تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
کد خبر : 97110

صندوق اهرمی موج فیروزه از فردا پذیره نویسی می شود

صندوق اهرمی موج فیروزه از فردا پذیره نویسی می شود
پذیره نویسی صندوق اهرمی موج فیروزه از فردا به مدت پنج روز کاری آغاز خواهد شد؛ این صندوق به دنبال ارائه بیشترین بازدهی در زمان رشد بازار است.

امیر تقی خان تجریشی در نشست خبری پذیره نویسی صندوق اهرمی موج فیروزه اظهار داشت: گروه مالی فیروزه در راستای تنوع بخشی کافی به ابزارها، سرویس ها و خدماتی که به سرمایه گذاران ارائه می دهد، به دنبال دریافت مجوز برای ابزار های جدیدی است که به بازار معرفی می شوند تا آنها را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهد.

وی افزود: هدف صندوق اهرمی موج فیروزه هم همین است تا ان شاالله بیشترین بازدهی ممکن را در شرایط صعودی بازار برای سرمایه گذاران خود فراهم کند.

عضو هیئت مدیره گروه مالی فیروزه با اشاره به ویژگی های صندوق موج، خاطرنشان کرد: یکی از نکات مورد توجه ما در صندوق اهرمی موج که برای آن برنامه ریزی داشتیم این است که بتوانیم یک اهرم پایدار برای سرمایه گذاران خود داشته باشیم. زیرا با نوسانات بازار، قسمت سهام صندوق متغیر شده و برای بخش با درآمد ثابت برنامه ریزی ثبت می شود و امیدواریم که بتوانیم تعهد و قول خود را برای سرمایه گذاران عملی کنیم که درجه اهرم را حفظ کنیم.

معاون سرمایه گذاری گروه مالی فیروزه ادامه داد: علاوه بر این نقش بازارگردان رسمی برای اولین بار در این صندوق اجرایی شده که هدف اصلی آن حفظ نقد شوندگی بالا، در دسترس بودن و نداشتن نوسان زیاد برای سرمایه گذاران است. هر چند با توجه به اهرمی بودن صندوق احتمال به وجود آمدن یک پریمیوم برای صندوق وجود دارد.

وی به معرفی گروه مالی فیروزه پرداخت و گفت: قریب به دو دهه از فعالیت گروه مالی فیروزه در بازار سرمایه می گذرد که دقیق تر آن ۱۹ سال است. در حال حاضر ۱۶۰ سبد اختصاصی و ۱۱ صندوق سرمایه گذاری در داخل و خارج از کشور در حال فعالیت هستند. در حوزه سهامی به طور خاص صندوق فیروزه موفقیت و صندوق دریا را داریم.

امیر خان تجریشی یادآور شد: سابقه فعالیت صندوق فیروزه موفقیت ۱۳ سال است که به طور میانگین بیش از ۵۰ درصد سالیانه سود را برای سرمایه گذاران فراهم کرده است. طبق این آمار کسی که در ابتدای پذیره نویسی این صندوق حضور داشته دارایی اش ۲۰۰ برابر شده است. در مقایسه این عدد با بازدهی دیگر طبقات دارایی مانند شاخص بورس، سکه، دلار و مسکن بیشتر بوده و نشان دهنده عملکرد این صندوق است.

معاون سرمایه گذاری گروه مالی فیروزه در ادامه افزود: امیدواریم با اضافه شدن قابلیت اهرم به توانایی مدیریت سهام بتوانیم این بازدهی را بیش از پیش برای سرمایه گذاران گروه مالی فیروزه فراهم کنیم. تعهد و هدف گروه مالی فیروزه این است که با تنوع بخشی کافی برای احاد ملت ایران بتواند مدل های مختلف سرمایه گذاری را پیشنهاد دهد.

صندوق اهرمی موج فیروزه از فردا پذیره نویسی می شود

فاطمه سرکاری مدیرعامل شرکت سبدگردان توسعه فیروزه در ادامه نشست اظهار داشت: صندوق اهرمی فیروزه ابزار جدیدی است که به ابزارهای گروه مالی فیروزه اضافه می شود. دو ابزار سهامی داشتیم که یکی صندوق فیروزه موفقیت و دیگری صندوق دریا بود که در حدود ۱۱ ماه پیش پذیره نویسی صندوق دریا انجام شد، با ۲۰۰ میلیارد تومان پذیره نویسی موفقی داشت و در حال حاضر ۶۰۰ میلیارد تومان دارایی دارد و در ۱۰ ماهه حدود ۵۱ درصد بازدهی داشته است. در پکیج محصولات ما جای ابزاری که بازدهی بیشتری داشته باشد خالی بود و تصمیم بر آن شد که صندوق اهرمی موج را اضافه کنیم.

وی درباره مکانیزم صندوق اهرمی موج فیروزه گفت: در ایران به خاطر ساختار جذابی که برای صندوق ها تعیین شد در واقع صندوق ها وام دریافت نمی کنند، بلکه یک بخش درآمد ثابت صدور ابطالی در کنار بخش سهامی قرار می گیرد که ETF است و یک نرخ بازدهی ثابتی را تعهد می کند. ما به تفاوت آن یک اهرم پایداری را برای بخش سهامی ایجاد می کند تا بتواند بازدهی بالاتری را داشته باشد ایجاد می کند.

سرکار یادآور شد: با توجه به ارقامی که در صندوق تعیین کردیم کسب نرخ سودی که در بخش درآمد ثابت درنظر گرفتیم ۲۴ الی ۳۰ درصد به صورت روز شمار است که این تاثیر بالاتری را ایجاد می کند. در نتیجه صندوق اهرمی موج فیروزه هم در کنار دیگر صندوق های درآمد ثابت جذابیت بسیار بالایی را ایجاد می کنند.

سرکاری در ادامه افزود: در شرایط تورمی کشور با توجه به اینکه ما نرخ تورم بالایی داریم، این نرخ بهره به نرخ بهره حقیقی منفی تبدیل می شود که از نرخ تورم کمتر هستش در نتیجه افراد به راحتی با سرمایه گذاری در قسمت FPT صندوق اهرمی موج می توانند از یک تسهیلات ارزان قیمتی هم برخوردار شوند و سرمایه شان تا سه برابر در بازار سرمایه سرمایه گذاری شود.

مدیرعامل شرکت سبدگردان توسعه فیروزه در پاسخ به سوال زمان پذیره نویسی صندوق اهرمی موج فیروزه و پیش بینی استقبال سرمایه گذاران گفت: پذیره نویسی از فردا ۷ آبان به مدت ۵ روز کاری و با قیمت ثابت ۱۰۰۰ تومان انجام می شود. در خصوص پیش بینی استقبال از پذیره نویسی، طبق مذاکراتی که با مشتریان انجام دادیم فکر می کنیم در روزهای ابتدایی پذیره نویسی صندوق پر خواهد شد.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ