صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲
کد خبر : 83996

مدیرعامل شرکت مس سونگون در پاسخ به شهر بورس:

شمسا تا دو ماه دیگر پذیره نویسی می شود/ به ورود به بازار سرمایه افتخار می کنیم

شمسا تا دو ماه دیگر پذیره نویسی می شود/ به ورود به بازار سرمایه افتخار می کنیم
مدیرعامل مس آذربایجان از پذیره نویسی سهام این شرکت در بازار فرابورس با نماد شمسا خبر داد و گفت: پذیره نویسی تا دو ماه دیگر انجام می‌گیرد.

به گزارش شهر بورس، با استقلال شرکت مس آذربایجان، سهام این شرکت با نماد «شمسا» به عنوان نخستین شرکت سهامی عام پروژه در فرابورس پذیره نویسی خواهد شد.

معبود عباس‌زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: مس سونگون بزرگ‌ترین معدن ایران و خاورمیانه است. اکتشاف‌ها همچنان در این منطقه ادامه دارد و امسال اخبار خوبی از سونگون خواهید شنید. نقطه عطف سونگون از کاتد می‌گذرد و باید بتوانیم نسبت به افزایش تولید کاتد اقدام کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار شهر بورس مبنی بر پروسه ورود شرکت مس سونگون به بازار سرمایه، گفت: مس سونگون به عنوان نخستین شرکت سهامی عام پروژه بازار سرمایه ایران و با نماد شمسا وارد بازار سرمایه خواهد شد که ما به این موضوع افتخار می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت مس سونگون افزود: بازار سرمایه، بستری کاملا شفاف است که ما اگر به عقب باز گردیم بار دیگر این مسیر را طی خواهیم کرد تا وارد بازار سرمایه شویم. ما اگر بار دیگر شرکت پروژه‌ای را تشکیل بدهیم، حتماً به سمت بازار سرمایه خواهیم رفت و به آن هم افتخار می‌کنیم.

عباس زاده یادآور شد: علاوه بر شمسا، ما پس از این نیز تمام پروژه‌هایمان را به بازار سرمایه خواهیم برد، چراکه در تمامی مراحل این بازار شفافیت وجود دارد. شفافیت در خرید و فروش، حاکمیت شرکتی و انتصابات؛ عثامل مثبتی است که در بازار سرمایه وجود دارد. طبیعتاً در سایر پروژه‌ها نیز مسیر بازار سرمایه را پیش خواهیم برد.


بیشتر بخوانید: طلا اینجاست؛ دنبالش نگردید!


وی با اشاره به ارزش‌گذاری، مقدار و زمان عرضه شمسا در بازار سرمایه خاطرنشان کرد: ارزش پروژه، ۵۲۸ میلیون یورو است و پذیره نویسی ۵ تا ۱۰ درصد از سهام طی یکی تا دو ماه آینده انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مس سونگون ادامه داد: محصول پروژه، «کنسانتره» است. ۶۱ الی ۶۵ درصد در اینجا حاشیه سود وجود دارد و مس سونگون یکی از بهترین پروژه‌های بازار سرمایه است. به اهالی بازار سرمایه نیز توصیه می‌کنم که در این پذیره نویسی شرکت کنند، چراکه این پذیره نویسی می‌تواند سود مناسبی را نصیب خریداران کند.

عباس‌زاده در پاسخ به این سوال که «فرایند تبدیل مجتمع به شرکت مس سونگون چگونه بوده است؟»، گفت: پیش از این قانون تجارت بر شرکت صنایع ملی مس ایران حاکم بود و از ملی مس به مجتمع ابلاغ می‌شد. الان قانون تجارت کاملاً به صورت مستقیم بر شمسا حاکم است.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون تجارت، شرکت سهام داشته و ارزش اسمی مشخص داشته باشد. ۱۰۰ درصد سهام شرکت متعلق به ملی مس است و ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا مس سونگون را به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های فملی به شرکت سهامی عام تبدیل کنیم.

مدیر و عضو هیئت مدیره مس سونگون از انتخاب سایر اعضای هیئت مدیره این شرکت خبر داد و تصریح کرد: پنج نفر به عنوان اعضای هیئت مدیره از آذربایجان شرقی برای مس سونگون برگزیده شده‌اند.

وی با معرفی اعضای هیئت مدیره شمسا، خاطرنشان کرد: آقای مالکی با مدرک فوق لیسانس معدن، آقای بهروزی مدیرکل اقتصاد و دارایی آذربایجان شرقی، علی محمودی با مدرک دکترای معدن از دانشگاه امیرکبیر و آقای صباغی با مدرک دکترای مکانیک اعضای هیئت مدیره شرکت مس سونگون خواهند بود.

شمسا

اولین نشست خبری شرکت مس آذربایجان

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 3
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 + یک =

رضا پنجشنبه , 25 خرداد 1402 - 21:25

عشقی بی کفایت و نالایق و بیسواد باعث سقوط بورس شد و کسی دیگه پولشو تو بورس نخواهد آورد . وقتی شاخص کل بورس تو اردیبهشت ماه از ۲ میلیون و۷۰۰ هزار واحد به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد تنزل کند و عشقی بیسواد بیاید و بگوید این اصلاح هست ، یعنی رئیس سازمان بورس فرق بین اصلاح و سقوط را نمی فهمد و باید فاتحه ی بورس خواندهدشود. در ضمن چرا باید در اردیبهشت ماه که قیمت دلار کاهشی نبوده ، بورس سقوط کند؟؟!!!! این خود گواه این هست که عشقی بیسواد و نالایق بورس را دستکاری کرده و سهامداران از دستگاه قضا استدعا دارند که به تخلفات عشقی ناتوان و ضعیف در مدیریت بورس بطور قاطع رسیدگی نمایند.

رضا پنجشنبه , 25 خرداد 1402 - 22:53

سلام
تا آمدن شمسا یک سود خوب از غدشت و فروژ بگیریم سهام آماده رشد شارپ

علیرضا جمعه , 26 خرداد 1402 - 16:15

با این کار منافع مالیاتی شرکت مس سونگون برای مردم آذرباییجان هزینه میشه و خیلی خوبه، ولی شرکت فملی و وزارت صنعت و وزارت اطلاعات حواسشون را جمع کنن تا شرکت سونگون به بهانه مستقل شدن در آینده تبدیل به محفل فساد و اختلاس و فساد مالی نشه.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان