شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹
کد خبر : 76340

صابر پرنیان: رشد اقتصاد آذربایجان شرقی در سایه توسعه صنعت فولاد

صابر پرنیان: رشد اقتصاد آذربایجان شرقی در سایه توسعه صنعت فولاد
صابر پرنیان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: صنایع مرتبط با فولاد موجب رشد و توسعه اقتصاد استان شده است.

به گزارش شهر بورس به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، صابر پرنیان امشب با حضور در برنامه تلویزیونی تراز از شبکه سهند گفت: نزدیک به 10 درصد صادرات فولاد کشور مربوط به آذربایجان شرقی است. پرنیان در ادامه افزود: صنایع مرتبط با فولاد موجب رشد و توسعه اقتصاد آذربایجان شرقی شده است.

وی فولاد را صنعتی پیشران در اقتصاد استان دانست و گفت: 43 واحد موجود در استان کارخانه های نورد و شمش فولادی و صنایع مرتبط با فولاد است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که در سال های گذشته حدود 150 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این بخش انجام شده است، افزود: علاوه بر این که این صنعت سهم قابل توجهی در ایجاد اشتغال دارد، صنایع مرتبط با فولاد موجب رشد و توسعه اقتصاد استان شده است.

پرنیان ادامه داد: در تامین زیرساخت های گاز، آب و برق همواره از برنامه های بخش خصوصی عقب هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت توسعه صنعت فولاد گفت: باید با مصرف بهینه، تامین منابع و برنامه ریزی های مناسب از فرصت های موجود به نحو احسن استفاده کنیم. وی با بیان این که در کمتر از 15 روز مصوبه تعرفه عوارض صادرات محصولات فولادی را ابطال کردیم، افزود: به منظور احصای مسایل و مشکلات و ارایه راه حل های مناسب جلسات متعددی برگزار می شود.

پرنیان با اشاره به رشد 6 درصدی بخش صنعت گفت: امسال در شهرک های صنعتی استان بیش از 600 مورد سرمایه گذاری جدید اتفاق افتاده که رکورد سال های گذشته در این زمینه شکسته شده است.

وی تاکید کرد: تیم اقتصادی استان به ریاست استاندار آذربایجان شرقی تمام تلاش خود را برای رفع موانع و مشکلات در این بخش انجام می دهد البته به منظور تامین خوراک پایدار و تامین زیرساخت های مناسب باید تدابیری اندیشیده شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به این که تاکنون تنها 7 درصد عرصه سرزمینی اکتشاف شده است، گفت: با توجه به هوشمندی بخش خصوصی، در سرمایه گذاری ها و مکان یابی مشکلی وجود ندارد.


بیشتربخوانید: یونس اکبرپور پایدار: خودروسازی و قطعه سازی آذربایجان توسعه می یابد


پرنیان اضافه کرد: باید با خودداری از صادرات مواد خام به سمت تولید فولاد آلیاژی حرکت کنیم چرا که این محصولات ارزش افزوده بیشتری دارند.

وی افزود: در حوزه قوانین تصمیم سازی باید توسط بخش خصوصی انجام شود چرا که تولیدکنندگان با تمام وجود با این قوانین درگیر هستند.

تنها راه‌حل مشکلات کشور تقویت بخش خصوصی است

رئیس انجمن فولاد آذربایجان نیز در این برنامه با اشاره به نحوه اجرای سند توسعه و اسناد بالادستی در حوزه فولاد گفت: بر اساس سند چشم انداز توسعه در حال حاضر باید 54 میلیون تن فولاد تولید می کردیم یعنی به عبارتی باید حداقل 30 هزار مگاوات بر انرژی برق افزوده می‌شد که این اتفاق نیفتاده است با این اوصاف نمی توان از سرمایه گذاران به دلیل کمبود زیرساخت ها ایراد گرفت.

نوید نواده اباذر با بیان این که مسایل زیست محیطی موضوع کلانی بوده و دیدگاه ها در کشورهای مختلف در این زمینه متفاوت است، افزود: گاهی اوقات مشکلات زیست محیطی برخی از واحدهای صنعتی، بیشتر از واحدهای فولادی است ولی با این وجود بر روی واحدهای فولاد برچسب زده می شود که کار درستی نیست.

وی با بیان این که قوانین با نگاه علمی تر برای حمایت از بخش خصوصی تدوین نمی شود، تاکید کرد: در خصوص زیرساخت ها مشکل داریم و تنها راه حل مشکلات کشور تقویت بخش خصوصی است.

رئیس انجمن فولاد آذربایجان افزود: دولت باید با حمایت هوشمندانه به نفع تولید، زیرساخت های مورد نیاز بخش خصوصی را تامین کند.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − یازده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان