شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
کد خبر : 7925

سقوط ۸ درصدی قیمت نفت در هفته گذشته

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، قیمت نفت در ابتدای هفته گذشته گران شد و حتی در روزهایی به بالای ۴۶ دلار در هر بشکه رسید.این موضوع به دلیل وقوع توفان در خلیج مکزیک و کاهش ۱.۵ میلیون بشکه‌ای نفت در این کشور رخ داد اما به تدریج و با بازگشت تولید نفت آمریکا،‌ قیمت

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، قیمت نفت در ابتدای هفته گذشته گران شد و حتی در روزهایی به بالای ۴۶ دلار در هر بشکه رسید.این موضوع به دلیل وقوع توفان در خلیج مکزیک و کاهش ۱.۵ میلیون بشکه‌ای نفت در این کشور رخ داد اما به تدریج و با بازگشت تولید نفت آمریکا،‌ قیمت نفت نیز به ثبات رسید.در روزهای پایانی هفته اما روند قیمت نفت معکوس شد و اوج افت قیمت در روز جمعه با کاهشی ۳ درصدی رقم خورد.

مهمترین عامل در این ریزش، عدم رعایت سطح توافق کاهش تولید اوپک پلاس بود که قیمت نفت را کاهش داد و حتی قیمت نفت آمریکا را به زیر ۴۰ دلار درهر بشکه برد.

از سوی دیگر عراق اعلام کرده که احتمالا از ابتدای سال ۲۰۲۱ دیگر به تعهد کاهش تولید پایبند نخواهد بود. این موضوع می‌تواند بازگشت بشکه‌های بی‌خریدار به بازار نفت را دامن بزند و همانگونه که در ماه آوریل (اوایل اردیبهشت امسال) رخ داد، ‌جهان را در مازاد عرضه نفت غرق کند.

بیشتر بخوانید؛
۲ سیگنال سیاسی مهم برای بازارها/ واکنش احتمالی بورس و دلار چیست؟
۵۵۰۰ معدن در راه بورس
قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۶/۱۵

در آن زمان افزایش تولید نفت در کنار کاهش تقاضایی که به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی بخش‌هایی از اقتصاد رخ داده بود، ‌باعث شد تا مخازن ذخیره‌سازی نفت لبریز شود و حتی قیمت نفت آمریکا در روزهایی منفی باشد.

اکنون نیز اگر یکی از اعضای اوپک پلاس از توافق خارج شود این احتمال وجود دارد که کل توافق بر هم بخورد و تعادل فعلی بازار از بین برود.

این نکته از آن جهت اهمیت دارد که هنوز آینده روشنی برای کنترل ویروس کرونا به چشم نمی‌خورد و مشخص نیست این ویروس تا چه زمانی در جهان یکه‌تازی خواهد کرد.

با توجه به این موارد در هفته گذشته، ‌نفت برنت با افتی ۷.۵ درصدی از ۴۵ دلار و ۸۱ سنت در ابتدای معاملات روز دوشنبه به ۴۲ دلار و ۶۶ سنت در پایان معاملات روز جمعه رسید.

براساس گزارش ایرنا، نفت شاخص آمریکا نیز هشت درصد از ارزش خود را از دست داد و سقوط داشته که از ۴۲ دلار و ۹۷ سنت به ۳۹ دلار و ۷۷ سنت در هر بشکه سقوط کرد.

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × سه =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان