صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۹:۴۹
کد خبر : 15446

هر آنچه که باید از سرمایه‌گذاری در رمز ارزها بدانید

به گزارش شهر بورس، طبق آمارهای وب‌سایت بلومبرگ، از هر 10 آمریکایی یک نفر  حتی نام رمز ارز نیز به گوشش نخورده است و از نحوه سرمایه‌گذاری در رمز ارزها اطلاعی ندارد. مسئله بعدی که وجود دارد، این است که از بین کسانی که با این دارایی‌ها و بازارهای آنها آشنا هستند بیش از 61

به گزارش شهر بورس، طبق آمارهای وب‌سایت بلومبرگ، از هر 10 آمریکایی یک نفر  حتی نام رمز ارز نیز به گوشش نخورده است و از نحوه سرمایه‌گذاری در رمز ارزها اطلاعی ندارد.

مسئله بعدی که وجود دارد، این است که از بین کسانی که با این دارایی‌ها و بازارهای آنها آشنا هستند بیش از 61 درصد نمی‌دانند ساز و کار این ارزها، کارکرد و دلایل پیدایش‌شان چیست.

همین امر موجب شده که عده زیادی از واژه «سهام» برای این دارایی‌ها استفاده کنند، همین امر حاکی از آن است که هنوز شناخت مناسبی نسبت به این حوزه مالی نوظهور وجود ندارد.

در این بیان افراد سرشناس در حوزه‌های بازارهای مالی نیز دیدگاه‌های بسیاری متفاوتی نسبت به این بازار و آینده آن دارند. برخی‌ها حتی آینده را متعلق به این ارزها دانسته و آن را در یک واحد پولی استاندارد برای انجام پرداخت‌ها در آینده می‌دانند.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال چیست؟

برخی نیز بر این باور  هستند که افزایش قیمت‌های اخیر این دارایی‌ها و مخصوصاً  بیت کوین، ناشی از جو روانی و تشکیل حباب قیمتی است و در طولانی‌مدت و در طی 10 سال آینده هیچ اثری از این دارایی‌ها نخواهد ماند و ارزش آنها به صفر خواهد رسید.

فارغ از آن‌که دیدگاه‌ها نسبت به آینده این بازارها چیست، شما به‌عنوان یک سرمایه‌گذار در حوزه‌های مختلف مالی اگر قصد ورود به این بازار را دارید باید ریسک بالای سرمایه‌گذاری در این بازار و احتمال از دست دادن تمام سرمایه‌ای که وارد این بازار کرده‌اید را بدانید.

کسانی که سابقه فعالیت در بازار بورس تهران را دارند و اخیراً با توجه به رشدهای بسیاری که در ارزش این دارایی‌ها رخ‌داده، بازار کریپتوکارنسی ها برای‌شان جذابیت پیدا کرده و حتی عده زیادی نیز وارد این شده‌اند که اکثراً بدون آگاهی لازم بوده است.

این اتفاق فقط مختص به ایران نیست و در اکثر نقاط دنیا مردم با مشاهده سود سرسام‌آوری که این بازار به فعالین خود داده علاقه‌مند ورود به این حوزه شده‌اند.

کسی که قصد سرمایه‌گذاری در رمز ارزها را دارد باید بداند که مهم‌ترین اصل فعالیت در بازارهای مالی کسب سود نیست بلکه حفظ دارایی است ئ کسب سود در درجه دوم اهمیت قرار دارد.

در بازار ارز دیجیتال، نوسانات قیمتی شدید بوده و با ورود به این حوزه دارایی خود را در معرض ریسک بسیاری قرار می‌دهید، به همین دلیل اکثر کارشناسان ورود با میزان سرمایه کم و سرمایه‌ای که از دست دادن آن لطمه‌ای به زندگی شما وارد نکند را توصیه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: چگونه ارز دیجیتال رایگان دریافت کنیم؟

یک مورد بسیار مهم دیگر برای فعالیت در بازارهای مالی داشتن یک سیستم مدیریت ریسک و روانشناسی بازار است که اکثر فعالین به آن توجهی نمی‌کنند.

یادگرفتن تحلیل، لازمه فعالیت در این حوزه است ولی چیزی که باعث موفقیت یا شکست شما در این حوزه می‌شود تحلیلگر خوب بودن نیست بلکه داشتن یک سیستم مالی مناسب برای اداره کردن سودهای‌تان در این بازارها است.

فرقی نمی‌کند که بازار ارزهای دیجیتال، بازار سهام، کالا و یا هر چیز دیگری باشد؛ شما باید برای سودهایی که در این بازارها به دست می‌آورید، برنامه مدون و دقیقی داشته باشید.

شما زمانی می‌توانید از موفقیت خود به‌عنوان یک سرمایه‌گذار صحبت کنید که با سودهای کسب شده در یک بازاری در یک دوره چندین ساله دارایی‌های دیگری در حوزه‌های دیگر مالی برای خودتان ایجاد کرده باشید، رمز موفقیت یک سرمایه‌گذار برنامه‌ای است که برای سودهای خود تدارک می‌بیند.

یادداشت از علیرضا نقی لو

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان