شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۲۷
کد خبر : 73006

زلزله مهیب ترکیه و خاورمیانه را لرزاند

زلزله مهیب ترکیه و خاورمیانه را لرزاند
رسانه های بین المللی از وقوع زلزله مهیب ۷.۷ ریشتری در ترکیه خبر داده اند که لبنان ، عراق و دیگر کشورهای منطقه را هم لرزانده است.

به گزارش شهر بورس به نقل از برترین ها، رسانه های بین المللی از وقوع زلزله مهیب ۷.۷ ریشتری در ترکیه خبر داده اند که لبنان ، عراق و دیگر کشورهای منطقه را هم لرزانده است.

دقایقی قبل زلزله ای ۷.۷ ریشتری جنوب ترکیه را لرزاند.شدت این زمین لرزه در حدی بالا بوده که در عراق ، سوریه و لبنان نیز احساس شده و مردم به خیابان ها آمده اند.

تا این لحظه، گزارش‌هایی از احساس این زمین‌لرزه در کشورهای ترکیه، سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، اردن، مصر، عربستان سعودی و بخش‌های از اوکراین و اروپا از جمله یونان، بلغارستان و… ثبت شده است.

مردم، شبانه در بسیاری از شهرهای ترکیه، سوریه و لبنان، از ترس ریزش ساختمان‌ها و پس‌لرزه‌ها، در سرمای زمستان به خیابان‌ها آمده‌اند.


بیشتربخوانید: مراحل خرید اوراق نیکوکاری زلزله خوی01


اردوغان ریس جمهور ترکیه درباره زلزله گفت: هنوز نمی‌توان برآورد دقیقی از خسارت های زلزله داشت.

همه یگان‌ها و مؤسسات و نهادها تحت فرماندهی اداره حوادث و فوریت‌ها به حال آماده‌باش کامل سطح ۴ درآمده‌اند که این حالت، شامل درخواست برای ارسال کمک‌های بین‌المللی نیز می‌شود.

وزارتخانه‌های بهداشت و کشور و نیز اداره حوادث و فوریت‌ها و ادارات همه استان‌ها و تمامی دیگرمؤسسات باید به‌سرعت، کار امدادرسانی را ادامه دهند.

زلزله مهیب ترکیه و خاورمیانه را لرزاند

 

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 + 15 =

پراپ تریدینگ

کمان