شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
کد خبر : 5542

سقوط شاخص کل بورس به کانال یک میلیون و 800 هزار واحد

به گزارش پایگاه پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، در جریان معاملات اول وقت امروز بازار سهام شاخص کل بورس با سقوطی 27 هزار واحدی در کمتر از یک ساعت ضمن سقوط به کانال یک میلیون و 800 واحد به روند نزولی روز گذشته خود ادامه داد. این در حالی بود که در ابتدای معاملات امروز

به گزارش پایگاه پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، در جریان معاملات اول وقت امروز بازار سهام شاخص کل بورس با سقوطی 27 هزار واحدی در کمتر از یک ساعت ضمن سقوط به کانال یک میلیون و 800 واحد به روند نزولی روز گذشته خود ادامه داد.

این در حالی بود که در ابتدای معاملات امروز کمی جو حاکم بر نمادها مثبت‌تر بود اما با گذشت زمان، فشار عرضه در بسیاری از نمادها افزایش یافت و صف‌های فروشی که در بازگشایی برچیده شده بودند مجددا تشکیل شده‌اند.

بیشتر بخوانید:
بورس آخرین روز هفته را چگونه آغاز می‌کند؟

در میان نمادهای بورسی اگر چه شتران و حکشتی با معامله در محدوده مثبت و نزدیک به صف خرید به ترتیب ۱۶۰۰ و ۱۴۰۰ واحد تاثیر مثبت بر شاخص داشتند اما منفی بودن فارس، فولاد و تاپیکو منجر به قرمز شدن شاخص کل شده است.

در یک ساعت ابتدایی معاملات بورس بیش از 800 هزار معامله انجام شده که طی آن ۲ میلیارد و 500 میلیون سهم با ارزشی بالغ بر 52 هزار میلیارد ریال دادوستد شده است.

در این مدت ارزش معاملات فرابورس نیز از مرز ۲۵ هزار میلیارد ریال عبور کرده که سه نماد صبا، شگویا و ذوب تاثیرگذارترین نمادها در این بازار بوده‌اند.

تاثیر کاهش کارمزد و عرضه اولیه بر بازار

معاملات امروز بازار سهام در حالی پیگیری می‌شود که امروز عرضه‌اولیه آبادا در حال انجام است.

بیشتر بخوانید:
آغاز عرضه اولیه آبادا/ ثبت سفارش تا ساعت ۱۲ ادامه دارد

همچنین از امروز کاهش ۲۰ درصدی کارمزد معاملات اعمال می‌شود که این موضوع نیز احتمالا تاثیر مثبتی در تعداد معاملات خواهد گذاشت.

در جریان 2 ساعت نخست معاملات فشار عرضه در اکثر گروه‌های صنعتی مشاهده می‌شود و همین موضوع باعث شده که شاخص به کانال یک میلیون و 800 واحد سقوط کند.

گروه خودرویی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داده و اگر چه نمادهای خگستر و خپارس با صف خرید همراه هستند اما نماد خزامیا صف فروش میلیونی تشکیل داده است.

بورس در حالی امروز یک ساعت ابتدایی خود را پشت سر می‌گذارد که روز گذشته نیز شاخص کل با افتی ۸ هزار واحدی همراه شده بود.

بیشتر بخوانید:
سیگنال‌ امروز بازار جهانی به بورس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 1 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان