صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
کد خبر : 111950

شرکت آنتی بیوتیک‌‎سازی ایران در راه بازار سرمایه

شرکت آنتی بیوتیک‌‎سازی ایران در راه بازار سرمایه
شرکت آنتی بیوتیک سازی ایران به زودی در فرابورس عرضه اولیه خواهد شد. این شرکت حدود ۶۰ درصد سهم بازار خانواده پنیسیلین ها را در اختیار دارد.

به گزارش شهر بورس، احمد موسوی در اولین نشست خبری عرضه اولیه سهام شرکت آنتی بیوتیک سازی ایران، اظهار داشت: شرکت محل کارخانه در ساری واقع و در سال ۱۳۷۴ تاسیس شده است. آنتی بیوتیک سازی در سال ۱۳۸۰ شروع به کار تولید کرد. هدف از تاسیس این شرکت تولید مواد اولیه دارویی کشور بود که یکی از آنها پنیسیلین است.

وی افزود: این شرکت در سال ۱۴۰۰ در بورس پذیرش شده و امسال حدود ۶۰ درصد سهم بازار خانواده پنیسیلین ها را در دسترس داریم. از سه سال قبل به زمینه داروهای قلبی عروقی و آنتی ویروس ورود کردیم. شرکت به لحاظ تجهیزات و دستگاه‌هایی که دارد، دارای شایستگی و توانمندی های بسیاری است.

مدیرعامل شرکت آنتی بیوتیک سازی ایران با اشاره به سیاست‌های این شرکت، خاطرنشان کرد: ما سه سیاست کلی را پیگیری می‌کنیم. افزایش ظرفیت های تولیدی و استفاده حداکثری از توان تولید، اجرایی شدن پروژه های متعدد و توسعه هرچه بیشتر محصولات جدید در دسته مواد موثره دارویی به منظور تامین نیاز کشور و رفع وابستگی به خارج سه سیاست کلی شرکت است.

موسوی به تشریح وضعیت صورت‌های مالی شرکت پرداخت و گفت: سود خالص و زیان شرکت در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، ۱۸۸ درصد رشد داشت. شرکت در سال ۹۶ به عنوان دانش بنیان صنعتی معرفی شد که از پنج محصول سه محصول از تخفیف معاملاتی برخوردار است و برای دو محصول دیگر از وام های با بهره کمتر استفاده می کنیم.

وی ادامه داد: در صنعت داروسازی، چالش ها و مشکلاتی وجود دارد. در سال قبل مشکل تبدیل ارز ترجیحی به نیمایی یکی از مشکلاتی بود که با آن درگیر بودیم. هر چند که این کار برخی مزیت ها را به همراه داشت. همچنین یکی از چالش هایی که با آن مواجه هستیم عدم تخصیص به موقع و کافی ارز برای تامین مواد حد واسط نیاز سال آینده است.

مدیرعامل «بیوتیک» یادآور شد: عدم همکاری بانک ها در افزایش حدهای اعتباری شرکت ها و ارائه تسهیلات به موقع، افزایش نرخ ارز دارو به 31 هزار تومان تومان در سال آینده، مشکلات متعدد در ترخیص کالا از گمرکات و سرویس دهی نا مناسب و … از مشکلات و چالش هایی است که متاسفانه شرکت های دارو سازی و … با آن درگیر هستیم.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 1 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان