صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵
کد خبر : 85149

زینب کیشانی در گفت‌وگو با شهر بورس تشریح کرد؛

راهکارهای سرمایه گذاری در شرایط کنونی کشور

راهکارهای سرمایه گذاری در شرایط کنونی کشور
زینب کیشانی به تشریح آخرین وضعیت بازارهای مالی پرداخت و بهترین راهکارهای سرمایه‌‎گذاری در شرایط کنونی کشور را شرح داد.

زینب کیشانی کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با شهر بورس اظهار داشت: در حال حاضر در شرایط اقتصادی ویژه‌ای هستیم. تورمی که تجربه می‌کنیم در 70 سال گذشته بی سابقه بوده است. پس اصلا شرایط، شرایط عادی نیست.

وی افزود: تورم تقریباً در مواد غذایی بالای ۷۸ درصد است. برای تورم سالانه نرخ‌های رسمی اعلام نشده ولی نرخی که وجود دارد بین ۶۵ تا ۷۰ درصد برآورد می‌شود.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: در شرایطی که ما هم با تورم و هم با رکود مواجه هستیم، قطعا تصمیم گیری درست درباره سرمایه گذاری خیلی می‌تواند به سرمایه‌گذاران کمک کند. خیلی سخت است که ما بازاری را پیدا کنیم که بتوانیم حداقل سرمایه خودمان را به اندازه تورم رشد دهیم. به‌خاطر همین واقعا نیاز داریم که در این شرایط خیلی هوشمندانه رفتار کنیم.

وی ادامه داد: من شرایط اقتصادی‌مان را جذاب نمی‌بینم. خروج سرمایه به شدت بالا و تراز تجاری منفی و چاپ پول خیلی زیاد است. این‌ها نکاتی هستند که اصلا قابل کتمان نیست. این اخبار مثبتی هم که از خبرهای برجام یا آزاد شدن دلارهایی که در کره و عراق داریم صرفا خبر درمانی است و اثری در بازار دیده نمی‌شود.

زینب کیشانی کارشناس اقتصادی عنوان کرد: در این یک ماه اخیر هم تقریبا بازارهای ما دچار رکود شده است. پول در بازار نیست و در شرایط رکودی تصمیم‌گیری به شدت سخت است. به سرمایه‌گذاران توصیه می‌کنیم که ریسک پذیری خودشان را کاهش بدهند و تصمیماتی که می‌گیرند، تصمیمات درستی باشد تا سرمایه خودشان را که با تلاش به‌دست آوردند از دست ندهند.

زینب کیشانی کارشناس اقتصادی

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه «در شرایطی که ریسک‌های اجتماعی ما را تهدید می‌کند ریسک های ژئوپلوتیک هم داریم»، گفت: در این شرایط بهترین روش تصمیم‌گیری، سرمایه گذاری در دارایی‌ها و کالاهای امن تر است.

وی یادآور شد: بازار بورس وضعیت خوبی دارد و واقعا خیلی از سهم‌ها ارزنده هستند. سهامداران روی سهم‌های خیلی کوچک ریسک نکنند. شاید آنها سودهای بیشتری بدهند ولی شاید هم نتوانند آن سود را بگیرند و بازنده بازار باشند.

زینب کیشانی کارشناس اقتصادی اظهار داشت: خرید منظم طلا را پیشنهاد می‌دهم. اگر قیمت طلا از ۲ میلیون و سیصد پایین‌تر بیاید کاملا می‌توانند سرمایه گذاری کنند.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: بازارهای بورس، کریپتو کارنسی و فارکس برای سرمایه گذارانی که آموزش دیده‌اند، خیلی می‌تواند جذاب باشد. دوستانی که وارد نیستند اصلا ریسک نکنند و روی طلا سرمایه گذاری کنند و اگر سرمایه‌شان بیشتر است، ملک را هم توصیه می‌کنم.

وی درباره نمایشگاه صنعت مالی، گفت: نمایشگاه امسال نکات متمایز زیادی نسبت به سال گذشته داشت. هم استقبال مردم خیلی خوب بود و هم تمام غرفه‌ها سعی کرده بودند که پنل‌های مفیدی را اجرا کنند که بتواند روش و راهکاری به مردم نشان بدهد.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست + 11 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان