شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵
کد خبر : 115945

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس:

سیستم عرضه اولیه باید تغییر کند

سیستم عرضه اولیه باید تغییر کند
پیام الیاس کردی کارشناس بازار سرمایه گفت: سیستم عرضه اولیه نباید رویکرد فعلی را داشته باشد و باید به نفع مردم بچرخد.

پیام الیاس کردی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس درباره وضعیت این روزهای بازار سرمایه اظهار داشت: با توجه به اینکه آقای معصومی جایگزین آقای صبایی شدند و آقای معصومی برای فروش بازارگردان‌ها ممنوعیت قائل شدند، سوال اول این است که اگر بازارگردانی بد است چرا کلا نباید حذف شود؟

وی ادامه داد: اگر قرار است که در روزهای منفی به عنوان یک شوک مثبت، ممنوعیت فروش برای بازارگردان را استفاده کنیم یعنی اگر بازار دوباره بالا رفت و ما ممنوعیت را برداشتیم یعنی می‌خواهیم دوباره بازار افت کند؟

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه مسئله دوم عرضه‌های اولیه است، گفت: سیستم عرضه اولیه نباید رویکرد فعلی را داشته باشد و باید به نفع مردم بچرخد. اگر ما شعار استقبال از مردم در بازار سرمایه را می‌دهیم باید در خصوص عرضه اولیه‌ها تجدیدنظر کنیم.

وی تصریح کرد: ما راهی به جز این تقویم برای عرضه اولیه نداریم و باید در هر شرایط بازار هم انجام دهیم زیرا دوباره با این کار سیگنال به بازار می‌فرستیم که هروقت عرضه اولیه‌ها برگردند باز هم بازار ریزش خواهد داشت.


بیشتر بخوانید: پیش بینی بازار بورس فردا | سه‌شنبه یک اسفند 1402


الیاس کردی یادآور شد: این سیگنال‌های غلطی است که به بازار مخابره می‌کنیم؛ البته تلاش دوستان برای ایجاد شوک به بازار ستودنی است اما این شوک و نگاه مثبت باید ادامه‌دار باشد.

وی ادامه داد: اگر آقای معصومی در ادامه به دنبال اصلاح عرضه اولیه و حذف بازارگردانی برود، اقدامشان کاملا پسندیده است. در حال حاضر مشکلی که داریم این است که با صدای بلندتری سازمان بورس و سهامداران درباره تصمیمات دولت که بازار سرمایه را نابود می‌کند، اعتراض کنیم.

این کارشناس سرمایه در پایان خاطرنشان کرد: به عنوان مثال ما تاثیر نرخ خوراک که از تصمیمات دولت در اردیبهشت ماه بود را روی بازار سرمایه دیدیم و علاوه بر این تاثیر سهامدار مدام نگران خواهد بود که مبادا باز هم تصمیم مشابهی گرفته شود که این ترس در وجود سهامدار ایجاد می‌شود.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 4 =

اکبر توفیق سه شنبه , 1 اسفند 1402 - 8:35

سلام به نظر بنده عرضه اولیه فقط باید به سهامداران خرد تعلق بگیرد

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان