صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷
کد خبر : 125074

سقوط بیت کوین به ۶۰ هزار دلار

سقوط بیت کوین به ۶۰ هزار دلار
قیمت بیت کوین تنها چند روز قبل از هاوینگ برای مدت کوتاهی به زیر ۶۰ هزار دلار سقوط کرد. با این حال، بسیاری از معامله‌گران بر اساس الگوهای تاریخی و جریان‌های سرمایه سازمانی، به چشم‌انداز بلندمدت قیمت بیت کوین خوش‌بین هستند.

به گزارش شهر بورس، همان‌طور که در چارت زیر مشخص است، با وجود اصلاح اخیر، قیمت بیت کوین (BTC) به بالای خط میانگین متحرک آبی رسیده که در چرخه‌های قبلی، آغاز روند صعودی بوده است.

بسیاری انتظار قیمت‌های پایین‌تری را دارند، اما من اینطور فکر نمی‌کنم. قیمت بیت کوین ماه گذشته خط آبی را پس گرفت و این خط اکنون به عنوان حمایت عمل می‌کند. چنین اتفاقی در سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰، شروع‌کننده روند صعودی قیمت بوده است.

به گفته دیگر تحلیلگر معروف به نام رکت کپیتال (Rekt Capital) بیت کوین از ۱۴ مارس به مدت یک ماه در «منطقه خطر» پیش از هاوینگ قرار داشته است:

یک ماه است که بیت کوین در منطقه خطر (نارنجی) قرار گرفته و در این منطقه، قیمت تا کنون حدود ۱۶ درصد کاهش یافته است.

این تحلیلگر افزود که پس از این اصلاح، به نظر می‌رسد که بیت کوین می‌تواند وارد مرحله انباشت مجدد شود.

پس از اصلاح بیت‌کوین، اندیکاتورهای کلیدی بازنشانی شده‌اند. در حال حاضر، شاخص قدرت نسبی (RSI) به سطح ۴۱ سقوط کرده است. این موضوع بیانگر آن است که بیت کوین دیگر در منطقه اشباع خرید نیست.btc-slips-60k-traders-bullish

قیمت بیت کوین در هفته گذشته بیش از ۷ درصد کاهش یافته است. به گفته جان پاتریک مولین، مدیرعامل و بنیانگذار مانترا (Mantra)، دلیل اصلی اصلاح قیمت، افزایش تنش‌ها در منطقه خاورمیانه است. او معتقد است کاهش قیمت فعلی یک اصلاح سالم و نرمال محسوب می‌شود و چشم‌انداز ۱۸ ماه آینده صعودی است.

جریان‌ ورود سرمایه به صندوق‌های ETF بیت کوین
از طرفی، معامله‌گران بیت کوین به لطف جریان‌های ورود سرمایه به ۱۰ صندوق ETF اسپات این ارز دیجیتال در ایالات متحده و خبر تایید صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین و اتریوم در هنگ کنگ، خوش‌بین هستند.

طبق گزارش دون (Dune)، صندوق‌های ETF بیت کوین از زمان راه‌اندازی بیش از ۱۲.۵ میلیارد دلار سرمایه جذب کرده‌اند و مجموع دارایی‌ آن‌ها بیش از ۸۳۸ هزار بیت کوین به ارزش ۵۳.۷ میلیارد دلار است.

به گفته ایوو گورگیف (Ivo Georgiev) مدیر عامل آمبیره (Ambire)، در حالی که طی دوره پس از هاوینگ معمولاً یک رکود کوتاه مدت به وجود می‌آید، این موضوع در چرخه کنونی به دلیل وجود صندوق‌های ETF بیت کوین می‌تواند متفاوت باشد.

طبق گفته مولین، ارائه اولین دسته از صندوق‌های ETF بیت کوین در هنگ کنگ نیز به افزایش قیمت بیت کوین کمک خواهد کرد؛ زیرا باعث ورود سرمایه‌ جدید به این حوزه خواهد شد.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 3 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان