شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹
کد خبر : 93974

سومین همایش حسابداری ایران برگزار شد

سومین همایش حسابداری ایران برگزار شد
بیست و یکمین همایش ملی و سومین همایش بین‌المللی حسابداری ایران با حضور نمایندگان مجلس توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد.

به گزارش شهر بورس، سومین همایش حسابداری ایران صبح امروز (چهارشنبه) با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان بورس، رئیس دانشگاه آزاد تبریز، جمعی از مدیران صنایع، دانشجویان و علاقه مندان به حسابداری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد.

در ابتدای این همایش، آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد تبریز ضمن خیرمقدم گویی، پیام محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد کشور برای این همایش را قرائت کرد.

جزئیاتی از سومین همایش حسابداری ایران

رسول برادران دبیر علمی سومین همایش حسابداری ایران رسول برادران دبیر عملی بیست و یکمین همایش ملی و سومین همایش بین‌المللی حسابداری با اشاره به برگزاری این همایش برای نخستین‌بار در دانشگاه آزاد اسلامی(تبریز) گفت: استفاده از توانمندی‌های مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در راستای اعتلای رشته حسابداری و امور مالی کشور به ویژه در بخش گزارشگری پایدار و همچنین بازار سرمایه و الزامات گزارشگری پایدار که از سال ۱۴۰۱ پیش نویس آن طرح شده و جزو افشا‌های اجباری در صورت‌های مالی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: هدف این همایش تبیین جایگاه علمی گزارشگری پایداری از بعد علمی و حرفه‌ای و گزارشگری به ویژه متناسب با ویژگی‌ها و شرایط محیطی گزارشگری ایران، سیاستگذاری در حوزه گزارشگری در کشور ماست که در این زمینه سازمان حسابرسی به عنوان متولی گزارشگری و الزاماتی که سازمان بورس اوراق بهادار در این زمینه دارد.

برادران افزود: با توجه به شرایط کشور، الزامات مناسب و در راستای ارتقای کیفیت گزارشگری به ویژه در زمینه اینکه ما بتوانیم با توجه به شرایط محیطی شعار سال ۱۴۰۲ «رشد تولید و مهار تورم» جایگاه حسابداران در عرصه اقتصاد کلان به ویژه در حوزه گزارشگری نقش آفرینی داشته باشیم.

دبیر عملی بیست و یکمین همایش ملی و سومین همایش بین‌المللی حسابداری درباره اهداف این همایش گفت: معرفی و توسعه ابعاد نوین گزارشگری مالی، معرفی و توسعه شاخص‌های تاب آوری بنگاه‌های اقتصادی، تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه در حوزه‌های کاربردی کسب و کار، تقویت همکاری علمی بین واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه‌های دولتی و زمینه‌سازی برای هدایت رساله‌ها و پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی به سمت موضوعات کاربردی در سطح بنگاه‌ها و سازمان‌ها از اهداف این همایش است.

وی افزود: با توجه به شرایط و زمان همایش بیش از ۲۸۰ مقاله به این همایش ارسال شده که ۱۵۰ مقاله پذیرفته شده و ۳۰ مقاله به صورت شفاهی در پنل‌های تخصصی حسابداری، مدیریت و گزارشگری جهت ارائه انتخاب شده است که در طی دو روز دوازدهم و سیزدهم مهر برگزار می‌شود.

دبیر عملی بیست و یکمین همایش ملی و سومین همایش بین‌المللی حسابداری ابراز امیدواری کرد که بتوانیم با برگزاری این همایش‌ها گامی مؤثر در جهت ارتقای جایگاه حسابداری و گزارشگری پایدار و عملیاتی کردن افشای اجباری گزارشگری برداریم.

سومین همایش حسابداری ایران

در موضوع بورس مردم از دولت رکب خوردند

علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مراسم گشایش سومین همایش بین‌المللی حسابداری ایران در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با اشاره به فرازی از وصیتنامه حضرت امیرالمومنین امام علی علیه‌السلام گفت: «اوصیکم بتقوی الله و نظم امرکم» مولا امیرالمومنین علی علیه‌السلام تقوای الهی و نظم در امور را سرلوحه کار‌ها دانسته و به فرزندانش دراین باره تأکید می‌‌کنند.

وی اضافه کرد: براساس تحقیقات صورت گرفته درصد بهره‌وری در سیستم‌های اداری مملکت به شدت کاهش یافته، این در حالی است که به گفته مسئولان سیستم‌های اداری این بهروری روزانه به ۲۰ دقیقه کاهش یافته است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه به حیف و میل‌های مالی و اقتصادی در کشور اشاره و تصریح کرد: بودجه‌هایی که به‌خاطر سوءمدیریت‌های مدیران و مسئولان در سال‌های اخیر حیف و میل شده، قابل تأمل بوده و این مهم نیاز به آسیب‌شناسی تخصصی در حوزه‌های مختلف مالی و اقتصادی دارد.

منادی با تشریح تدوین برنامه توسعه هفتم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس یکی از پشتوانه‌های مهم علمی این سند مهم است که در این سند توسعه هفتم به رشد ۸ درصدی اقتصاد اشاره و تأکید شده که از محل بهره‌وری تأمین خواهد شد.

وی متذکر شد: رشته حسابداری برای ما دانشگاهیان و مدیران اجرایی و مالی بسیار حائز اهمیت بوده، چراکه مهم‌ترین خصیصه حکومت‌های ممتاز، شفافیت‌سازی در فعالیت‌های مالی و اقتصادی است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تبیین کرد: ما در بحث بودجه و حسابداری قضیه مهمی را باید مدنظر قرار دهیم و در موضوع تاب‌آوری، اگر بهره‌وری زیاد باشد، جامعه تاب‌آورتر خواهد بود.

منادی یادآور شد: در همین موضوع بورس، ملت از دولت رکب خوردند. رئیس دولت قبلی مردم را به سمت بورس کشید و آن اتفاقات رخ داد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 − 2 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان