شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
کد خبر : 53387

در گفت‌وگو با شهر بورس؛

سعید حسینی پناه: افزایش نرخ بهره بین بانکی باعث خروج پول از بورس می شود

سعید حسینی پناه: افزایش نرخ بهره بین بانکی باعث خروج پول از بورس می شود
سعید حسینی پناه، کارشناس بازار سرمایه افزایش نرخ بهره بین بانکی را عاملی برای خروج نقدینگی از بورس دانست.

سعید حسینی پناه در گفت‌وگو با شهر بورس درباره وضعیت کلی بازار سرمایه اظهار داشت: امروز شاهد ورود پول حقیقی به بازار بودیم که در نیمه دوم بازار کاهش پیدا کرد. ارزش معاملات خرد بازار ۴ هزار میلیارد بوده که نسبت به هفته گذشته ۱۵ درصد و نسبت به میانگین ماهانه ۲۷ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: ارزش معاملات جزو پارامترهای مهم در بازار به حساب می‌آید. از طرفی دیگر، نرخ بهره بانکی بالاتر رفته که باعث خروج پول از بازار خواهد شد. با تمام این تفاسیر خرید حقیقی‌ها در بازار اتفاق بسیار خوبی بود. امروز قدرت خرید حقوقی در بازار دیده مشخص بود و از طرفی دیگر بسیاری از حقیقی‌ها اقدام به فروش سهام خود کردند.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه یادآور شد: برآیند صندوق درآمد ثابت تقریبا ۷۷۱ میلیارد تومان بوده که ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها را نشان می‌دهد. ارزش صف‌های خرید نسبت به میانگین هفتگی کاهش داشته که در هنگام خرید سهام باید تمام این پارامترها در کنار قرار گرفتن نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز در محدوده حمایتی مورد توجه قرار بگیرد تا افراد به صورت هوشمندانه اقدام به خرید کنند.


بیشتر بخوانید:تایید حذف عوارض صادراتی توسط گمرک


سعید حسینی پناه در واسه به این سوال که «به نظر شما اصلاح بورس ادامه خواهد داشت یا خیر؟»، گفت: طی هفته‌های اخیر نمادهای کوچک نسبت به نمادهای بزرگ روند خوبی داشتند و به سهامداران پیشنهاد می‌شود سبدی متشکل از هر دو نوع سهام بزرگ و کوچک داشته باشد.

وی ادامه داد: ارزش معاملات بازار باید به بالای ۶ هزار میلیارد تومان برسد تا بازار منطقی‌تر شود. همچنین باید شاهد خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت باشیم و در کنار آن از میزان نرخ بهره بانکی کاسته شود تا شرایط بازار بهبود یابد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 + 12 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان