شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷
کد خبر : 53821

سرپرست معاملات کارگزاری بورسیران در گفت‌وگو با شهر بورس مطرح کرد؛

کوتاه شدن دست دلالان از سود صنایع فولادی با عرضه محصولات در بورس کالا

کوتاه شدن دست دلالان از سود صنایع فولادی با عرضه محصولات در بورس کالا
سرپرست معاملات کارگزاری بورسیران عرضه محصولات فولادی در بورس کالا را موجب کوتاه شدن دست دلال‌ها از این صنعت دانست.

سید رسول موسوی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره تعلیق عرضه خودرو در بورس کالا، اظهار داشت: عرضه خودرو در بورس کالا به مداوم بودن و تعداد اعضا بستگی دارد. اگر این شرط‌ها رعایت شود باعث تعدیل قیمت خودرو در بازار خواهد شد و به شفافیت بازار کمک خواهد کرد.

وی افزود: بحث مهیا بودن شرایط فنی و بستر فنی برای بورس کالا، عرضه محصولات است که بورس کالای ایران هزینه بالایی برای این موضوع انجام داده است. این عرضه اخیر بحث خودروهای شاسی بلند می توانست کمکی خوبی برای عرضه بورس کالا باشد ولی با نامه وزارت صمت این عرضه لغو شد.

سرپرست معاملات کارگزاری بورسیران با ابراز ناراحتی از عدم عرضه خودرو در بورس کالا، خاطرنشان کرد: کاش این عرضه انجام می گرفت و خودرویی که پذیرش و عرضه می شد و قیمت رو به بالایی داشت که می توانست محکی برای بورس معاملات زده شود. اگر عیب و ایرادی برای عرضه های سنگین تر وجود داشت خطاها برطرف و سیستم برای عرضه های دیگر آماده می شد که متاسفانه مهیا نشد.


بیشتر بخوانید: 16 نماینده مجلس حامی عرضه خودرو در بورس کالا


سید رسول موسوی در پاسخ به این سوال که «آیا عرضه اخیر خودرو در بورس کالا موفق بوده یا خیر»، گفت: عرضه خاصی در بورس کالای ایران در بحث خودرو وجود نداشت. فقط بحث خودروهای تک کابین و دوکابین بود که در روزهای اخیر انجام گرفت.

وی ادامه داد: به جهت اینکه این خودروها از نوع خاص و به نوعی خودروی سواری نبوده، مخاطبان خاص بین مصرف کنندگان بود و نمی شود بر اساس عرضه این خودرو قضاوت کرد که عرضه های اخیر خودرو در بورس کالا موفق بوده یا خیر.

سرپرست معاملات کارگزاری بورسیران گفت: این خودروها از لحاظ اختلاف قیمتی با بازار آزاد اختلاف چندانی نداشته و تقاضای بالایی برای آن وجود نداشت. به نظر می‌رسد باید صبر کرد تا بحث حقوقی اختلافات بین بورس کالای ایران و وزارت صنعت تمام شود تا عرضه دیگری بر تابلو انجام بگیرد و سپس قضاوت کرد که آیا عرضه های اخیر خودرو در بورس کالا موفق بوده یا خیر.

سید رسول موسوی، عرضه محصولات فولادی در بورس کالا را کمکی به این صنعت دانسته و گفت: تولیدکنندگان زنجیره فولاد ملزم به عرضه محصولات خود در بورس کالا شدند. در این مقطع، آرامش نسبی و ثبات در بازار وجود دارد و واسطه گری و دلالی به شدت کاهش یافته است.

وی یادآور شد: منافعی که در گذشته در جیب دلالان و واسطه گرها می‌رفت، اکنون به خود کارخانه دارها و تولیدکننده ها و عرضه کننده ها برمی‌گردد. در نتیجه منافع این امر هم به سهامدارها می رسد.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − ده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان