صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
کد خبر : 118894

رئیس اتاق تبریز در پاسخ به شهر بورس:

صنایع در آذربایجان شرقی علاقه‌ای به بورسی شدن نشان نمی‌دهند

صنایع در آذربایجان شرقی علاقه‌ای به بورسی شدن نشان نمی‌دهند
رئیس اتاق بازرگانی تبریز به بیان دلایل کمبود صنایع بورسی در آذربایجان شرقی پرداخت و گفت: صنایع در آذربایجان شرقی علاقه‌ای به بورسی شدن نشان نمی‌دهند.

به گزارش شهر بورس، یونس ژائله در نشست خبری با اصحاب رسانه، درباره عملکرد اتاق تبریز، اظهار داشت: اتاق تبریز برای اولین بار در تاریخ اتاق‌های کشور کرسی ریاست اتاق ایران را به دست آورد که نشان دهنده اتحاد هیئت نمایندگان بود.

وی افزود: در حال حاضر که وضعیت معیشت مردم راضی کننده نیست و تنها راه خروج از این وضعیت، اتحاد است. جامعه ایران فقط با همت مردم ایران می‌تواند از این بحران که ناشی از تحریم‌های ظالمانه است، خارج شود. شاید اتحاد یک روز در مشارکت در انتخابات باشد و باید این کار را انجام دهیم، چراکه قهر کردن مسئله‌ای را حل نمی‌کند.

رئیس اتاق تبریز خاطرنشان کرد: تنوع کالای ایران به طوری شده که کشور ما غیرقابل تحریم است. سبد صادراتی کشور متنوع شده و در حال افزایش است.

ژائله به انتقاد از رویکرد وزارت صمت در برخی از موارد، یادآور شد: آنقدر سامانه‌های مختلف درست کردیم که خودمان درون آنها گم شده‌ایم. متاسفانه در تمامی موارد، مشکلات را زیاد کرده‌اند. البته اکثر مشکلات به خارج از استان برمی‌گردد و به کلان کشور مربوط می‌شود. با این حال حداکثر توان شورای گفت‌وگو در اختیار بخش خصوصی است.

صنایع در آذربایجان شرقی علاقه‌ای به بورسی شدن نشان نمی‌دهند

وی درمورد وضعیت معیشتی جامعه گفت: باید به سمت تولید ثروت و افزایش درآمدها برویم. زمانی که درآمدها بالاتر برود، رفاه عمومی جامعه نیز بالاتر خواهد رفت.

رئیس اتاق تبریز با تاکید بر کمبود نیروی کار در آذربایجان شرقی، عنوان کرد: این روزها تابلوهای مختلف برای استخدام نیروی انسانی در سطح شهر وجود دارد. با این وضعیت، جمعیت آذربایجان شرقی طی سال‌های آینده افزایش خواهد داشت، اما احتمالا در آینده از استان‌های دیگر به تبریز مراجعه کنند. بخش صنعت با کمبود مشکل نیروی کار مواجه است.


بیشتربخوانید: دستور رئیس جمهور برای حمایت از صنایع بورسی


ژائله با اشاره به افزایش تعداد کارمندان دولت، گفت: دولت باید بودجه مربوط به حقوق این شغل‌های جدید را از محل مالیات یا فروش نفت تامین کند. با این وضعیت، کمر هر دولتی خم می‌شود.

وی در پاسخ به سوال «شهر بورس» مبنی بر تعداد اندک شرکت‌های آذربایجان شرقی در بازار سرمایه، گفت: ۹۵ درصد اقتصاد آذربایجان شرقی در اختیار بخش خصوصی است. شرکت‌های بورسی هم داریم اما اکثر صنایع علاقه‌ای به ورود به بازار سرمایه نشان نمی‌دهند.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز ادامه داد: بخش خصوصی به شراکت عادت ندارد. این موضوع در فرهنگ آذربایجان نیز جای خود را پیدا نکرده است. به همین خاطر اکثر کسب و کارها به ساخت دغدغه برای خود، ‌علاقه‌ای نشان نمی‌دهند.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 + سه =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان