تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
کد خبر : 117187

سخنگوی اقتصادی دولت خبر داد:

سود سهام عدالت تا ۲۵ اسفند واریز می شود

سود سهام عدالت تا ۲۵ اسفند واریز می شود
بر اساس اعلام سخنگوی اقتصادی دولت، سود سهام عدالت تا ۲۵ اسفند واریز می شود.

به گزارش شهر بورس، وزیر اقتصاد در نشست خبری امروز خود از واریز سود سهام عدالت تا پایان امسال خبر داد.

سید احسان خاندوزی با اشاره به تلاش‌های دولت در سال‌ ۱۴۰۱ برای پرداخت به موقع سود سهام عدالت، گفت: همواره تلاش کردیم که سود سهام عدالت را زودتر از دولت‌های قبل پرداخت کنیم و ان‌شاءالله مرحله دوم سود سهام عدالت تا ۲۵ اسفندماه پرداخت می‌شود.

سخنگوی اقتصادی دولت درباره ثبات در تصمیم گیری ها و تأثیر آن بر بازار سرمایه اظهار داشت: ثبات چشم اندازهای سیاست های اقتصادی برای سرمایه گذاران و به ویژه صنایع بورسی حائز اهمیت است؛ دولت در مصوبه ای که امسال در خصوص خوراک پتروشیمی ها داشت خود را تا چند سال آینده محدود کرد تا برای فعالان اقتصادی پیش بینی پذیر شود.

وی ادامه داد: مصوبات و بودجه های سنواتی در حوزه عوارض صادرات مواد خام و نیمه خام متأسفانه مستمرا در مقام تغییر بود اما امسال در ۱۴۰۲ تلاش کردیم بعد از نشست شورای گفت وگوی و دولت و بخش خصوصی عوارض صادراتی را اصلاح کردیم به دولت رفته و امیدواریم فردا نتیجه مصوبه دولت در این خصوص را اعلام کنم.

استفاده از ظرفیت بودجه ۱۴۰۳ برای رونق بازار سرمایه

خاندوزی با اشاره به وضعیت بازار سرمایه، خاطرنشان کرد: در چشم انداز ماه های پیش رو چند اولویت در زمینه ایجاد رونق در بازار سرمایه را می توانیم مطرح کنیم. محور اول اصلاح دستورالعمل قیمت گذاری فرآورده های پالایشی است که جلسات متعددی برگزار شده و نتایج آن اطلاع رسانی می شود.

وزیر اقتصاد یادآور شد: دوم نظارت بر کسب و کارهای غیر رسمی و فرارهای مالیاتی در بازارهای خارج از بورس است. اصلاح نرخ ارز در همین مسیر بود که محصولات پتروشیمی را از بورس کالا ارزان می خریدند و با نرخ آزاد می خریدند که بعد از اصلاحیه نرخ تسعیر ارز، این روند اصلاح شد. برای چند سال آینده هم تلاش دولت این است که پیش بینی پذیری صنایع امکان پذیر باشد.

وی عنوان کرد: مرحله سوم افزایش سازگاری منافع مالی شرکت هاست؛ برای بودجه ۱۴۰۳ هم از ظرفیت های این بودجه و صندوق توسعه ملی استفاده می شود تا مجموعه اقدامات تدابیر رونق بورسی را شاهد اثرگذاری و نتیجه بخشی باشیم.

دولت در واگذاری سهام خودروسازان تردید ندارد

سخنگوی اقتصادی درباره آخرین وضعیت خصوصی‌سازی شرکت‌های خودروساز و اقدامات دولت در این زمینه، گفت: دولت در واگذاری سهام خودروسازان تردیدی ندارد و پیش از رئیس‌جمهور دستورات لازم برای انجام مقدمات خصوصی‌سازی خودروسازان را به وزیر صمت وقت داده است.

خاندوزی تاکید کرد: آنچه مهمتر است استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در مدیریت چنین بنگاه‌هایی است، همان چیزی که در دیداررهبر معظم انقلاب با کارآفرینان بخش خصوصی مورد تاکید قرار گرفت.

وی گفت: فارغ از اینکه برای واگذاری سهام چه اقداماتی انجام می‌گیرد، اراده دولت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و اصلاح ساختار مدیریت خودروسازان است.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 1 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان