شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
کد خبر : 48732

جزئیات جدید از زمان و نحوه پرداخت سود سهام عدالت

جزئیات جدید از زمان و نحوه پرداخت سود سهام عدالت
جزئیات جدید از زمان و نحوه پرداخت سود سهام عدالت منتشر شد.

به گزارش شهر بورس، اخبار مربوط به پرداخت سود سهام عدالت در روزهای اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده که در این راستا، جزئیات جدید از زمان و نحوه پرداخت سود سهام عدالت منتشر شد.

جزئیات جدید از زمان و نحوه پرداخت سود سهام عدالت به شرح زیر است:

بنابر اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، سود سهام عدالت در در دهه سوم اسفندماه سال جاری، به حساب مشمولان واریز خواهد شد.


بیشتر بخوانید: خبر خوب برای شیبا


مبلغ سود سهام عدالت چقدر است؟

سود منتهی به اسفندماه ۱۳۹۹ برای مشمولانی که سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت دارند، حدود ۵۵۰هزار تومان و برای دارندگان سبد یک میلیون تومانی سهام عدالت، حدود یک میلیون تومان خواهد بود.

زمان پرداخت سود سهام عدالت ۱۳۹۹

سود مشمولان سهام عدالت، تا پایان اسفندماه سال جاری و از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی (سمات)، به صورت منسجم پرداخت خواهد شد.

به گفته محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، برآورد زمانی این است که در دهه سوم اسفندماه ۱۴۰۰، می‌توان سود را به حساب مشمولان واریز کرد. بنابراین اگر شرکت‌های سرمایه‌پذیر در زمان مقرر مبالغ سودهای خود را به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز کنند، سودها تا پایان سال جاری به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

زمان و نحوه پرداخت سود سهام عدالت

سود سهام عدالت 98چه می شود؟

این افراد می‌توانند از دو روش، شماره شبای معتبر خود را در سامانه‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ثبت و سود سهام خود را دریافت کنند.

ثبت‌نام و احراز هویت در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam.ir) و درج شماره شبای معتبر در سایت (sahamedalat.ir)، از جمله روش‌هایی است که مشمولان سهام عدالت می‌توانند شماره شبای بانکی خود را اصلاح کنند.

همچنین همه سهامداران سهام عدالت می‌توانند با مراجعه به سامانه سجام یا سایت سهام عدالت از وجود شماره شبا معتبر خود نزد شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اطمینان حاصل کنند.

لازم به ذکر است افرادی که سال گذشته به دلیل وجود برخی از مشکلات قادر به دریافت سود سال ۱۳۹۸ سهام عدالت نبودند، این سود در اسفند ماه امسال همراه با سود سال ۱۳۹۹ به حساب آنها واریز می‌شود.


بیشتر بخوانید: انتظار رشد از بورس انتظار نابجایی نیست


مراحل پرداخت سود سهام عدالت

به گفته مدیرعامل شرکت سمات، سال گذشته به دلیل واریز نشدن سود سهام از سوی شرکت‌های سرمایه‌پذیر، سود مشمولان سهام عدالت در دو مرحله پرداخت شد، اما امسال در تلاش هستیم با همکاری شرکت‌های سرمایه‌پذیر، همه سودها را یکجا دریافت و در یک مرحله پرداخت کنیم.

سود سهام عدالت شامل مشمولان غیرمستقیم هم می شود؟

ملاک پرداخت سود برای سهامداران غیرمستقیم، مالکیت سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در روز اول اسفند ۱۴۰۰ خواهد بود.

بنابراین مشمولان غیرمستقیم سهام عدالت که قصد دریافت سود خود را دارند، باید تا روز اول اسفندماه سال جاری، سهام عدالت را در سبد سهام‌ خود نگهداری کنند. لازم به ذکر است که سود ۵۵۰هزار تومانی سهام عدالت، شامل دارندگان سهام به روش غیرمستقیم نیز می‌شود.

برای دریافت سود سهام عدالت، به مراجعه حضوری نیاز است؟

مشمولان برای دریافت سود سهام خود، نیازی به مراجعه حضوری ندارد و فرآیند پرداخت سود سال ۱۳۹۹ نیز مانند سال‌‎های گذشته صورت می‌گیرد.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × پنج =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان