صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
کد خبر : 94134

زلزله آذربایجان شرقی را لرزاند

زلزله آذربایجان شرقی را لرزاند

طبق گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشور ساعت ۲۱:۵۰:۲۱ دیشب زلزله آذربایجان شرقی را لرزاند. بزرگی این زلزله ۳.۸ ریشتر بوده است.

به گزارش شهر بورس، روز پنج شنبه ساعت ۲۱:۵۰:۲۱ زلزله آذربایجان شرقی را لرزاند. این زمین لرزه به بزرگی ۳.۸ ریشتر و در عمق ۱۴ کیلو متری زمین بوده است.

منطقه وقوع زلزله در آذربایجان شرقی منطقه اسکو ثبت شده و لرزش زمین به‌ترتیب عرض و طول جغرافیایی ۳۷.۹۰۶ و ۴۶.۱۶۱ درجه را نشان می‌دهد. بدین ترتیب مردم مناطقی در تبریز و سراب هم این زلزله را حس کرده‌اند و با ترس و وحشت به کوچه و خیابان‌ها آمده‌اند.

همان‌طور که در جدول زیر هم مشخص است مرکز لرزه‌نگاری کشور، به‌عنوان مرجع رسمی و پژوهشی ثبت زلزله در ایران، بزرگی این زمین‌لرزه را تا لحظه نگارش این گزارش ۳.۸ ریشتر اعلام کرده است.

آخرین زمین لرزه های ایران و نواحی مجاور

گزارش مقدماتی؛ پارامترهای زمین لرزه پس از بازبینی تغییر خواهند کرد.

مشخصات زمین لرزه بازبینی شده است.

زمان وقوع به وقت محلی بزرگی عرض جغرافیایی(درجه-شمالی) طول جغرافیایی(درجه-شرقی) عمق(کیلومتر) منطقه
۱۴۰۲-۰۷-۱۳  ۲۱:۵۰:۲۱ ۳.۸ ۳۷.۹۰۶ ۴۶.۱۶۱ ۱۴ اسکو،آذربایجان شرقی

با این حال برخی رسانه‌ها، به‌ویژه کانال‌های تلگرامی از وقوع زلزله ۴.۹ ریشتری در سراب خبر داده‌اند که تجارت‌نیوز در رابطه با این عدد تا این لحظه به اطلاعات دقیق و رسمی دست نیافته است.


بیشتر بخوانید:نتایج نهایی کنکور سراسری اعلام شد


نزدیک‌ترین منبع رسمی مربوط به پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است که به نقل از حمید منجم، مدیرعامل هلال احمر آذربایجان شرقی، از زمین‌لرزه ٤.٩ ریشترى در عمق ۸ کیلومتری زمین در ساعت ۲۱ و ۶ دقیقه امشب حوالی سراب در آذربایجان شرقى خبر داده است.

طبق اعلام این مقام مسئول سه تیم‌ ارزیاب هلال احمر از شهرستان سراب، یک تیم از شهرستان میانه و دو تیم از شهرستان‌های نیر و اردبیل به محل وقوع زلزله اعزام شده‌اند و تمامی‌ پایگاه‌هاى امدادی منطقه به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

وی تاکید کرد که با استان اردبیل برای ارزیابی اولیه مناطق استحفاظی شهرستان که در اطراف کانون زلزله قرار دارند هماهنگی‌های اولیه صورت گرفته است.

منجم با بیان اینکه این زلزله خسارت جانی و مالی در بر نداشته است، توضیح داد: بنا بر گزارش اخذشده از 11 تیم ارزیاب اعزامی، دهیاران، خانه‌های هلال منطقه زلزله‌زده و اعلام کشیک استان روستاهای باشکند، پیر لوجه، وقیش قورشاق از توابع شهرستان بستان‌آباد و ١٥ روستای شهرستان میانه هیچ‌گونه خسارت مالی و جانی گزارش نشده است. در روستاهای شالقون، اسفروشان و عبدل‌آباد تخریب و ترک‌خوردگی و در روستاهای بیجند، تازه‌کند و مهین تخریب دیوار گزارش شده است.

منبع: تجارت نیوز

 

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − 10 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان