شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۹:۵۶
کد خبر : 13271

شهر بورس گزارش می دهد؛

کمبود نقدینگی مانع صعود بیت کوین

به گزارش شهر بورس، بیت کوین در روز یکشنبه به 58350 دلار رسید و سپس به 56200 دلار عقب‌نشینی کرد. طبق اظهارات یکی از تحلیلگران در یکی از بانک‌های آمریکایی، این رمز ارز در سه ماه گذشته سه برابر شده ولی نقدینگی آن رو به وخامت گذاشته است. وی روز جمعه در یادداشتی نوشت: نقدینگی

به گزارش شهر بورس، بیت کوین در روز یکشنبه به 58350 دلار رسید و سپس به 56200 دلار عقب‌نشینی کرد. طبق اظهارات یکی از تحلیلگران در یکی از بانک‌های آمریکایی، این رمز ارز در سه ماه گذشته سه برابر شده ولی نقدینگی آن رو به وخامت گذاشته است.

وی روز جمعه در یادداشتی نوشت: نقدینگی بازار در حال حاضر برای بیت کوین بسیار پایین‌تر از طلا یا بازار سهام S &P 500 است که نشان می‌دهد حتی جریان‌های کوچک نیز می‌توانند تأثیر زیادی بر قیمت داشته باشند. همچنین این پیش‌زمینه ذهنی را فراهم می‌سازد که صعودها و سقوط‌ها در بازار ارزهای دیجیتال کاملاً بستگی به اقبال یا عدم اقبال سرمایه‌گذاران به این دارایی‌های دیجیتال است.»

اخیراً حتی برخی از بزرگ‌ترین حامیان رمز ارزها نیز از صعود آنها متعجب به نظر می‌رسند. ایلان ماسک چند روز پیش در توئیتی اشاره کرد که «قیمت بیت کوین بالا به نظر می‌رسد». او همچنین قبلاً بیت کوین را یک نسخه «کمترگنگ» پول نامیده بود.

این تحلیلگر در ادامه اضافه کرد که :«حجم معاملات بیت کوین روزانه حدود 10 میلیارد دلار برای بازار معاملات و معاملات آتی است. در حالی که این رقم برای بازار طلا معادل 100 میلیارد دلار است».

وی گفت: بیت‌کوین نسبت به طلا با نقدینگی پایین‌تر سازگارتر است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ارزهای دیجیتال شروع قدرتمندی از اول سال داشتند که موجب به حاشیه رانده شدن سایر بازارها و دارایی‌ها شده است.

علاقه مندان به بیت کوین بر این باور هستند که خزانه شرکت‌ها و نهادهای سرمایه‌گذاری منابع جدید برای ایجاد تقاضا در بازار خواهند بود. به عقیده آنها، رمز ارزها می‌توانند خطراتی مثل تورم را سریعاً کنترل کنند.

با این حال، دیگران آن را یک نمونه برجسته از سوداگری توسط صندوق‌های تأمینی و معامله گران روز در بازار می‌دانند.

پائولو آردینو، مدیر ارشد فناوری صرافی ارزهای دیجیتال بیت فیکس در یک ایمیلی گفت :بیت کوین در برابر هجوم ترس، عدم اطمینان و تردید صنعت نفوذناپذیر است.

سهام رمز ارزهای آسیایی در پی رکوردشکنی‌های اخیر بیت کوین، روز دوشنبه افزایش قیمت چشمگیری داشتند. یکی از بزرگ‌ترین حرکت‌ها مربوط به شرکت Monex Group Inc. در ژاپن بود که 16 درصد جهش قیمتی داشت.

اتریم، بزرگ‌ترین رمز ارز بعد از بیت کوین نیز یک صعود چشمگیر داشت و برای اولین بار از محدوده 2000 دلار عبور کرد. این ارز دیجیتال همچنین در یک سال اخیر رشد 150 درصدی را تجربه کرده است.

ترجمه و گزارش: علیرضا نقی‌لو

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان