شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۸
کد خبر : 55133

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس:

شاخص کل شرایط بورس را غلط جلوه می دهد

شاخص کل شرایط بورس را غلط جلوه می دهد
پیام الیاس کردی کارشناس بازار سرمایه درباره دلایل اعتراض فعالان بورس به اظهارات سخنگوی دولت توضیح داد و گفت: شاخص کل شرایط بورس را غلط جلوه می دهد.

پیام الیاس کردی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره بیانیه اعتراضی فعالان بازار سرمایه نسبت به وضعیت شاخص کل، اظهار داشت: شاخص کل معیار مناسبی برای شرایط بازار نیست و شاخص کل شرایط بورس را غلط جلوه می دهد. همچنان مشخص است که کلیت بازار منفی بوده، اما شاخص نه تنها منفی نیست، بلکه با رشد نیز همراه شده است.

وی با اشاره به اظهارات امروز سخنگوی دولت، خاطرنشان کرد: حتی در زمان‌هایی که شاخص کل افت می‌کند، با منفی سنگینی مواجه نیست. امروز با صحبت‌های آقای بهادری جهرمی درباره اینکه «بازار در دولت جدید رشد هم داشته است» این موضوع کاملا نمایان شد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: باید توجه کرد که اگر شاخص کل معیار باشد می‌توان گفت که بازار رشد داشته است که این معیار مهمی نیست. مردم در بازار سهام دارند و اتفاق خاصی در آن رخ نداده است، ولی ارائه گزارش‌ها توسط سخنگوی دولت نشان دهنده این است که شاخص کل رشد کرده است!


بیشتر بخوانید:دریافت وام با سهام عدالت با جزئیات


الیاس کردی اضافه کرد: اعتقاد ما این است که باید یک معیار مناسب را طراحی کنیم و همه افراد درمورد آن نظر بدهند. می‌توان درباره این معار هم صحبت شود که چه فرمولی برای شاخص کل مناسب است.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × چهار =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان