شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
کد خبر : 58218

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس تشریح کرد؛

سهام گریزی مردم در سایه سیاست های انقباضی

سهام گریزی مردم در سایه سیاست های انقباضی
شهلا حیدری کارشناس بازار سرمایه معتقد است که با توجه به سیاست‌های انقباضی بانک‌ها و رشد سود صندوق‌های درآمد ثابت شاهد سهام گریزی در بین مردم هستیم.

شهلا حیدری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: بورس در آخرین نفس‎های شهریورماه، کماکان بی‌رمق و اصلاحی پیش می‌رود. شاخص کل روز گذشته افت چهار هزار واحدی را تجربه کرد و ارزش معاملات خرد کمتر از دو هزار و 200 میلیارد تومان رقم خورد.

وی افزود: معاملات سمت و سوی سهام گریزی به خود گرفته و کفه درآمدثابت‎ها باوجود کم جان بودن، سنگین‌تر شده است.

شهلا حیدری خاطرنشان کرد: تراز پول حقیقی در سهام منفی 1،936 و در صندوق‌های درآمد ثابت منفی 357 میلیارد ریال بود. این در حالی است که در معاملات روز یکشنبه تراز پول حقیقی در سهام منفی 2،776 و درآمد ثابت ها منفی 2،926 میلیارد ریال بوده است.


بیشتر بخوانید: ابطال معاملات فولاد در بورس کالا به یک دلیل عجیب


این کارشناس بازار سرمایه یادآور شد: در واقع تفاوت معاملات یکشنبه با دوشنبه در این بود که زور منفی بازار در روز دوشنبه کمتر بود و فروشندگان فشار فروش کمتری ایجاد کردند ولی عملاً اصلاحی بودن بازار در این هفته ادامه دارد.

به گفته شهلا حیدری؛ بازار روزهایی را سپری می‌‎کند که رکورد پایین‌تر بودن ارزش معاملات مدام جابه‌جا می‌‎شود. یکی از مهم ترین ریسک هایی که این روزها بازار را زیر منگنه گذاشته، سیاست‌های انقباضی بانک‌ها و رشد سود صندوق‌های درآمد ثابت است.

این فعال بازار سرمایه با اشاره به وضعیت اقتصاد کلان، در شرایطی که بی ثباتی اقتصادی و اما و اگرهای برجام، ریسک بازار را بیش از پیش افزایش داده، توجه و بازنگری به سیاست های بانک مرکزی می تواند حائز اهمیت باشد. همچنین در بازارهای موازی نوسانات دلار به اندازه ای نبوده که سهامداران را دچار تلنگر خاصی کند.


بیشتر بخوانید: تناقض در میزان تورم و نرخ بهره بانکی


شهلا حیدری راجع‌به وضعیت معاملات امروز بازار سهام، گفت: مطابق انتظار، در معاملات امروز شاهد تغییر زیادی نیستیم. پیش‌بینی می‌شد گروه خودرویی، پالایشی تا حدودی مورد توجه قرار بگیرد. همچنین نمادهای گروه زغال سنگ با توجه به خبر آزادسازي صادرات زغال سنگ و رشد سودآوری ناشی از آن می‌توانند سبز بمانند ولی غالب فعالیت ها با نوسان گیری همراه است.

وی در پایان اظهار داشت: شاخص کل در حالی در نزدیکی منطقه کف کانال و آمادگی جهت رشد است که به نظر می رسد اصلاح زمانی بیشتری نسبت به اصلاح قیمتی شاهد باشیم.

خبرنگار: مژده ابراهیمی

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

 

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 5 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان