صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
کد خبر : 95865

سرمایه گذاری در بورس بهتر است یا سکه؟

سرمایه گذاری در بورس بهتر است یا سکه؟
در شرایط کنونی که رکود در بازارهای دارایی و به‌ویژه در بازار سهام حاکم است، سرمایه گذاران ترجیح می‌دهند پول خود را به بازار سکه انتقال دهند.

به گزارش شهر بورس، به‌تازگی سازمان بورس در قالب گزارشی اطلاعات مربوط به معاملات هفتگی بازار سرمایه را منتشر می‌کند. بررسی اعداد و ارقام و جزئیات مندرج در این گزارش نکات قابل‌توجهی را برای سهامداران مشخص می‌کند. یکی از بخش‌های این گزارش، خالص جریان وجوه نقد کار‌‌گزاری‌‌‌‌‌‌‌‌ها است که به تفکیک سهامداران حقیقی و حقوقی منتشر می‌شود. نکته قابل‌توجه درمقطع فعلی این است که در هفته‌های اخیر بازار سهام در اکثر روزهای معاملاتی با افت قیمت‌ها و به موازات آن، خروج پول حقیقی همراه شده‌است.

بخشی از این پول‌ها راهی صندوق‌های بادرآمد ثابت می‌شود، بخشی به خرید سکه در بورس‌کالا و واحدهای صندوق طلا اختصاص می‌یابد و قسمتی از این پول راهی معاملات صندوق‌های سهامی می‌شود و نهایتا بخشی از این پول نیز در حساب آنلاین معاملاتی کار‌‌گزاری‌‌‌‌‌‌‌‌ها باقی‌می‌ماند.

بررسی جریانات نقدی بازار

در هفته‌ای که گذشت، خالص جریان وجوه نقد کار‌‌گزاری‌‌‌‌‌‌‌‌ها برای سهامداران حقیقی، ۱۰۰۹‌میلیارد‌تومان و برای سهامداران حقوقی، ۵۷۴‌میلیارد‌تومان بود. بررسی اعداد و ارقام مربوط به معاملات بازار سهام در هفته گذشته نشان می‌دهد که در پنج روز معاملاتی که در هفته گذشته سپری شد، ۲‌هزار و ۳۳۶‌میلیارد‌تومان از گردونه معاملات سهام خارج شده‌است.

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − 13 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان