شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵
کد خبر : 79650

شرایط دریافت وام بدون ضامن بانک صادرات اعلام شد

شرایط دریافت وام بدون ضامن بانک صادرات اعلام شد
وام بدون ضامن بانک صادرات دارای سه سقف ۵۰ و ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیون تومان است، در ادامه نیز به شرایط دریافت وام پرداخته شده است.

به گزارش شهر بورس به نقل از دیجی وام، یکی از بزرگ‌ترین موانعی که متقاضیان وام بانکی با آن مواجه هستند الزام وجود ضامن و دسته چک می‌باشد. این در حالی است که خیلی از افراد به کمک مالی کمی نیاز دارند و به هیچ عنوان برایشان جالب نیست که از دوستان و آشنایان کارمند خود تقاضای کمک کنند. وام بدون ضامن بانک صادرات از جمله راهکارهایی است که افراد برای رفع محدودیت‌ های مالی خود پیش رو دارند. 

در سال 1400 رئیس جمهور و وزیر اقتصاد دستوری را صادر کردند مبنی بر این که بانک‌ها در صورت امکان وام بدون ضامن به مشتریان خود اعطا نمایند. علیرغم این که بانک‌های متعددی در کشور وجود دارند، تنها بانکی که از همان ابتدا موفق به پیروی از این دستور شد، بانک صادرات بود. این وام تا سقف 100 میلیون تومان است و 18 درصد سود دارد. که طی 36 تا 48 ماه باید اصل مبلغ وام و سود آن به بانک بازپرداخت شود.

بنابر چیزی که مسئولان مربوطه ادعا کرده‌اند پس از تشکیل و تکمیل پرونده، تسهیلات درخواست شده ظرف مدت 48 ساعت پرداخت خواهد شد. اما در صورت وجود نقص یا مشکل در پرونده (به طور مثال بدهی وام گیرنده) ممکن است بیش از یک ماه طول بکشد تا مشکل مورد نظر رفع و وام درخواستی پرداخت گردد. البته برنامه ریزی وام برای متقاضیان به عوامل متعددی بستگی دارد که در این مقاله به تفصیل آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

وام بدون ضامن بانک صادرات مبنی بر کارت اعتباری مرابحه می‌باشد. به عبارتی بانک ارائه دهنده‌ی این وام مشتری مورد نظر خود را اعتبار سنجی می‌نماید. سپس با توجه به اعتبار او یک کارت اعتباری را در اختیارش قرار می‌دهد. طبق قرارداد، مشتری متقاضی وام، وکیل در خرید به وسیله کارت بانکی مرابحه می‌شود. بانک نیز تعهد می‌کند که تا سقف مشخص شده هزینه‌های مربوطه را پرداخت نماید.

مسلما اولین شرط دریافت هر وامی این است که متقاضی مشمول وام مورد نظر باشد. در ادامه خواهیم گفت که چه افرادی و با چه اهدافی قادر به دریافت وام بدون ضامن بانک صادرات هستند.

کلیه‌ی شاغلین و بازنشسته‌هایی که حقوق یا مستمری خود را از بانک صادرات دریافت می‌کنند قادرند نسبت به اخذ این وام 100 میلیونی اقدام نمایند. این افراد به دو شکل تسهیلات خود را دریافت خواهند کرد:

  1. وام زیر 50  میلیون تومان: فقط نامه کسر از حقوق نیاز است.
  2. وام با مبلغ 50 تا 100 میلیون تومان: در کنار نامه کسر از حقوق تعدادی چک یا سفته نیاز خواهد بود.

چه کارکنان بخش دولتی و چه بخش خصوصی از طریق اعتبار سنجی قادر به دریافت تسهیلات بدون ضامن هستند. اما کسانی که گواهی کسر حقوق ندارند بایستی ضامن داشته باشند. از سوی دیگر برخی از افراد مشمول این وام نمی‌شوند.

کسانی که سطح اعتبارشان پایین‌تر از A باشد فقط به یک شرط می‌توانند برای این وام ثبت نام کنند. آن شرط هم این است که فرد مورد نظر نامه کسر حقوق داشته باشد. همچنین کسانی که بدهی، چک برگشتی و وام معوقه دارند نیز قادر به دریافت وام بدون ضامن نخواهند بود. اگر متقاضی وام، ضامن کسی شده باشد که آن شخص بدهی معوق دارد این وام به او تعلق نمی‌گیرد.

پس می‌توان گفت دو شرط اصلی دریافت وام بدون ضامن بانک صادرات به این ترتیب می‌باشند:

  1. متقاضی وام پس از اعتبار سنجی اعتبار A، B یا C بانک مرکزی را داشته باشد.
  2. شخص دریافت کننده وام حقوقش را از بانک صادرات بگیرد.

هدف از این وام چیست؟ دومین شرط وام بدون ضامن تناسب هدف شما با برنامه‌های راهبردی وام است. وام بدون ضامن بانک صادرات با هدف تامین نقدینگی و حل بخشی از مشکلات مالی جامعه در حوزه‌های زیر پرداخت می‌شود:


شرایط دریافت وام فوری 500 میلیونی بدون ضامن اعلام شد


  1. کمک به واحدهای تولیدی به منظور تعمیرات و یا تهیه‌ی دستگاه‌ها و ماشین آلات 
  2. تکمیل هزینه‌های مربوط به تعمیرات، خرید و یا تهیه‌ی مسکن
  3. تامین مواد اولیه کسب و کارهای مختلف
  4. انجام تعمیرات مربوط به خودروهای سنگین و نیمه سنگین
  5. کمک به صادرات و واردات
  6. خرید و فروش محصولات داخلی
  7. توسعه‌ی طرح‌های خدماتی 

نوع مدارک مورد نیاز با توجه به هدف وام بدون ضامن بانک صادرات متفاوت است. اما به طور کلی برای ثبت نام، شما به این مدارک نیاز خواهید داشت:

  • کپی آخرین پروانه بهره برداری
  • کپی کارت شناسایی کارگاه
  • کپی گواهي فعاليت صنعتی
  • کپی جواز کسب
  • استشهاد محلي
  • کپی کارت بازرگانی
  • پيش فاکتور خريد
  • تصوير سند مالکيت
  • تصویر مدارک شناسایی
  • مشخصات مربوط به احراز هویت

یکی دیگر از مزایای وام بدون ضامن بانک صادرات این است که اقساط انعطاف پذیری دارد. به این معنا که بانک هنگام قسط بندی بازپرداخت وام به شرایط متقاضی و میزان حقوق دریافتی آن دقت می‌کند. قانون بازپرداخت وام بدون ضامن به این شکل وضع شده که افراد باید یک سوم حقوق خود را ماهانه به عنوان قسط پرداخت نمایند. پس اگر حقوق کسی 9 میلیون تومان بود این امکان را دارد که 80 میلیون وام بگیرد و ماهانه سه میلیون تومان قسط بدهد. 

برای گرفتن این وام شما باید یک حساب قرض الحسنه داشته باشید اما نیازی به سپرده جداگانه نیست. همچنین پروسه‌ی اخذ وام نیز هزینه دارد. مجموع هزینه‌های جانبی قابل پرداخت برای متقاضیان تقریبا یک میلیون صد هزار تومان می‌باشد که برای تشکیل پرونده و آبونمان سالیانه دریافت می‌شود. حداکثر سودی که بانک از وام گیرنده دریافت می‌کند 40,999,998 تومان است که مجموع این مقادیر با مبلغ وام 141,049,998 تومان خواهد شد.

متقاضیان دریافت وام بدون ضامن بانک صادرات می‌توانند با مراجعه به سامانه شمس به شکل مجازی ثبت نام کنند و خیلی از کارهای خود را جلو ببرند. پس از انجام ثبت نام مجازی این افراد بایستی به یکی از شعب بانک صادرات شهر خود مراجعه و روند اداری دریافت وام را تکمیل نمایند.

شواهد امر پیداست که پیش از اخذ این وام افراد باید به خوبی جوانب کار خود را بسنجند. چنین وام‌هایی معمولاً به دلیل نیازهای مالی پردردسر در شرایطی که گزینه‌های دیگر در دسترس نیستند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.  وام 18 درصد زمانی بیشترین سود و کارایی را برای شما به ارمغان می‌آورد که مطمئن باشید این پول صرف کاری خواهد شد که با گذشت زمان ارزش آن بیشتر می‌گردد.

اما منظور ما به هیچ عنوان سرمایه گذاری نیست بلکه همان اهدافی است که پیش‌تر هم به آن‌ها پرداخته‌ایم. نرخ سود با توجه به مصوبه‌ی شورای پول و اعتبار مشخص می‌شود و این مقدار تا کنون 18 درصد بوده و احتمال تغییر آن در آینده وجود دارد. لذا همواره به متقاضیان توصیه می‌شود که قبل از امضای قراردادها حتما از کارمندان بانک صادرات در مورد این وام سوال بپرسند. البته این بانک طرح های متعددی در زمینه وام بدون ضامن دارد که دو نمونه ی دیگر آن عبارتند از:

طرح تبسم:طرح تبسم یکی دیگر از وام‌های بدون ضامن بانک صادرات است. این وام به کسانی تعلق می‌گیرد که در این بانک سپرده گذاری کرده باشند. در واقع بانک صادرات به مشتریان خود به اندازه 80 درصد از سپرده‌شان تا سقف 200 میلیون تومان وام می‌دهد. این روش نیاز به اعتبار سنجی یا گرو گذاشتن چک و سفته ندارد، چرا که سپرده شما در بانک به عنوان ضامن و وثیقه باقی می‌ماند.

ضمن این که کارمزد این وام نیز نسبت به طرح قبلی به مراتب کمتر می‌باشد. به طور مثال کارمزد 200 میلیون تومان وام، 106 هزار تومان خواهد بود. البته توجه داشته باشید که افراد دارای بدهی یا چک برگشتی نمی‌توانند از این وام بهره ببرند. این وام قرض الحسنه و بدون سود است و باید بین 12 تا 60 ماه بازپرداخت شود.

طرح 67 بانک صادرات:طی این طرح افراد می‌توانند با افتتاح یک حساب سپرده کوتاه مدت بین 5 تا 200 میلیون تومان وام بگیرند. سود این نوع سپرده گذاری 7 درصد و سود تسهیلات آن 6 درصد است. مبلغ وام 80 درصد از مبلغ سپرده گذاری شما خواهد بود. در این طرح نیز سپرده به عنوان وثیقه در بانک خواهد ماند و تا زمانی که بازپرداخت وام به اتمام نرسیده باشد افراد اجازه دخل و تصرف در آن را نخواهند داشت. حداکثر زمان بازپرداخت در این طرح نیز 36 ماه است.

با وام‌های بدون ضامن افراد برای پول و حقوق خود ارزش بیشتری قائل خواهند شد. ضمن این که با کمک این وام افراد می‌توانند راحت‌تر خرید و فروش نمایند و جریان مالی داشته باشند. شرایط و نرخ سود وام بدون ضامن بانک صادرات با توجه به نوع وام و میزان وام متغیر است و امکان دارد در هر زمان تغییر کند. به طور کلی برای دریافت وام بدون ضامن از بانک صادرات، شما به شرایط و مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

  1. بررسی و تایید بانک برای ارزیابی توانایی پرداخت اقساط وام 
  2. ارائه مدارک شناسایی شامل کارت ملی و شناسنامه
  3. ارائه فیش حقوقی یا اظهارنامه مالی
  4. ارائه گواهی اشتغال و تاییدیه حقوق و تراز مالی 
  5. ارائه قولنامه اجاره مسکن یا سند مالکیت مسکن (برای افرادی که وام را برای خرید یا تعمیر مسکن می‌خواهند)
  6. فاکتور یا اسناد مربوط به برآورد هزینه‌های راه اندازی خط تولید
  7. تعهد پرداخت به موقع اقساط وام 

لازم به ذکر است که مدارک مورد نیاز ممکن است بسته به شرایط بانک و مقدار وام متفاوت باشد، بنابراین برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر، ترجیحا با شعبه مورد نظر تماس بگیرید.

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − 14 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان