمان بورس دادیم.

مدیر مهندسی مالی و ریسک تامین سرمایه دماوند با بیان اینکه این صندوق اهرمی نیست و با آن متفاوت است، گفت: این ساختار همان ساختار صندوق سهامی است. به جای صندوق اهرمی به دنبال صندوق هج فاند یا پوشش ریسک بودیم که با استراتژی‌های مخصوص به سراغ سودسازی می‌روند. می‌خواهیم اولین صندوقی کوانت بازار باشیم.

وی با بیان اینکه پنج درصد صندوق ارزش آپشن‌ها خواهد بود، گفت: پذیره نویسی این صندوق شروع شده و تا یکشنبه ادامه خواهد داشت که علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت قله، در این پذیره نویسی نام نویسی انجام دهند.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده − 7 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان