شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹
کد خبر : 15540

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

سقوط آزاد بیت کوین

به گزارش شهر بورس به نقل از بلومبرگ، حبابی که باعث رسیدن ارزش بازار بیت کوین به بیشتر از یک تریلیون دلار و افزایش قیمت شدید سایر دارایی‌های دیجیتال شده بود در حال ترکیدن است. بیت کوین تقریباً 30 درصد سقوط کرد و به ۳۱ هزار دلار رسید و بیش از 500 میلیارد دلار از

به گزارش شهر بورس به نقل از بلومبرگ، حبابی که باعث رسیدن ارزش بازار بیت کوین به بیشتر از یک تریلیون دلار و افزایش قیمت شدید سایر دارایی‌های دیجیتال شده بود در حال ترکیدن است.

بیت کوین تقریباً 30 درصد سقوط کرد و به ۳۱ هزار دلار رسید و بیش از 500 میلیارد دلار از اوج ارزش بازار خود را از دست داد.

سقوط آزاد بیت کوین

این اتفاق تمام افزایش قیمتی که بعد اعلام شرکت تسلا در 8 فوریه در موردپذیرش بیت کوین به‌عنوان نوعی پرداخت برای وسایل نقلیه خود اتفاق افتاده بود را از بین برد. اتریوم، دومین رمز ارز بزرگ بازار نیز 40 درصد سقوط کرد.
بیت کوین اکنون بیش از 50 درصد نسبت به رکورد تاریخی ۶۴ هزار و ۸۵۴ دلاری خود در آوریل سقوط کرده است.
برخی از فعالان این بازار ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا را مقصر این سقوط شدید می‌دانند و معتقدند او با سخنان خود این بازار را به‌هم‌ریخته است.

بیانیه‌ای از بانک مردم چین در روز سه‌شنبه اعلام شد که به‌واسطه آن، «نمی‌توان از ارزهای دیجیتال به‌عنوان نوعی روش پرداخت استفاده کرد.»

پوقتی در ماه فوریه ایلان ماسک اعلام کرد که مشتریان خودروهای برقی شرکت تسلا می‌توانند از بیت کوین برای خرید استفاده کنند، این عمل موردستایش قرار گرفت و بسیاری از فعالین دنیای ارزهای دیجیتال آن را گامی دیگر در جهت تکامل این دارایی‌ها دیجیتال می‌دانستند.

ولی هفته گذشته پس‌ازآنکه ماسک از مصرف انرژی زیادی که برای استخراج بیت کوین استفاده می‌شود انتقاد کرد، بازار از تعادل خارج و دچار هیجان شد.

وی اعلام کرد که تسلا، استفاده از این ارز برای خرید خودرو را متوقف می‌کند و روندهای اخیر مصرف انرژی را «دیوانه‌وار» نامید و از آن زمان سرعت کاهش ارزش بیت کوین شدت گرفت.

یادداشت از علیرضا نقی لو

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان