شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
کد خبر : 13276

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

سقوط بیت کوین به زیر 50 هزار دلار

به گزارش شهر بورس، قیمت بیت کوین پس از شکسته شدن سطح 50 هزار دلار با سرعت بیشتری افت کرد، چون سرمایه‌گذاران به دارایی‌هایی توجه کردند که در کف قیمتی خود قرار داشتند. این رمز ارز حدود 18 درصد کاهش قیمتی را در روز سه‌شنبه تجربه کرده و ساعت 5:35 عصر در نیویورک در محدوده

به گزارش شهر بورس، قیمت بیت کوین پس از شکسته شدن سطح 50 هزار دلار با سرعت بیشتری افت کرد، چون سرمایه‌گذاران به دارایی‌هایی توجه کردند که در کف قیمتی خود قرار داشتند.

این رمز ارز حدود 18 درصد کاهش قیمتی را در روز سه‌شنبه تجربه کرده و ساعت 5:35 عصر در نیویورک در محدوده 48 هزار دلار معامله شد که این کاهش قیمت، بیت کوین را در پایین‌ترین حد خود در دو هفته گذشته قرار داده است.

سرمایه‌گذاران در حال پرسش این سؤال از خود هستند که «آیا این آغاز یک عقب‌نشینی بزرگ‌تر از طرف رمز ارزها است یا که فقط جزئی از نوسانات این بازار غیرقابل‌پیش‌بینی است؟»

مارک هافله، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری USB Global Wealth Management در بیانیه‌ای نوشت: ما به مشتریان توصیه می‌کنیم که احتیاط را در معاملات رمز ارزها در اولویت قرار دهند. او در ادامه اضافه کرد که علاوه بر خطرات نظارتی که تابه‌حال حل‌نشده، مورداستفاده ارزهای دیجیتال در آینده نیز هنوز نامشخص است.

حرکت بیت کوین پس از رشد بیش از دو برابری از ماه دسامبر، در هفته جاری همراه با دیگر سهامی که در یک سال اخیر بهترین عملکرد را داشتند، دچار ضعف و با هجوم فروشندگان مواجه شد.

درحالی‌که سهام دیگر شرکت‌های فناوری ازجمله Nasdaq 100 تقریباً توانست به محدوده مثبت وارد شود ولی بیت کوین همچنان در پایین‌ترین سطح روز باقی ماند.

کتی وود از مدیران ارشد شرکت سرمایه‌گذاری ARK در مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفت: نظر ما در مورد بیت کوین مثبت است و بسیار خوش‌حال هستیم که یک اصلاح قیمتی سالم اتفاق افتاده است/ هیچ بازاری دائماً صعودی نیست.

وی در ادامه فاش نکرد که آیا ARK خرید جدیدی انجام داده است یا خیر.

Token drops below $50,000 as price tumbles as much as 18%

اظهارات ایلان ماسک در هفته گذشته که گفته بود «قیمت بیت کوین و اترویم بالا به نظر می‌رسد به‌عنوان یک محرک فروش عمل کرد.»

وقتی تسلا در 8 فوریه اعلام کرد که یک و نیم میلیارد دلار در بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده است، ماسک به راه‌اندازی رالی صعودی کمک کرد.

سهام تسلا برای چهارمین روز پیاپی در حال سقوط است.

شرکت Square روز سه‌شنبه اعلام کرد: علاوه بر 50 میلیون دلاری که قبلاً خریداری کرده بود، حدود 170 میلیون دلار در بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده است.

بیت کوین از 31 دسامبر حدود 5 درصد از کل پول نقد و دارایی و اوراق بهادر این شرکت را شامل می‌شود.

نادر نعیمی، رئیس بازار پویا AMP Capital Invests در سیدنی گفت: این دارایی بسیار سوداگرانه است.

درعین‌حال Bitfinex صرافی ارزهای دیجیتال با دادستان کل نیویورک، لیتیا جیمز، به دلیل مطرح شدن ادعاهایی مبنی بر پنهان کردن ضرر وجوه مشتری‌ها و شرکت‌های بزرگ و دروغ در مورد ذخایر، تحقیقاتی را آغاز کرده‌اند.

برخی از فعالان بازار می‌گویند که یک توافق‌نامه که شامل 18.5 میلیون دلار جریمه می‌شود همچون ابری بر بالای بازار رمز ارزها سایه انداخته است.

آنتونی ترنچف مدیرعامل و بنیان‌گذار Nexo در لندن گفت: در یک مقیاس بزرگ‌تر همه این اتفاقات مثال یک جریمه ساده برای رانندگی پرسرعت است.

او در ادامه افزود: من فقط هیجان زدم که آنها تعداد بیشتری از این موارد را نشان دهند تا ما بتوانیم به‌طور دقیق ارزیابی کنیم و امیدواریم که باعث راحتی فعالان بازار شود.

منبع: وب‌سایت بلومبرگ

مترجم: علیرضا نقی لو

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان