شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
کد خبر : 8696

زنگنه افزایش قیمت گازوییل را تکذیب کرد

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، بیژن زنگنه امروز در حاشیه مراسم امضای ۱۳ قرارداد پژوهشی با دانشگاه های کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز این افتخار را داشتیم که ۱۳ قرارداد با مرکز پژوهشی و دانشگاه امضا کردیم که موضوع آن افزایش بازیافت از میادین نفت و گاز بود. وی با بیان اینکه

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، بیژن زنگنه امروز در حاشیه مراسم امضای ۱۳ قرارداد پژوهشی با دانشگاه های کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز این افتخار را داشتیم که ۱۳ قرارداد با مرکز پژوهشی و دانشگاه امضا کردیم که موضوع آن افزایش بازیافت از میادین نفت و گاز بود.

وی با بیان اینکه ارزش این قراردادها ١٥٠٠ میلیارد تومان است، گفت: پیش از این نیز ۹ قرارداد امضا شده بود و باید گفت که ۵۰ درصد از نفت کشور تحت پوشش این پژوهش ها قراردارد.

بیشتر بخوانید:
لغو سهمیه‌بندی بنزین تصمیم دولت بود/ فروش ۷ میلیون تن فرآورده در بورس انرژی
احتمال حضور بزرگ‌ترین تولیدکننده بنزین ایران در بورس
جزییات طرح سهمیه‌بندی بنزین سرانه خانوار

وزیر نفت با بیان اینکه صدها دانشجو و استاد کار می کنند و صدها مقاله استخراج می شود، تصریح کرد: با اینکار مسوولیت افزایش بازیافت میدان ها را به دانشگاه ها واگذار کردیم و پیوند ناگسستنی بین دانشگاه و صنعت شکل گرفته است.

به گفته وی افزایش ظرفیت دانشگاه ها کمتر از نفت تولیدی در این میادین نیست.

وزیر نفت اظهار کرد: یک درصد افزایش ضریب بازیافت از ۷۵۰ میلیارد بشکه نفت درجای ایران، برابر با ۷.۵ میلیارد بشکه است که با قیمت ۴۰ دلاری نفت ۳۰۰ میلیارد دلار درآمد اضافه برای کشور به همراه دارد.

زنگنه با تاکید بر دستور فوری برای تامین گار مایع مورد نیاز استان سیستان و بلوچستان گفت: گاز مایع در سیستان و بلوچستان متاسفانه به دست مردم نمی رسد از همین رو دستور دادم تا مقدار حمل گاز مایع به این استان اضافه شده و به سرعت حل شود. راه حل بلند مدت هم داریم که تا چند روز آینده حل خواهد شد.

منبع: ایسنا

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده + 15 =

پراپ تریدینگ

کمان