تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۲
کد خبر : 137050

شرایط جدید دریافت وام تامین اجتماعی

شرایط جدید دریافت وام تامین اجتماعی
معاون اداره کل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی، در مورد جزئییات جدید اختصاص وام این سازمان به بیمه شدگان، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش شهر بورس، سازمان تامین اجتماعی با توسعه خدمات الکترونیکی، برخی از مهم‌ترین و پرتقاضاترین خدمات خود را به صورت غیرحضوری ارائه می‌دهد. یکی از این خدمات، امکان ثبت درخواست برای دریافت کمک‌های این سازمان بیمه‌گر است.

وام ازدواج یکی از ابزارهای مالی مهم برای شروع زندگی مشترک است. این وام‌ها می‌توانند به زوج‌ها در تأمین هزینه‌های اولیه مانند خرید مسکن، تجهیزات خانگی و هزینه‌های مراسم عروسی کمک کنند.

شرایط دریافت هدیه ازدواج از سازمان تامین اجتماعی

افراد تحت‌پوشش سازمان تامین اجتماعی می‌توانند با مراجعه به سامانه غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir درخواست‌های خود را ثبت کنند و خدمات و تسهیلات را بدون نیاز به مراجعه حضوری دریافت کنند. یکی از این تسهیلات، وام ازدواج است. معاون نظارت و تعهدات کوتاه‌مدت اداره‌کل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی، محمد بایندریان، درباره شروط دریافت این کمک‌ها می‌گوید: برای بهره‌مندی از هدیه ازدواج، بیمه‌شده باید ظرف ۵ سال قبل از تاریخ ازدواج، حداقل به مدت ۷۲۰ روز سابقه کار داشته باشد.

به گفته بایندریان، وام ازدواج یا هدیه ازدواج به بیمه‌شدگان سازمان با هدف تشویق به ازدواج و فرزندآوری پرداخت می‌شود. بیمه‌شدگان سازمان تامین‌اجتماعی در صورت داشتن دو سال سابقه بیمه‌پردازی در هنگام ازدواج اول، هدیه ازدواج معادل یک ماه حقوق مبنای کسر حق بیمه دریافت می‌کنند. اگر هر دو نفر بیمه‌شده سازمان تامین‌اجتماعی باشند، این هدیه به هر دو نفر پرداخت خواهد شد.

خبر مرتبط
پرداخت معوقات بازنشستگان تامین اجتماعی/ مشکل پرداخت حل شد؟
پرداخت معوقات بازنشستگان تامین اجتماعی/ مشکل پرداخت حل شد؟

مشکل پرداخت معوقات بازنشستگان کارگری رفع شد و تمامی معوقات تا روز گذشته به حساب بازنشستگان واریز شد.

بایندریان افزود: بیمه‌شدگان برای دریافت کمک هزینه ازدواج باید شرایط مقرر در ماده ۸۵ قانون تامین اجتماعی را داشته باشند. از جمله شرایط مهم، داشتن سابقه لازم به نحوی است که بیمه‌شده ظرف ۵ سال قبل از تاریخ ازدواج، حداقل به مدت ۷۲۰ روز سابقه کار داشته و حق بیمه این مدت از سوی کارفرما پرداخت شده باشد. همچنین در تاریخ ازدواج، رابطه استخدامی بیمه‌شده با کارفرما قطع نشده باشد و ازدواج دائم در دفتر رسمی ثبت شده باشد.

نکات کلیدی برای دریافت هدیه ازدواج

  • داشتن حداقل ۷۲۰ روز سابقه بیمه‌پردازی در ۵ سال اخیر
  • تداوم رابطه استخدامی با کارفرما در تاریخ ازدواج
  • ثبت ازدواج دائم در دفتر رسمی

منبع: اقتصاد 100

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ