شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
کد خبر : 6279

آخرین اخبار از صندوق دارا دوم/ زمان عرضه سومین ETF دولتی مشخص شد

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، حسن علایی گفت و گویی، به آخرین تصمیمات اتخاذ شده در ارتباط با عرضه صندوق‌های ETF در بورس، اظهار داشت: مرحله سوم عرضه سومین ETF دولتی در سه ماه سوم سال یعنی آذر ماه انجام می‌شود که شامل گروه خودرویی و فلزی خواهد شد. وی افزود: نخستین صندوق‌های ETF

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، حسن علایی گفت و گویی، به آخرین تصمیمات اتخاذ شده در ارتباط با عرضه صندوق‌های ETF در بورس، اظهار داشت: مرحله سوم عرضه سومین ETF دولتی در سه ماه سوم سال یعنی آذر ماه انجام می‌شود که شامل گروه خودرویی و فلزی خواهد شد.

وی افزود: نخستین صندوق‌های ETF دولتی هم اردیبهشت ماه در بورس عرضه شد که تاکنون با رشد خوبی همراه است.

معاون سازمان خصوصی‌سازی اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته صندوق ETF دوم که شامل سهام پالایشی است تا پایان مرداد ماه پذیره‌نویسی خواهد داشت.

علایی خاطرنشان کرد: اکنون در این زمینه با برخی از موانع قانونی و اجرایی همراه هست که این مسایل در ابتدا باید مرتفع شود و بعد توسط وزارت نفت یا شرکت پخش و پالایش به ثبت برسد.

بیشتر بخوانید:
مجلس از بورس حمایت خواهد کرد
شاخص بورس ۲ میلیونی شد
بورس فردا چه می‌شود؟

معاون سازمان خصوصی‌سازی گفت: بعد از ثبت اولیه، پذیره‌نویسی عمومی به وسیله بورس انجام می‌شود و در انتها رقم قطعی صندوق به سازمان خصوصی‌سازی اعلام و به مردم منتقل خواهد شد.

به گفته وی، برنامه این است در صورتی که مشکلی پیش نیاید تا پایان مرداد ماه این اقدام انجام شود.

معاون سازمان خصوصی‌سازی خاطرنشان کرد: تاکنون تصمیم‌گیری در زمینه عرضه مرحله چهارم عرضه صندوق ETF اتخاذ نشده و اطلاعاتی در این مورد به طور رسمی منتشر نشده است.

یکی از برنامه‌های مهم پیش‌روی دولت برای بازار سهام، عرضه صندوق‌های قابل معامله (ETF) به بورس است که بسیاری از کارشناسان معتقدند این اقدام دولت در کنار دیگر حمایت‌هایی که صورت گرفته می‌تواند در ارتباط با عمق بخشیدن به معاملات بازار و جهش قیمت سهام شرکت‌های دیگر تاثیرگذار باشد و این صندوق‌ها با هدف دسترسی اکثریت مردم به بازار سرمایه و ارتقای وضعیت اقتصادی خانواده‌ها از سوی دولت عرضه خواهد شد.

منبع: ایرنا

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 1 =

پراپ تریدینگ

کمان