شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱
کد خبر : 4584

سامانه احراز هویت الکترونیکی بازار سرمایه رونمایی شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، سامانه احراز هویت الکترونیکی بازار سرمایه عصر امروز با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و رییس سازمان بورس و اوراق بهادار رونمایی شد. حسین فهیمی، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی در این مراسم اظهار داشت: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی توانست در بزرگترین چالش‌ها فائق بیاید و موضوع سهام

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، سامانه احراز هویت الکترونیکی بازار سرمایه عصر امروز با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و رییس سازمان بورس و اوراق بهادار رونمایی شد.

حسین فهیمی، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی در این مراسم اظهار داشت: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی توانست در بزرگترین چالش‌ها فائق بیاید و موضوع سهام عدالت را تبدیل به فرصت کند.

وی افزود: توانستیم با نیروی داخلی و شبکه پیمانکاری خودمان بر مشکلات فائق آئیم به طوریکه از ابتدای امسال ۴ میلیون کد بورسی صادر شده است.

فهیمی با اشاره به افزایش محسوس صدور کدهای سهامداری در 2 سال اخیر خاطرنشان کرد: در حالی که در سال‌های قبل بیشترین کد سهامداری که صادر می‌شد به ۱۰۰ هزار نفر در سال ۹۷ می‌رسید.

مدیرعامل سمات  ادامه داد: این رقم در سال ۹۸ به ۶۰۰ هزار نفر رسید و در سال جاری روزی ۱۰۰ هزار کد معاملاتی جدید صادر می‌شود به گونه‌ای که ظرف سه ماه ۴ میلیون کد معاملاتی جدید در بازار سرمایه صادر شده است.

فهیمی در ادامه مراسم سامانه احراز هویت الکترونیکی بازار سرمایه گفت: در سال گذشته عملیات تسویه معاملاتی که در این شرکت انجام شد دو برابر بودجه کشور یعنی هزار هزار میلیون تومان بود.

وی افزود: امسال تا سه ماهه اول نسبت به مدت مشابه سال قبل این رقم ۵ برابر شد و ارزش معاملات بورس نسبت به سال قبل ۳.۳ برابر شده است.

بیشتر بخوانید:
صدور کد بورسی برای ۳۵ میلیون مشمول سهام عدالت

آزادسازی سهام عدالت بزرگترین طرح بازار سرمایه

فهیمی با اشاره به عرضه صندوق دارا یکم گفت: واگذاری صندوق واسطه‌گری مالی یکم دولت با حضور شبکه بانکی و شبکه کارگزاری‌های کشور انجام شد.

وی ادامه داد: حتی کسانی که کد بورسی نداشتند با کد ملی، واحدهای این صندوق را خریداری کردند و ما با ترکیبی از سامانه کد ملی ثبت احوال، شماره تلفن همراه به نام فرد و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات بزرگ‌ترین طرح از ابتدای بازار سرمایه تاکنون را که عبارت از آزادسازی سهام عدالت بود اجرا کردیم.

بیشتر بخوانید:
تاکید رئیس سازمان خصوصی سازی بر عرضه دارا دوم و سوم/ ETF‌ بعدی خودرویی و فلزی است

مدیرعامل سمات همچنین با اشاره به صدور کد بورسی برای حدود ۵۰ میلیون نفر سهامدار عدالت اظهار داشت: این کار بدون نیاز به مراجعه افراد صورت گرفت و هر کس که شماره حساب فعال به نام خودش داشت، یا شماره موبایل بنام داشت، همین برای او احراز هویت تلقی و کد بورسی صادر شد.

به گفته وی، از دهم خرداد ماه که سهام عدالت آزادسازی شد از ۴۹ میلیون مشمول سهام عدالت تا آن زمان ۱۳.۶ میلیون نفر روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده بودند و کار سفارش گیری برای فروش ۳۰ درصد پرتفوی سهام عدالت، با کمک شماره ملی افراد انجام شد به گونه‌ای که در یک روز ۴۸۰ هزار نفر در بانک ملی اقدام به تقاضا برای فروش ۳۰ درصد سهام عدالت خود کرده بودند و ۳ روز بعد پول به حساب آنها واریز شد.

فهیمی همچنین گفت: تقاضای همه مشتری‌های سهام عدالت بر اساس کد ملی و سفارش‌های خرد در قالب ۱۱۰ تقاضا تجمیع می‌شود و پول آن نیز در سطح کد ملی افراد به حسابشان واریز می‌شود.

موج دوم سهام عدالت اجرایی می شود

مدیرعامل سمات ادامه داد: به گونه‌ای که روزی ۱.۸ میلیون نفر سفارش فروش داده‌اند و فروش سهام ۱.۰۷۶ میلیون نفر انجام شده است. مبلغ فروش سهام این افراد ۲ هزار و ۷۳۵ میلیارد تومان سهام است که حدود ۲ هزار و ۷۳۱ میلیارد تومان به حساب این افراد واریز شده است و بقیه هم به زودی واریز می‌شود.

به گفته وی از این به بعد موج دوم سهام عدالت یعنی حضور شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در بورس خواهد بود و با توجه به ذائقه مردم مبنی بر سرعت در معاملات باید خدمات هوشمند و سریع به مردم ارائه کنیم.

فهیمی در ادامه مراسم سامانه احراز هویت الکترونیکی بازار سرمایه افزود: تعداد رکورد اطلاعات سهامداران عدالت به ۲.۵ میلیارد رکورد می‌رسد، ۳۶ شرکت و نماد در بورس و فرابورس حضور دارند، ۵ نماد به صورت حق تقدم بوده و تعداد سهامداران عدالت نیز ۴۹ میلیون نفر هستند.

مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه در پایان گفت: برای وثیقه کردن سهام هر فرد نیازی به کاغذبازی نیست، فقط کد QR تعداد سهام هر فرد به وی داده می‌شود که قابل ارائه به مجموعه‌های مختلف مالی است.

منبع: سنا

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 − 3 =

پراپ تریدینگ

کمان