شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۸:۴۷
کد خبر : 10061

مقطع زمانی بعدی اقتصاد ایران کجاست؟

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، نرخ دلار از 13 آبان ماه امسال تاکنون روزهای نزولی‌ای را پشت سر گذاشته و تا کانال 24 هزار تومان هم پایین آمد. با این حال آخرین قیمت دلار در بازار 26 هزار و 250 تومان است. با وجود این، از نگاه برخی کارشناسان پس از انتخابات آمریکا، مقطع

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، نرخ دلار از 13 آبان ماه امسال تاکنون روزهای نزولی‌ای را پشت سر گذاشته و تا کانال 24 هزار تومان هم پایین آمد. با این حال آخرین قیمت دلار در بازار 26 هزار و 250 تومان است.

با وجود این، از نگاه برخی کارشناسان پس از انتخابات آمریکا، مقطع زمانی بعدی اقتصاد ایران قرار گرفتن در دوره انتظار برای یک اتفاق سیاسی مهم دیگر یعنی مذاکره یا گشایش دیپلماسی است. حتی تعدادی از کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند با یک اتفاق سیاسی مهم دیگر می‌توان منتظر دلار حدود 20 هزار تومان هم بود و پایین‌تر از این رقم نیز چندان از دور از  ذهن به نظر نمی‌رسد.

در این شرایط وزیر امور خارجه ایران دو جمله مهم بیان کرده است. اول اینکه «حاضریم در چارچوب برجام با آمریکا گفتگو کنیم» و دوم اینکه «آقای بایدن اگر رئیس جمهور آمریکا شد و در کاخ سفید مستقر شد، می‌تواند با سه فرمان اجرایی همه تحریم‌ها را لغو کند.»

بیشتر بخوانید: بازار سرمایه مورد توجه حکومت است

محمدجواد ظریف در گفتگویی با روزنامه ایران گفته است: اگر آقای بایدن بخواهد تعهدات آمریکا را اجرا کند، ما هم می‌توانیم فورا به تعهدات برجامی خود به صورت کامل برگردیم. ما مخالف مذاکره نبودیم و نیستیم، مذاکره هم در چارچوب 1+5 امکان‌پذیر است. اگر آمریکا بخواهد عضو برجام شود که ترامپ آن عضویت را از بین برده، ما حاضریم گفتگو کنیم که آمریکا چگونه وارد برجام شود. پیش‌بینی من این است که شرایط به لطف خدا و با ادامه مقاومت و درک خوب مردم ایران بسیار بهتر خواهد شد.»

وی درباره اینکه گفته می‌شود برخی تحریم‌های وضع شده از سوی دولت ترامپ به‌گونه‌ای است که دولت جدید نمی‌تواند آنها را لغو کند نیز خاطرنشان کرد: «آقای بایدن اگر رئیس جمهور آمریکا شد و در کاخ سفید مستقر شد، می‌تواند با سه فرمان اجرایی همه این‌ها را لغو کند. اینکه گفته می‌شود رئیس جمهوری بعدی آمریکا نخواهد توانست برخی از تحریم‌های برجامی امریکا را لغو کند، فقط حرف است.»

مدتی پیش حمید حسینی، دبیر کل اتاق مشترک ایران و عراق گفته بود: اگر شوک روانی و سیاسی به بازار وارد شود، امکان کاهش نرخ ارز به محدوده ۲۰ هزار تومان وجود دارد.

از سوی دیگر با اعلام اخبار واکسن کرونا و آغاز توزیع آن در چهار ایالت آمریکا پیش‌بینی می‌شود قیمت نفت افزایش یابد و همزمان با امیدواری به افزایش درآمدهای نفتی ایران، نااطمینانی ناشی از کرونا نیز در بازار ارز کاهش خواهد یافت. به همین دلیل برخی از کارشناسان امیدوار هستند که روند نزولی نرخ ارز ادامه پیدا کند.

منبع: تجارت‌نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − 10 =

پراپ تریدینگ

کمان