شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
کد خبر : 4686

غول‌های بورس شاخص را مثبت کردند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، در پایان معاملات بازار سهام (دوشنبه) که با اختلال در سامانه معاملاتی همراه بود، با وجود فشار عرضه بسیار زیاد در بسیاری از نمادهای بازار، شاخص کل با رشدی 9 هزار و 274 واحدی به کار خود خاتمه داد و در سطح یک میلیون و ۸۱۶ هزار و

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، در پایان معاملات بازار سهام (دوشنبه) که با اختلال در سامانه معاملاتی همراه بود، با وجود فشار عرضه بسیار زیاد در بسیاری از نمادهای بازار، شاخص کل با رشدی 9 هزار و 274 واحدی به کار خود خاتمه داد و در سطح یک میلیون و ۸۱۶ هزار و ۲۱۴ واحدی قرار گرفت.

این در حالی بود که شاخص هم‌وزن بیش از 3 هزار واحد سقوط کرد و بیش از ۵۰ درصد از نمادهای بازار در محدوده منفی معامله شدند.

بیشتر بخوانید:
پیش گشایش بازار سهام دوشنبه بدون شپنا و شستا

در جریان معاملات امروز یک میلیون و 991 هزار معامله در بورس انجام شد که طی آن حدود ۱۲ میلیارد سهم با ارزشی بالغ بر 20 هزار میلیارد تومان داد و ستد شد.

در این میان سه نماد فولاد، فارس و فملی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. کگل نیز با ۲۰۸۲ واحد تاثیر منفی، مانع از رشد بیشتر شاخص کل شد.

بیشتر بخوانید:
بازگشت شاخص کل بورس تهران به روند صعودی

در پایان معاملات امروز ارزش کل بازار به ۶۷ میلیون و ۸۷۴ هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به روز گذشته رشدی ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی را نشان می‌دهد.

در معاملات امروز فرابورس نیز بیش از ۸ هزار میلیارد تومان سهم داد و ستد شد که دو نماد میدکو و ذوب بیشترین تاثیر را در منفی بودن شاخص این بازار داشتند.

در میان گروه‌ های مختلف صنعت بیشترین معاملات در گروه فلزات اساسی انجام شد و ارزش معاملات این گروه به ۳۴ هزار و ۵۹ میلیارد ریال رسید بعد از این گروه خودرو و بانک‌ها به ترتیب با ۲۷ هزار و ۷۴۲ و ۲۴ هزار و ۸۰۷ میلیارد ریال در رتبه‌ های بعدی قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید:
بورس فردا چه می‌شود؟

نکته مهم دیگر در معاملات امروز، افزایش اختلال در سامانه معاملاتی و ثبت سفارش‌ها بود که حتی با وجود تصمیم مدیریت بازار مبنی بر متوقف کردن مقطعی نمادهای پرتقاضا، باز هم روند معاملات به کندی انجام شد و بسیاری از معامله‌گران از عدم ثبت سفارش شاکی بودند.

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 3 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان