شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
کد خبر : 7152

سیاست مبنایی دولت حمایت از بورس است

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور دولت در توئیتی از فعالان بورس خواست تا هیجانی تصمیم نگیرند. متن این پیام توئیتری به شرح زیر است: «‏فراز و فرودهای مقطعی ‎بازار سرمایه بخشی از ماهیت این بازار است. توصیه دولت به فعالان ‎بورس و مردم عزیزی که در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند،

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور دولت در توئیتی از فعالان بورس خواست تا هیجانی تصمیم نگیرند.

متن این پیام توئیتری به شرح زیر است:

«‏فراز و فرودهای مقطعی ‎بازار سرمایه بخشی از ماهیت این بازار است. توصیه دولت به فعالان ‎بورس و مردم عزیزی که در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند، این است که هیجانی تصمیم نگیرند. سیاست مبنایی دولت حمایت از بازار سرمایه و تقویت آن است.»

گفتنی است خیلی از کارشناسان بورس اوراق بهادار دلیل افول شاخص‌ها، ماجرای عرضه دارا دوم (ETF)، کاهش ارزش اعتباری کارگزاری‌ها، شایعه افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی به ۲۲ درصد، بازار داغ اوراق سلف نفتی، داستان تکراری اختلال در هسته معاملات را از عمده دلایل اصلی ریزش شاخص بورس در چند روز اخیر عنوان کردند.

براساس آمار، در پایان معاملات دیروز (یکشنبه) بازار سهام شاخص کل با افتی ۸۹ هزار واحدی و قرار گرفتن در سطح یک میلیون و ۸۱۳ هزار واحدی رکورد جدیدی را در زمینه سقوط یک روزه از خود به ثبت رساند. از نظر درصدی نیز  این افت ۴٫۷ درصدی سومین سقوط تاریخی بورس در یک روز بوده است. پیش‌تر از این در ۲۶ اسفند ۹۳ و ۵ آبان ۸۷ به ترتیب با ۵٫۵ و ۵٫۳ درصد بدترین عملکرد روزانه خود را به ثبت رسانده بود.

بیشتر بخوانید؛
همه عوامل ریزش بورس در ۴ روز پُر استرس/ رشد مجدد طی روزهای آتی

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 4 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان