شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
کد خبر : 77057

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران:

شرکت تراکتورسازی رکوردهای تاریخی خود را جابه جا کرد

شرکت تراکتورسازی رکوردهای تاریخی خود را جابه جا کرد
مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: شرکت تراکتورسازی رکوردهای تاریخی خود را جابه جا کرد که در نوع خود بی‌نظیر بود.

به گزارش شهر بورس، مصطفی وحیدزاده با بیان اینکه شرکت تراکتورسازی رکوردهای تاریخی خود را جابه جا کرد، اظهار داشت: با توجه به قدرت رقابتی که در تراکتورسازی ایران وجود دارد کشورهای دیگر قدرت رقابت با ما را ندارند. شاید از نظر تکنولوژی پیشرفته‌تر از ما باشند ولی از نظر قدرت رقبای قابل مقایسه با ما نیستند.

وی افزود: کشور بلاروس تراکتور مشابه شرکت ما را با قیمتی ۳ برابر به فروش می‌رساند و تراکتور کشورهای دیگر هم چنین شرایطی را دارد و همین باعث می‌شود تا ما بازار بیشتری را در اختیار داشته باشیم.

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران تصریح کرد: تعرفه واردات تراکتور صفر تا ۵ درصد است. هرکسی بخواهد می‌تواند در این حوزه ورود کند و بحث انحصار در این حوزه وجود ندارد. دلیل عدم ورود به این حوزه این است که قدرت رقابت با تراکتورسازی ایران برای رقبا وجود ندارد.

وحیدزاده تصریح کرد: در حال حاضر تراکتورسازی در وضعیتی قرار دارد که میهمانان داخلی و خارجی میل بازدید از این شرکت را دارند تا با ظرفیت‌های موجود آشنا شوند.


بیشتر بخوانید: تراکتورسازی آماده همکاری با کنیا برای مکانیزه کردن کشاورزی


وی خاطرنشان کرد: مجموعه تراکتورسازی وابستگی خاصی به بیرون از سازمان ندارد و جزو معدود صنعت‌هایی هستیم که وابستگی به بیرون نداریم. در شرایط تحریمی توانستیم روی پای خود بایستیم و با ایجاد اشتغال برای تامین کنندگان داخلی شرایطی را فراهم کردیم که در طول تاریخ تراکتورسازی تمامی رکوردهای تاریخی را ثبت کردیم.

وحیدزاده با بیان اینکه «شرکت تراکتورسازی رکوردهای تاریخی خود را جابه جا کرد»، یادآور شد: از سال ۸۴ تا به امروز میزان تولید ۳ برابر شده است. ضایعات سال گذشته ۷ درصد بود که امروز به ۱.۹ درصد رسیده که ۶۰ هزار تن تولید در سال جاری داشته‌ایم که در کنار افزایش تولید شاهد کاهش ضایعات بودیم.

وی گفت: به دنبال طرح‌های توسعه هستیم تا وابستگی‌ها را کاهش دهیم و در کنار آن نیز اشتغال ایجاد کنیم.

توضیحات مدیرعامل تراکتورسازی درباره افزایش سرمایه تایرا

مصطفی وحیدزاده در پاسخ به سوال خبرنگار شهر بورس درباره افزایش سرمایه تایرا گفت: مجمع اخیر افزایش سرمایه را تصویب و حسابرس نیز تایید کرده است.

وی افزود: ما به دنبال تنوع محصول و خرید ماشین‌آلات جدید هستیم. در کنار آن به دنبال افزایش تولید هستیم. از آنجایی که افزایش تولید در کنار کمبود تجهیزات برای ما مشکلاتی ایجاد کرده بود که قصد خرید ماشین‌آلاتی را داریم تا هم تولید افزایش یابد و هم تنوع محصول ایجاد کنیم.

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران ادامه داد: تولید موتورهای دیزلی غیر کشاورزی را شروع کرده‌ایم. یک سری طرح‌های دیگر نیز داریم که ما در سال ۱۴۰۱ وارد تولید موتورهای صنعتی شدیم.


بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت نماد تایرا از زبان مدیرعامل


وحیدزاده خاطرنشان کرد: اگر در این خصوص سرمایه‌گذاری لازم صورت نگیرد امکان رشد و پیشرفت وجود ندارد. در ادوات کشاورزی تا کنون تراکتورسازی ورودی نداشته ولی برای سال آینده برنامه‌هایی داریم که با این افزایش سرمایه محقق می‌شود.

وی تاکید کرد: برای ورود به بخش خودروهای سواری آمادگی داریم طرح توجیهی آن را باید در اختیار سهامداران قرار دهیم و آن‌ها را نسبت به این اقدام توجیه کنیم.

مدیرعامل تراکتورسازی گفت: یک سری مذاکرات صورت گرفته و در صورت قطعیت یافتن آن در هیات مدیره مصوب میکنیم و پس از آن اطلاع‌رسانی صورت خواهد گرفت. از نظر ساخت داخل،‌ عمق ساخت داخل ما به حدی بالاست که نمی‌توانند ما را اذیت کنند. باید بررسی کنیم که آیا ورود ما به این حوزه صرفه اقتصادی دارد یا خیر باید بیشتر بررسی شود.

خبرنگار: فریده توپچی پور

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × چهار =

پراپ تریدینگ

کمان