صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰
کد خبر : 98386

رییس سازمان خصوصی‌سازی:

شفاف سازی جز از مسیر بازار سرمایه ممکن نیست

شفاف سازی جز از مسیر بازار سرمایه ممکن نیست
رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: آنچه برای توسعه کشور لازم است جذب منابع است و این جز از مسیر بازار سرمایه ممکن نیست.

به گزارش شهر بورس، مالک رحمتی رییس سازمان خصوصی‌سازی در ارتباط با هدف برگزاری نمایشگاه کیش اینوکس اظهار داشت: ابتدا باید توجه کنیم که این نمایشگاه ها و همایش ها برای عرضه و آشنایی است یا برای حل یکی از مسائل کشور؟ اقتصاد مگر چند جز دارد غیر از بانک، بیمه، سرمایه گذاری و خصوصی سازی که همه در این نمایشگاه حضور دارند.

وی ادامه داد: آنچه باید در اولویت قرار گیرد این است که اقتصاد باید رشد کند و این جز در مسیر سرمایه گذاری امکان پذیر نیست.

رحمتی تصریح کرد: دلیل اینکه نمایشگاه در منطقه آزاد است جذب سرمایه از کشورهای داخلی و خارجی است و بسیاری از مناطق آزاد قابلیت جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی را دارد.

رییس سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: به دلیل شرایط تورم کشورمان، بانک مرکزی و سایر بانک ها چاره ای جز مهار تورم ندارند و اگر بخواهیم در یک کشور این معادله را حل کنیم باید از طریق سرمایه‌گذاری وارد شویم.

رحمتی ضمن تشکر از بازار سرمایه برای جذب سرمایه برای شرکت های بزرگ و تازه تاسیس گفت: آنچه برای توسعه کشور لازم است جذب منابع است که برای این هدف بیش از پیش به اعتماد مردم به دولت، بخش خصوصی و بخش دولتی نیاز داریم و این جز از مسیر شفاف‌سازی امکان پذیر نیست و راهکار این شفاف سازی حضور در بازار سرمایه است.

اگر بتوانیم همه شرکت های خصوصی و دولتی را در یک اتاق شیشه ای بگذاریم همه شرکت های بزرگ کوچک و بزرگ شرکت می کنند.

رحمتی خاطر نشان کرد همه شرکت های بزرگ باید از مسیر بازار سرمایه رد شوند و نگاه سینوسی و فصلی  به بازار سرمایه کارآمد نیست و باید به بازار سرمایه نگاه طولانی مدت داشته باشیم.

وی ادامه داد: امروز اقتصاد کشور در بازار سرمایه نیازمند نوآوری و است و نمی توانیم بازار سرمایه را با فرمول های قبل مدیریت کنیم.

رییس سازمان خصوصی‌سازی در پایان گفت: مقوله مولد سازی یکی از پیشران های جدی در دولت است و بیش از پیش به شما مردم نیاز داریم.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده + هشت =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان